19 april 2024, 23:43:27

douche?

Gestart door rahmatollah, 21 juni 2008, 16:22:01

« vorige - volgende »

rahmatollah

mijn valk parkiet is bang voor de douch en baddert niet
wat moet ik doen ???

Kimm

hoi,

dat kan je niet dwingen.
mijn happy hield ook niet van de douche maar nu wel. ik nam hem elke keer mee naar de douche en zette hem op mijn hoofd toen ik ging douchen. elke keer weer. totdat hij zelf met zijn koppie richting het water ging. en zo heb ik het vol gehouden. toen heb ik en dat is nog niet zo lang geleden de plantenspuit gebruikt en meneer genoot!!! :D
dus geduld en niet dwingen.
succes!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rozenn

Hallo!
Ik dacht eerst ook dat mijne bang was van water, ik had een bakje neergezet, deed die niks mee..!  ??? Toen nam ik hem mee onder de douche, omdat die zo graag bij mij wou zijn, moest hij wel..  ;) Nu vindt die het heerlijk!

Groetjes Rozenn & Poelie!
Rozenn..

Damien

Ga ik dat ook maar weer eens proberen.
Is zeep/shampoo dan geen probleem?
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

Rozenn

@ Damien!
Ik pas wel op met zeep en shampoo, maar vaak zet ik hem dan even op het randje van de douche als ik me haar was ofzo.. En in de zomer gewoon lekker afkoelen, vondt die heerlijk!

Groetjes!
Rozenn..

m@rjo

Hoe oud moet een valk zijn om hem een beetje met de plantenspuit nat te maken. Om hem te laten wennen.....
En kan dat alleen als het warm is buiten of maakt dat nix uit?????

Kimm

hoi,

ik zou je valkje eerst helemaal tam maken en aan jou laten wennen zodat hij echt alle vertrouwen in je heeft.

dan kan je eens gaan douchen, het proberen.
het hoeft niet speciaal als het alleen warm is, het kan ook gewoon binnen in huis. doe het dan wel overdag, zodat je valkje niet te vochtig de nacht ingaat.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

m@rjo

Citaat van: Kimm op 15 augustus 2008, 22:42:34
hoi,

ik zou je valkje eerst helemaal tam maken en aan jou laten wennen zodat hij echt alle vertrouwen in je heeft.

dan kan je eens gaan douchen, het proberen.
het hoeft niet speciaal als het alleen warm is, het kan ook gewoon binnen in huis. doe het dan wel overdag, zodat je valkje niet te vochtig de nacht ingaat.

groetjes kim


Tam is hij al.
Lees mijn dagboek maar even.
Het gaat echt super.
Ben zo blij met hem

Kimm

hoi,

je kan het even gaan proberen morgen ofzo.
als hij bang is dan niet doorgaan. wat je ook kan doen is hem een keertje meenemen de douche in.
probeer het maar eens uit. maar maak hem nog niet te nat ;) :D
succes, groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010