Man of vrouwtje?/vreemd gedrag bij fluiten?

Gestart door SketchFrenk, 22 september 2008, 08:05:12

« vorige - volgende »

SketchFrenk

Beste Lezer,

Ik plaats dit bericht omdat ik met een vraag zit.
IK heb zo'n 6 weken gelden een Valkparkiet bij een kweker gekocht. Zijn naam is Jimi en heeft het prima naar zijn zin in zijn nieuwe thuis. Hij is al aardig handtam.

De kweker heeft mij vertelt dat het een mannetje is.
De eerste paar weken maakte Jimi nog amper geluid, de laatste tijd begint hij een beetje met fluiten. Heel kort en vals:P.Hij wil s'ochtends ook nog wel eens flink krijsen als hij geen aandacht krijgt.

Maar nu is het zo dat als ik tegen hem fluit of praat.
Hij niks terugdoet. Het lijkt zelfs zo dat ik een zo hoge toon met fluiten haal dat hij vaak zijn schut als ik die toon haal.
Alsof hij er niet tegen kan.

Maar nu is het rare dat als ik een fluitende parkiet of persoon via de computer laat horen.Hij wel probeert terug te fluiten. Wel heel erg zachtjes.

Ik ben er ook niet helemaal van overtuigd of het een mannetje of pop is. Vrouwtjes zijn ook vaak stiller.
Jimi is nu 12 weken oud. Ik las op deze site ook dat mannetjes vaak na de eerste rui pas mannelijk gedrag, als fluiten, beginnen te vertonen.

Kan iemand mij helpen?

Alvast Bedankt!

Frank Siebelink

Kimm

hoi frank,

ik zou niet bij zijn hoofdje hoge tonen gaan fluiten, daar kunnen ze niet tegen. vandaar dat hij met zijn koppie schud. dat doet zeer nl.

verder komt het fluiten vanzelf wel. hij probeert het zachtjes allemaal uit :D
vooral als ze een ander valkje horen dan willen ze ook wel gaan fluiten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

SketchFrenk

Beste Kim,

Het is zo dat ik niest naast zn kop fluit.
Ik zit aan de andere kant van de kamer en nog heeft hije r blijkbaar last van.
IK snap echt niet wat het is  :-\

Gr

Frank

Kimm

Citaat van: SketchFrenk op 22 september 2008, 19:12:08
Beste Kim,

Het is zo dat ik niest naast zn kop fluit.

hoi frank,

ik snap bovenstaande zin niet helemaal ???

groetjes kim

SketchFrenk

Beste Kim,

Ik bedoelde ''niet'
Het is zo, dat als ik aan de andere kant van de kamer zit en ik fluit hij alsnog last lijkt te hebben van ''een hoge'' toon. Ik fluit niet naast zn kop.
Ik snap echt niet wat hij heeft. Het kan zo zijn dat hij niets mankeert. Maar misschien heeft hij wel een ontsteking ofso.  :-\ Je weet t maar nooit.

Kun je me verder helpen?

Gr
Frank

Kimm

hoi frank,

probeer eens een lage toon te fluiten en kijken of hij het dan ook doet.

als hij verder zonder geluiden niet met zijn koppie schud dan denk ik niet dat er wat aan de hand is hoor. je zegt dat hij verder goed is. het kan best zijn dat de hoge toon die jij fluit hem zeer doet. probeer het eens met een lage toon of praat gewoon tegen hem.
laat je het nog even weten?

groetjes kim