18 april 2024, 08:37:03

ze vinden elkaar niet leuk

Gestart door honda, 22 augustus 2008, 00:12:21

« vorige - volgende »

honda

ik heb een valkje van ongeveer 7maanden die hebbe we als eerste gekocht waarschijnlijk is het een vrouwtje maar nu hebbe we een maandje geleden der nog een bij gekocht waarschijnlijk een mannetje van 2maanden het mannetje loopt de heletijd achter het vrouwtje aan ma zei moet daar dus niks van wetge ze hapt af en toe as die ver weg is en als hij dan dichterbij komt word ze beetje bang voor hem lijkt wel hoe lang kan het ongeveer duren voordat ze elkaar leuk gaan vinden ze zijn echt allbei 2 lieve schatten

Anke

Hoi,
Ook valkjes moeten elkaar leren kennen voordat ze elkaar aardig gaan vinden. Net als bij mensen :)
Hoelang het gaat duren is niet te zeggen. 

Heb je ze  eerst apart in een kooi gehad en ze tijdens het losvliegen laten wennen? Of heb je ze direct bijelkaar in de kooi gezet?

Zolang de kooi groot genoeg is, zodat ze elkaar kunnen ontwijken als ze dat willen, is er niks aan de hand.

Laat ze maar rustig aan elkaar wennen.

Ik heb hier twee valkjes, waarvan het vrouwtje ook niks van het ventje moest weten. Kwam hij naast haar zitten dan kon hij een snauw krijgen.

Nu (ruim een jaar later) zijn ze al aan hun tweede nestje bezig :)
Dus je ziet, geduld is een schone zaak. :)
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

KiP

Bij mij is 't net andersom; mijn mannetje van 3 maanden snauwt mijn popje af, terwijl hij pas een maandje bij me woont en m'n popje ruim een jaar. Mij is hier verteld dat het ijs meestal wel breekt rond het voorjaar, als alle beestjes de lentekriebels krijgen ;)

Daniëlle de Boer

23 augustus 2008, 19:34:29 #3 Last Edit: 23 augustus 2008, 19:37:29 by Daniëlle de Boer
Ik heb nu ook twee valkjes, man en pop. Het mannetje heb ik nu ongeveer 2/3 maanden. Het gaat al een stuk beter, ze beginnen elkaar zelfs te kroelen. Alleen één groot probleem! Gizmo wil nog wel eens happen naar mij of naar Kuifje, maar bijten doet ie niet echt, en hij is ook tam. Maar ik heb het gevoel of Kuifje dit nu over heeft genomen :S Ze wordt nu ook agressiever tegenover mij, terwijl ze altijd hartstikke tam was! Ik heb haar echt nog nooit zo meegemaakt :( Ik zit er zelf nu aan te denken om Gizmo weer weg te doen, want ik wil zo graag dat Kuifje weer de oude wordt! Daarom ga ik denk ik eerst kijken hoe Kuifje is als ik haar weer alleen in een kooi zet, en als ze dan weer normaal is moet ik met groot verdriet toch Gizmo weg doen..... :'( Want ik herken haar amper nog.....

KiP

'k Zou eerst de kenners hier om raad vragen.. Hoe oud is Kuifje en hoe lang heb je haar?

Mijn Juci is momenteel niet te genieten, maar ze is dan ook ontzettend in de rui en dat kost een heleboel energie. Haar hele lijfje is bezig àlle veertjes tegelijk te vervangen, dus ze zal zich gewoon helemaal niet lekker voelen. Is dat bij jou niet óók het geval? Ik zou in elk geval de rui afwachten en haar/hen lekker verwennen met extra vitamientjes.. Als ze te jong is voor de rui zou het de puberteit kunnen zijn misschien.. Tijdens de puberteit was ik zelf ook niet de makkelijkste  ::)

Daniëlle de Boer

Ze is nu ietsie ouder dan 1 jaar. En ik heb haar gekregen toen ze net zelfstandig was, dus met ongeveer 7 weekjes. Het kan best zijn dat ze nog in de rui is hoor, maar dan verliest ze niet erg veel veertjes meer. Terwijl in het begin van de rui, toen ze erg veel verloor nog gewoon 'normaal' was. Ze eet wel veel eivoer, terwijl ze dat normaal niet zo heel veel doet. Betekend dit iets? Misschien is het ook wel de puberteit.....Maar hoe lang duurt dat puber-gedrag ongeveer dan?

KiP

Hai! :) Een vogeltje hoeft volgens mij ook niet continu een heleboel veren te verliezen tijdens de rui; Juci heeft haar ergste periode wel gehad denk ik; haar hele lijfje zit nu vol 'pinnen' (nieuwe veren) en dat voelt óók niet lekker. Ik hoor haar voortdurend krijsen als ze zich probeert te poetsen..

Ik vermoed dat het nog wel even zal duren voor het lijfje helemaal hersteld is van die grote klus. Als je een week ziek bent geweest, ben je daarna meestal niet meteen top-fit. Bijtanken kost ook tijd :)

Bij gedrag zal ik even een topic openen over vogelpuberteit, ik weet zelf namelijk ook niet hoe 't allemaal zit en kan via de zoekfunctie niet voldoende vinden :)

Daniëlle de Boer

Het klopt wel dat ze nog van die pinnen heeft, en dat ze soms zomaar krijst als ze zich wast of zelfs gewoon alleen stil zit. Dus dan zal het dan toch de rui wel zijn, met misschien wat pubergedrag erbij. Ik wil daar ook graag meer over weten! Goed idee om dat bij gedrag neer te zetten  ;)