Dagboek Kwekerij Lupa 2008, jongen aangeboden

Gestart door *Sylvia*, 24 augustus 2008, 13:13:13

« vorige - volgende »

Saskia

24 september 2008, 13:48:47 #30 Last Edit: 24 september 2008, 14:01:32 by Saskia
Met de jongen gaat het erg goed. Het kleine pareltje zit al een tijdje weer bij pa en ma en wordt nu wel goed verzorgd samen haar broertjes en zusjes. Alleen haar broertje voeren we zelf en krijgt nog drie keer per dag pap.

Tot onze verbazing hebben Blinny en Summer naast drie witte een geel donsje gekregen. Ik ben benieuwd wat voor mutatie het gaat worden en of er uit het laatste eitje ook een geel donsje komt.

Nog wat foto's van de jongen van Tito en Vinnie. Foto's van de overige jongen komen nog.

Het kleine pareltje:





Haar broertje:





Het eerste jong van het tweede nest.
(gereserveerd)







het tweede jong.
(te reserveren)





jong 3
(te reserveren)





jong 4
(te reserveren)





laatste jong
(te reserveren)


*Yvon

Hoi hoi

Zoooo,jullie hebben het goed gedaan hoor met de papvalkjes !!  ;D
De andere jongen zien er ook goed en mooi uit.  :D

Blinny en Summer zijn toch beide witmaskers ?
Dan horen ze alleen maar witte donsjes te krijgen.  ::)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Hoi hoi,

Wat een schatjes  ;D ;D

Saskia

Ja, beide ouders zijn witmasker. Blinny is een bonte cinnamon witmasker en Summer een cinnamon geparelde witmasker. Ik stond wel even raar te kijken toen ik het zag, maar het is 100% zeker hun eigen jong. Wel grappig zo'n geeltje tussen witte broertjes en zusjes.

Kimm

o wat lief zeg! :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Sylvia*

Vandaag hebben we het oudste jong uit het blok gehaald om nog één á twee weken met de hand te voeren. Bij Chiquita en Pluk, Blinny en Summer en Elmo en Dommel zijn de laatste jongen uitgekomen. Voor jongen die te reserveren zijn kun je kijken bij aanwezige jongen op onze site. Helaas worden de jongen van Chiquita geplukt. We zullen het in de gaten houden dat het niet te erg word en zorgen voor extra knaagmateriaal.










Kaatje

Ach gossie,

Wat een lekkere kleine valkjes hebben jullie zeg ! Fijn dat pareltje toch weer gevoerd wordt door de ouders, je ziet gelijk dat ze de "schade" heeft ingehaald ! Mooie foto's van je jongen hoor  :-*

*Manon*

Ik kom even kijken hoe het hier gaat?
Alles goed?  ;D ;D

Saskia

Hoi,

We hebben het de laatste tijd erg druk gehad, dus heb ik even niet in ons dagboek geschreven. Ik wilde jullie toch even laten zien wat er van de papjongen geworden is, en heb net even snel foto's gemaakt. Ik ben in ieder geval erg trots op ze.





Het plukken van de jongen van chiquita en Pluk is gelukkig heel erg meegevallen, dus hebben we niet in hoeven grijpen.
Intussen hebben alle andere jongen van Tito en Vinnie een nieuw huisje gevonden.
Voor twee hele mooie witmasker cinnamon geparelde, 2 witmasker cinnamon, 1 geparelde, 3 wildkleur, en een cinnamon jong zoeken we nog een nieuw baasje. Dus mocht je interesse hebben, of iemand kennen die misschien interesse heeft, dan horen we het graag.
Voor meer informatie kun je op onze website kijken.

Marian

Hoi Saskia en Sylvia,

Ik hoop dat jullie voor je valkjes een goed en lief thuis vinden :)
Ik zit nu met Gijsje, van jullie Tito en Vinnie, op mijn schouder :D
Hij (?) is echt een schatje :-* Rustig, ondernemend, tikje eigenwijs, lief, houdt steeds meer van kroelen en vliegt soms de mooiste vluchten ;D :P :o.....en oh ja....eten dat hij kan ::).....het "koken" wordt echt beloond ;)
Het verbaasd mij hoe snel alles is gegaan.... :D
En nu wachten op zijn vriendinnetje.........Guusje ;) :P

Groetjes, Marian


Saskia

Wat leuk om te horen!
Grappig he, hoe snel ze dingen leren.
Ik weet zeker dat Gijsje de komst van Guusje gaat waarderen en dat ze veel plezier beleven samen.
Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.

Saskia

12 november 2008, 12:06:00 #41 Last Edit: 12 november 2008, 12:32:17 by Saskia
Inmiddels zijn er al een aantal valkjes naar hun nieuwe huisje toe. Met de valkjes die nog over zijn gaat het goed. Het opaline jong van Chiquita en Pluk wordt als het goed is vandaag opgehaald. Verder zoeken we voor twee Lutino opaline, een witmasker cinnamon (split bont), een gewone cinnamon en 3 wildkleurtjes nog een nieuw huis.

*Sylvia*

Net is het geparelde jong opgehaald.
Ik wens alle valkjes :-* en hun nieuwe baasjes alle goeds.

Marian

Hoi Saskia en Sylvia,

Dank je wel voor al jullie goeds ;) :D
Met Gijsje gaat nog steeds alles prima! :-*
Zijn (haar?), babygeluidjes gaan langzaam over in iets wat er op gaat lijken ...... hihi :P ;D
Hij probeert de bekende fluitjes na te doen ::)......echt grappig te horen :-*.........gaat steeds beter ;)
En vliegen dat ie doet ;D ::) 8)
Nog een weekje aftellen..........poeh. :P........wel moeilijk hoor...........maar dan komt Guusje :D :-*
Ik laat wel weer horen ;)
Niet dat ik wil gaan kweken hoor :P........maar ik ben wèl benieuwd naar de splits van Gijsje.....kun je mij die mailen??

Groetjes, Marian

Marian

Hoi Saskia en Sylvia,

Een goed 2009 voor jullie en je valkjes toegewenst :D
Ik hoop nog een antwoord te krijgen op mijn laatste vraag ;D
Met Gijsjes alles goed, echt een lief, zacht karaktertje :-* :-*

Groetjes, Marian