24 mei 2025, 20:55:09

Klein Valkje???

Gestart door Sonnetje87, 26 augustus 2008, 00:42:51

« vorige - volgende »

Sonnetje87

hallo allemaal!
zoals jullie weten heb ik een onwijs leuk valkje wat wordt benoemd als mutatie.
nou zit ik eigenlijk met iets er kwam van de week een man bij mij in de winkel (ik werk in een dierenspeciaalzaak) met een valkje binnen van 10 weken en mijn valkje is bijna 4 maanden nou was dat valkje (ook een vrouwtje) veel groter te zijn ik dacht eerst dat dat andere valkje misschien wel ouder zou zijn dus ik naar andere dierenwinkels om naar valkjes te kijken blijken dus alle valkjes die ik heb gezien (tussen de 8 en 10 weken) allemaal groter zijn  :-\ terwijl de mijne 4 maanden is.
weten jullie misschien waar dat aan kan liggen misschien aan de mutatie of gewoon wat anders.
ze is niet met de hand gevoed toen ze klein was dus daar kan het niet aan liggen.
alvast bedankt!!!
Groetjes *Sonnetje*

I_Xyzyx_I

Er zijn net als slechtbevederde valkjes (roodogen met kale plekken) ook kleinere vogels kwa formaat. Ik weet niet of dit kwaad kan wat gezondheid betreft maar ik zou er niet mee gaan kweken, omdat toch de voorkeur ligt bij een groot formaat valkparkiet ;)

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Anke

Hoi,
Sommige valkjes zijn forser dan anderen.
Heb je een foto van je valkje?
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sonnetje87

hey jasper,
bedankt voor de info :).
maar was niet van plan om ermee te gaan fokken hoor haha het is gewoon mijn tutje en met haar karakter heb ik er aan 1 meer dan genoeg ;) haha
Groetjes *Sonnetje*

Sonnetje87

hoi anke,
de foto van mijn valkje staat bij mijn tekst en waarschijnlijk ook hieronder bij mijn naam :)
Groetjes *Sonnetje*

Anke

Hoi,
Zo te zien heb je een mooi gepareld witmaskertje :)
Maar op de foto bij je naam, staat je valkje niet helemaal ;)
Dus kan ik nog niet zien hoe klein hij is :)

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sonnetje87

hoi anke,
tja... me valkje is erg beweegelijk dus ben al heel erg blij dat ik 1 foto van hem/haar heb weten te maken haha ;)
kan jij misschien wel zien of het een vrouwtje of mannetje is? ik heb gehoord dat vaders alleen maar parels aan dochters kunnen doorgeven.
nou ik hoor het graag van je!
Groetjes *Sonnetje*

mariejj

Hoi

Als de moeder van jouw valkje gepareld is dan kan jouw valkje een man of pop zijn.
Als de moeder niet gepareld is dan is jouw valkje een pop.  ;)
Maar als je de ouders niet weet dan zal je gewoon moeten afwachten of de parels straks na de rui terug komen of niet.

groetjes marie

Romy

Hoi!

Ik heb ook een klein valkje. Ze woog slechts 68 gram toen ik haar kreeg en ze was toen al volgroeid. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ze toen ziek was (hele zware oogonstekingen waardoor ze blind was). We zijn nu 2 jaar verder en ze is helemaal opgeknapt, maar blijft natuurlijk klein. Momenteel heeft ze net de kaap van 80 gram gehaald! Dat is het minimum wat opgegeven wordt voor een valkje, maar voor Flupke is dat een erg goed gewicht.
Zo zie je maar, er zijn nog zo'n kleine en lichte valkjes :)

Weet je soms hoeveel jou valkje weegt?

Groetjes
Romy

Valerie

Hoi,

ook ik heb een valkje dat een slag kleiner is. Helemaal niet erg en flink gezond en vader van meerdere nestjes. :)