6 mei 2025, 13:48:23

pikken

Gestart door loesie, 1 november 2003, 17:05:20

« vorige - volgende »

loesie

Ik heb  2 valkjes, een mannetje en een vrouwtje. Het mannetje zit vaak naar het vrouwtje te pikken, vooral buiten de kooi. Volgens mij heeft het met jaloezie te maken. Kan ik er iets aan doen door hem op de een of andere manier duidelijk te maken dat dat niet mag? of moet ik ze gewoon hun gang laten gaan? :-/

Karin

Hoi Loesie,

Zolang er geen bloed aan te pas komt zou ik ze gewoon maar hun gang laten gaan.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

BIRDIE

Hoi,

Ja, die van mij (man & pop) hebben ook nog geregeld ruzie. Ik probeer dan degene die het begon terecht te wijzen door mijn wijsvinger vlak voor zijn kopje te houden en te zeggen 'Nee!'. Ik schreeuw niet, maar verhef mijn stem een heel klein beetje.
Ik weet eigenlijk niet of ze dat snappen en ik denk niet dat degene die gepikt word begrijpt dat het niet tegen hem bedoeld is, maar tegen de 'pikker'. Ze schrikken allebei helaas. Gelukkig houdt het dan wel op, voor even.

Nou, succes ermee. Ik hoop niet dat het erger word!

Groetjes,

Annemarie

Tara

Hoi,

ik sluit me ook aan bij de andere 2 mensen die al hebben gereageerd.

Het zit namelijk zo: dat valkjes soms wel eens gaan pekken op de andere, maar in de betekenis dan van: Ga nou eens weg, ik moet passeren! Ofzoiets, hier gaat dat vaak. Maar dan heb ik ook valkjes die baas willen spelen die dat ook doen, ook in dezelfde zin van: Ga weg! Maar hij heeft er geen reden voor. Je kan er niet veel aan doen, maar het is niet zo erg, ze voelen er praktisch niets van.

Groetjes, Tara

BIRDIE

Hoi Tara,

Ja, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Mijn valkjes pikken elkaar eigenlijk alleen als de één langs de ander wil, of als ze iets te dicht op elkaar zitten. Ik weet niet precies waarom de valkjes van Loesie elkaar pikken als ze buiten de kooi zijn, maar meestal is het toch vrij onschuldig.
Wij zijn toch soms ook boos op iemand anders? Ik kan het me ook wel voorstellen, ze zitten dag in dag uit bij elkaar in of uit de kooi! Nou ja, de mijne dan :).

Groetjes,

Annemarie

marianca.

Hallo,

Mijn valkjes doen dat dagelijks hoor :).Zo pikken ze naar elkaar om naar dat plekje te gaan waar net de ander zit en dan zitten ze samen op het zelfde plekje met het speeltje te spelen waar de ander zo nodig naar toe wilde :D :D.Ik scheld nooit op ze,laat ze gewoon hun gangetje gaan,dierengedrag is best mooi om te observeren,je leert er veel van. ;).Zo zal je dan ook opvallen(als er tenminste geen bloed aan te pas komt)dat de valkjes nooit,uberhaupt niet snel welk dier ook,de ander pijn zal doen.Ik vind de dames hier bij mij zowieso pietleutig :D :D :D.De mannekes hoeven soms maar gewoon te kijken dan gillen ze al :D :D.Ze bedoelen dan...pfffffffffffff ff niet komen tuttelen.Het zijn gewoon allemaal een heerlijk stelletjes boefjes :D.
Dus,maak je niet ongerust,het pikken is hun taal om wat te zeggen.

Groetjes,
marianca en haar valkjes