28 maart 2024, 21:39:44

Overdags niet thuis

Gestart door jossie, 28 augustus 2008, 15:45:13

« vorige - volgende »

jossie

Ik heb nu ongeveer 9 maanden mijn eerste valkparkiet Jossie, ik kocht hem toen die 2 maanden was. Hij was ''redelijk'' tam toen ik hem kocht, uiteindelijk is die tammer geworden maar ik merk dat hij iets teveel verwend wordt met speelgoed en eten en dat we veel van hem toelaten daardoor word hij ook eigewijzer en gaat die zelfs bijten als we hem ergens weg willen halen, bijvoorbeeld dan bijt die aan de afstandsbediening en dan wil ik hem weghalen maar dan bijt hij. Ik ben ontzettend gek op Jossie en geef hem ook veel aandacht maar ik werk nu ongeveer 4 maanden overdags 4 keer in de week van half 9 tot 5 en dat word binnenkort zelfs 5 dagen dus vaak is Jossie alleen, nu doen we hem wel soms bij de gewone parkiet (waar hij nogal tot zielig toe de baas over speelt). Ik weet even niet wat ik moet doen.
Een valkparkiet erbij halen?(Maar ik wil dat Jossie tam blijft!)?
En hoe zit het met het speelgoed enz. hij heeft ook een spiegelte, maar met het spiegeltje heeft die altijd ruzie, dus dat zie ik niet echt als gevaar voor Jossie. En ik geef Jossie 2x in de week een snoepstaaf van vitakraft, grit krijgt hij, elke dag krijg die een bakje met gemengd zaad van vitakraft dus eivoer enz inbegrepen, en hij krijgt ook nog tussendoortjes.