Buitenlandse benaming van de valk

Gestart door Peter, 10 november 2003, 16:49:40

« vorige - volgende »

Peter

CitaatJa Rene,

Hier is ie in het Chinees  

En in het Russisch

En in het Japans  

En in het Iraans  

Geweldig he?  :D :D :D

Groetjes,
    Trudie
Hoi Trudie,

Ik geloof je direct :) Leuk yoh dat je ze gevonden hebt maar ik kan het niet lezen :) :) hahahaha.
De chinese al even aangepast, de achtergrond is weg, alvast gereed voor de site strakkies.


Groetjes,
Peter

Peter


Tara

Allemaal goed en wel, maar ik geloof niet echt dat hier meteen enkele mensen afkomen die maar enkele woordjes nederlands kennen en dan meteen gaan vragen naar de Chinese vorm hoor :D

Rene

Hoi Trudie,

CitaatJa Rene,

Hier is ie in het Chinees  

En in het Russisch

En in het Japans  

En in het Iraans  

Geweldig he?  :D :D :D

prachtig, maar ... als ik het goed zie komen die plaatjes bij onze oosterburen (nymphensittichlexikon.de) vandaan? hoe weet je dat zij het goed hebben? Ik wil niet voor gek staan de volgende keer dat ik met een Iranier correspondeer :D :D ;D

Peter, hier nog de griekse versie in griekse letters:



van deze plek (en nee, ik heb geen idee wat er allemaal op die pagina gezegd wordt:D)

-- Rene


Violet

Heheh, goede vraag Rene!

Russisch klopt denk ik wel, kan het namelijk lezen.

Tussen haakjes staat Nimfa, en dat komt weer overeen met de Kroatische benaming. Dat zit wel snor.

Voor de haakjes staat Korella. En ik zie dat de Slovenen daar ook gebruik van maken.

De rest weet ik niet heheh, ga er maar vanuit dat het klopt :D



Rene

Hoi Violet,

Bedankt voor je vertaling, ik zat al te denken wat die dubbele letter voor de a zou kunnen zijn in ons schrift, maar een l was ik nooit opgekomen  (dacht eerder aan de griekse pi :))

Korella lijkt me inderdaad goed, met de latijnse schrijfwijze is het makkelijk googelen, bijv. zoeken naar afbeeldingen:

http://images.google.nl/images?q=korella

wat zie je als eerste? een paartje valkparkieten! :D ;D

deze is ook fraai:

http://www.zoospravka.ru/Bird/b-korella.htm

Twee aparte sites in het russisch die beide korella aan nymphicus hollandicus koppelen, dat zit dus wel snor :P

Groetjes,

-- Rene


Rene

Hoi Tara,

CitaatAllemaal goed en wel, maar ik geloof niet echt dat hier meteen enkele mensen afkomen die maar enkele woordjes nederlands kennen en dan meteen gaan vragen naar de Chinese vorm hoor :D

Het is eerder andersom, als jij een Chinees/Japanner/Rus ontmoet op school, op Internet, of later op je werk, is het wel zo leuk als je hem in z'n eigen taal kunt vertellen wat voor soort vogels je thuis hebt :D :D ;D

Groetjes,

-- Rene

Peter

Hoi allemaal,

Wat zal de beste plaats zijn om de namen bij te plaatsen? Bij informatie? Dat lijkt mij een goede plek of zouden jullie het ergens anders bij zoeken?

Groetjes,
Peter

Peter

Hoi,

Deze namenlijsten heb ik bij Informatie neergezet.

Groetjes,
Peter

Tara

Informatie is perfect ;).

Hahahah Peter heb me nou wel rot gelachen hoor: "Je bent echt heel druk bezig geweest!" wahahaha sorry maar dit moest ik ff kwijt, als ik me verveel moet ik toch iets doen he ;). En help graag deze site :).

Groetjes, Tara

Joyce28

Ik weet het is een oud topic,maar ben opzoek naar een vertaler van het nederlands naar Aboriginal
Ik ben al een tijdje opzoek op het net,maar volgens mij is dat er ook niet
iemand idee?