29 april 2024, 16:59:11

rappe rui

Gestart door febvisje, 22 augustus 2008, 16:48:29

« vorige - volgende »

febvisje

Hallo iedereen, ik ben er weer en ik heb een vraagje.
Twee van mijn drie valkparkieten zijn momenteel in de rui. Maar echt heel erg. Na twee dagen liggen er echt wel heel veel veren, is dat normaal?


Grt Febvisje


Gerda

Hoi Jane,

Hier is Nezumi in de rui en nadat ik de stofzuiger door het huis had gehaald, lagen er na een uur al twee vleugelpennen, een stuk of 8 kleine veertjes en nog wat donsveertjes. En de anderen zijn niet in de rui, dus alles is van Nezumi. Dus de rui kan best heel heftig zijn.

Geef ze maar lekker wat extra eivoer en grit of sepia.

Hoe is het met je drietal verder?

Liefs, Gerda

febvisje

Merci Gerda voor je antwoord

Was gewoon een beetje ongerust omdat ze nog nooit zo rap zo veel veren verloren hebben. Maar Chico heeft dan ook eens heel lang in de rui gezeten.
Met Lizzy alles heel goed. Ze is superbevriend met Yanki.
Ik zal al gauw nog eens een dagboek beginnen, dan laat ik je een paar foto's zien.
had geen internet tot nog toe

Grt jane


Gerda

Ja leuk, een nieuw dagboek!
Zijn Yanki en Chico nu dames of heren gebleken? Fijn dat het goed gaat met Lizzy. Ze heeft er trouwens weer drie zusjes bij: klik maar hier

En ze wonen nu in Capelle aan de IJssel. Je kunt ze hier bekijken

Liefs, Gerda

febvisje

Het zijn toch twee dames. Chico heeft duidelijke parels op haar vleuges vooral en yanki heeft het typische visgraat motief op haar staart.
Wel spijtig dat chico nu een beetje eenzaam is omdat yanki en Lizzy altijd samen optrekken, maar een vierde valkje neem ik er niet bij omdat chico daar ook niet naartoe zou gaan.
Ze is te aanhankelijk aan mij.
Ben toch nog niet zeker over dat dagboek, maar dat zie ik dan nog wel

LIefs jane