16 april 2024, 06:47:31

Marie's Valkjes

Gestart door mariejj, 25 februari 2008, 21:34:21

« vorige - volgende »

mariejj

HoiHoi

Kijk eens hoe goed Elya het doet!
In het bakje lekker onder de warmtelamp,, je ziet ze echt opknappen van het voer en de warmte  :-*
(bijna lege kropjes want die moesten eerst nog helemaal leeg zijn.  ;))


Elya met nog steeds gele wangen  ;D

Emsley krijgt ook pareltjes  :D


Ik heb gisteren 2 donsjes van een dag oud bij iemand opgehaalt die waren verstoten, ze zaten nog buiten in de voliere en toen de mevrouw ze met de ouders naar binnen had gehaalt gingen de ouders er niet meer op en niet meer voeren.
Ik had ze bij Shirley gelegd maar dat ging fout  :-X Shirley pikte naar ze en ik haalde ze er gelijk uit maar dat was al te laat  :'(  1 jong is overleden  :(  Ik het andere jong bij Salty&Sunny gelegd,,  die zitten er wel op (en op de andere 5 eieren die volgens mij gauw gaan uitkomen)   ik ga er vanuit dat het gevoert is anders zou het nou ook wel dood zijn.  Ik ga niet S&S eruit te halen om te kijken dat kan nou meer kwaad dan goed doen.  ;)

groetjes Marie

Kaatje

Hoi Mariejj,

Wat super om te lezen en te zien dat het met Elya goed gaat ! Wat was dat filmpje eng zeg, maar de foto's zijn geweldig om te zien en wat een verschil zeg !

Het zijn echt dotjes ! Jammer dat er 1 pleegkind het niet heeft mogen redden, ik hoop dat de andere het wel goed gaat doen bij zijn of haar nieuwe "ouders"  :D

Fijne jaarwisseling voor jou en de valkjes !

Groetjes, Karin

Caroline



Wij wensen jullie



Liefs Ed, Caroline, Sanne, Thomas,
Jasper, Sophy & Binky's friends.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Marie, een heel gelukkig en gezond 2009, een goed kweekjaar, en dat al je wensen mogen uitkomen, grtjs Ann



Mara


mariejj

Hoi

Gelukkig nieuwjaar allemaal!  ;D

Met Elya gaat het weer iets minder  :-\  met Emsley gaat het prima die bedelt elke keer als hij me ziet  ;D 
Cisse is zelfstandig en mag dus verhuizen als er een baasje voor hem is.  Dallon en Koko (Damani) zijn bezig zelfstandig te worden.

Er piept en tikt een ei van Salty&Sunny,  1 ei van Sydney&Sendy is in een vroeg stadium al afgestorven, en 1 ei van Salty&Sunny is waarschijnlijk ook afgestorven vanwege een flinke deuk. 
Met het pleegjong gaat het prima, hij werd vannacht iets na 12 uur tijdens het vuurwerk  gewoon gevoert!  ;D
Het pleegjong:



groetjes Marie

Gerdy



mariejj

Koko (Damani)  is dood  :'(  hij is tegen het raam gevlogen toen ik de jongen ging wegen  :(

Ik ga (tijdelijk) stoppen met kweken,  de nesten die ik nu heb zijn voorlopig de laatste.
Ik stop ook hier op het forum, met het lezen en met me dagboek.  Niet lullig bedoelt maar ik kan het gewoon niet meer aan om alle leuke verhalen van anderen te lezen en dan zelf niet leuke verhalen te moeten vertellen.

Mijn kweekjaar:
tientallen onbevruchte eieren
1 jong (ei bij Rianne vandaan)   =  Cindy
9 dode jongen in het ei van Davey&Macy
2 jongen (Amy&Storm) 1 jong overleden 1 jong in het ei dood. (eieren van Rianne)
1jong  = Cisse  (ei van Rianne)
4 jongen waarvan 3 overleden, waaronder nu Damani.  Dallon is de enigste overgebleven.  (eieren van Rianne)
2 jongen (Elya&Emsley en hebben kalktekort)  1 jong overleden.
1 pleegjong dood gebeten
3 bevruchte eieren afgestorven (Sydney&Sendy Salty&Sunny)
En misschien dat ik nog wat vergeten ben? ???

Triest :'(

groetjes Marie

p.s.  degene op me reserveringslijst blijven gewoon staan en zal ik contact mee opnemen als ik weer jongen heb.  Ik ben nog wel bereikbaar via mail mocht dat nodig zijn.
Misschien dat ik over een tijd weer terug kom hoor als het beter (met de valkjes en mijn leven) gaat.  ;)



Mara

Hoi Marie

Dat is een rot begin van 2009 maar ik zou niet meteen de moed opgeven. Niet iedereen heeft hier fijne verhalen te vertellen, helaas maar waar en ik kan me voorstellen dat deze tegenslagen heftig zijn voor je. Daarom kweek ik ook niet bewust, als er een nestje komt, is het prima. Zo niet, dan komt er geen nestje....

Heel veel sterkte en denk er eens goed over na of je wel van het forum wilt vertrekken. Ik heb hier in een moeilijke tijd ook veel steun gehad aan de mensen hier omdat ze weten hoe ik me toen voelde en ik kan me levendig voorstellen hoe jij je voelt.

Sterkte. Als ik iets voor je kan doen, kun je me altijd mailen of een IM sturen.

Groetjes

Mara

carco

Ik kan het me goed indenken hoor dat je de balen hebt.
Het is bij mij voor de eerste keer in een paar jaar tijd dat mijn nest in één keer goed gegaan is.
Daarvoor bij 1 koppel waarvan de eitjes gewoonweg niet uitkwamen en dit keer op keer jaar in jaar uit hoor. Kwam er iets uit ging het dood. Daarna bij een ander koppel steeds jongen die dood gingen na een dag of 3,4. Kregen ze weer antibiotica ging het goed tot de volgende ronde en de jongen weer dood gingen.

1 Koppel wat totaal hun best niet doet.

En nu eindelijk 1 koppel voor het eerst zonder dode jonkies en waarmee ik dus afgerekend lijk te hebben met de bacterie waar ik steeds last van had.

Dus er zijn echt niet alleen leuke ervaringen hoor en je staat niet alleen hiermee  ;)

Maar ik weet wel precies hoe je zelf voelt: ik heb ook op het punt gestaan mijn broedkooien het raam uit te smijten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerda

Op verzoek van Marie een slotje op het dagboek.

Hopenlijk breken er betere tijden aan en dan is er misschien ook weer een mogelijkheid van een nieuw dagboekje.

Gerda