Dagboek Kwekerij Lupa 2008, jongen aangeboden

Gestart door *Sylvia*, 24 augustus 2008, 13:13:13

« vorige - volgende »

Saskia

De foto is vlak voor het voeren genomen, vandaar dat er maar weinig voer in de krop zit. Ik zal ze voortaan wat meer geven, want ik denk dat ik te terughoudend ben geweest qua hoeveelheid voer, waardoor ze nu nog zo licht zijn.

Saskia

Ik heb ze net een stukje trosgierst gegeven en ze begonnen er gelijk aan te pulken. Of ze het echt eten weet ik niet, maar het is in iedergeval goed dat ze er nu al mee oefenen.

Anke

Hoi,
Hopelijk gaan je valkjes snel goed groeien :)
Ik heb helaas ook geen verstand van handopfok.
Maar zoals yvon zegt is er in het topic handopfok veel informatie te vinden.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saskia

1 september 2008, 20:49:43 #18 Last Edit: 1 september 2008, 20:53:06 by Saskia
Wat foto'tjes van de jongen. De kwaliteit is niet zo best, maar dan hebben jullie alvast een indruk.







kenay86

de kropjes zien er goed gevuld uit hoor! hoe zwaar wegen ze nu?:)

*Yvon

Hoi hoi

Jaaaaaa,dat ziet er goed uit !!  :D


Ik ben nu ook wel benieuwd naar de gewichten.
Het mooiste is als je ze iedere ochtend leeg weegt.
Dan zie je hun echte gewichten.  ;) :D
En dan 's avonds om te kijken hoeveel ze hebben gegeten.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saskia

Ik zal ze morgenochtend wegen en de gewichten doorgeven. Wat ik wel vreemd vind is dat er nogsteeds pitjes vanuit het eivoer van gisteren in de krop van het kleintje zit. Ik wacht het nog even af tot morgenochtend. Ik hoop dat de pitjes dan alsnog zijn opgenomen en niet weer zijn achtergebleven in de krop. Als dat wel zo is, wat kan ik dan doen? Ik heb ze voor de zekerheid maar even geen eivoer gegeven. Verder heb ik ze verplaatst naar een wat grotere kooi en de onderbak van de kooi waar ze in zaten erin gezet zodat ze kunnen kiezen wat ze prettig vinden.

*Yvon

hoiii

Je zou eventueel wat druppels yakult door de pap kunnen doen.
Dat schijnt goed te helpen om de kropjes te legen.
En ook maar even geen eivoer er doorheen doen.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

I_Xyzyx_I

Waarom doe je eigenlijk eivoer door de pap heen? De pap is zo samengesteld dat het optimale voeding is voor jongen ;)... volgensmij kun je "gestampte" zaadjes toevoegen aan de baby pap bij de papegaaien maar bij valkjes zou ik dit niet doen... dus gewoon lekker de pap geven zoals het is en dan zou de krop goed moeten legen ;)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Saskia

Ik zal er geen eivoer meer doorheen doen. Yakult heb ik ze vandaag al gegeven.

Saskia

De kleinste weegt 33 gram en de grote 61 gram.

*Yvon

Hoi hoi

En hoe gaat het hier met de kleintjes ??  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saskia

Het kleintje komt niet snel aan en weegt nog steeds maar 34 gram. De grote weegt rond de 70 gram.
Of het kleintje het gaat redden is afwachten, maar de grote doet het in ieder geval erg goed.













De jongen in het tweede nest van Tito en Vinnie zijn lekkere dikkertjes. Kijk maar:




Anke

Hoi,
Het zijn nog wel steeds 2 hele lichte valkjes.
Het zijn wel schatjes om te zien.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saskia

Ik weet dat ze te licht zijn. We doen ons best om ze er doorheen te helpen. Meer kunnen we ook niet doen.