Geelwang maakt bronzefallow "lutino-geelwang" look alike?

Gestart door •=Bonnie=•, 19 augustus 2008, 15:28:27

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

19 augustus 2008, 15:28:27 Last Edit: 20 augustus 2008, 10:39:58 by -•=Bonnie=•-
Ik neem even de vrijheid om te pronken met andermans veren aangezien dit koppel exact onderstreept wat ik al een tijd vermoed. Namelijk dat wanneer een bronzefallow ook geelwang is, hij of zij eruit ziet als een lutino-geelwang.

Zie het onderstaande koppel waarvan de splits inmiddels bewezen zijn, er komen namelijk wildkleur geelwang mannen uit. Cinnamon mannen kunnen er uit dit koppel niet komen, ook geen lutino mannen. De vogel lijkt dus NIET op een lutino-geelwang omdat er cinnamon of lutino in zit.

De bronzefallow geelwang uit dit koppel die eruit ziet als een lutino-geelwang is DNA getest en blijkt inderdaad een man. Misschien dat de eigenaar van betreffende vogel een foto kan plaatsen.  :D




Moeder: Palefallow geelwang split voor bronzefallow
Vader: Wildkleur split voor bronzefallow {X2: cinnamon geelwang}

man afkomst:
12% bronzefallow split voor palefallow {X2: geelwang}
12% bronzefallow geelwang split voor palefallow {X1:  cinnamon}
12% wildkleur split voor palefallow {X2: geelwang}
12% geelwang split voor palefallow {X1:  cinnamon}
25% wildkleur split voor palefallow bronzefallow {X2: geelwang}
25% geelwang split voor palefallow bronzefallow {X1:  cinnamon}

pop afkomst:
12% bronzefallow split voor palefallow
12% bronzefallow cinnamon geelwang split voor palefallow
12% wildkleur split voor palefallow
12% cinnamon geelwang split voor palefallow
25% wildkleur split voor palefallow bronzefallow
25% cinnamon geelwang split voor palefallow bronzefallow

Rianne

Heeft er niemand een bronze fallow geelwang die er NIET uitziet als een lutino geelwang?

•=Bonnie=•

Trienke heeft een palefallow geelwang, de pop van onderstaand koppel dus. Zij is echt een palefallow om te zien maar dan met gele wangen, op palefallow werkt het dus niet zo.

trienke

Ik heb de volgende jongen gekweekt met dit koppel:
4 cinnamon geelwang popjes
1 wildkleur geelwang man
1 bronze fallow man

De ouders:
yellow


Spot


Jongen eerste ronde:

waaronder die bronze fallow geelwang man

Hier is de bronze fallow geelwang alleen:


Groetjes trienke

remco1976

hoi trieneke,

leuk dat je zulke mooie jongen hebt gekweekt uit dit koppel.dit is toch het koppel wat je van mij hebt?

groetjes remco uit deventer ::) ::)

trienke


Anke

Hoi Bonnie,
Toevallig was ik hier gisteren ook over aan nadenken en zoeken :)
Hoe zie je nou of het een lutino geelwang is of een bronzefallow geelwang
En toen las ik op een ander forum ;)
Dat de kweker het bij het hele jonge jong al ziet aan de extra rode kleur van de ogen?
Daar heb je natuurlijk niks aan als de man al volwassen is (denk ik) maar zijn jullie het daar mee eens?
Kan je dat al zien bij het jong?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Hoi Anke,

Mijn ervaring is dat het juist bij hele jonge vogels moeilijk te zeggen is, omdat lutino's ook nog erg rode ogen hebben dan. Maar als ze wat ouder worden verkleuren de irissen van de lutino naar donkerder, vaak worden ze grijs of blauwig terwijl die van de bronzefallow geelwang robijn rood blijven, zowel de iris als de pupil.

Verder heb ik bij de bronzefallow geelwangen die ik tot nog toe heb gezien steeds wat waas op de vleugelpennen gezien, alsof je een cinnamon-lutino hebt. Maar bij cinnamon-lutino is het waas vaak pas na de 1e rui goed zichtbaar. Jouw schoonheid heeft dat ook. Alleen als ze er bont bij zijn verdwijnt dat weer.

I_Xyzyx_I

Hoi Anke

Je zegt dat het jong dat op de een lutino lijkt een bronzefallow geelwang is. Maar je zegt op je site dat er ook cinnamon bronzefallow geelwang uit kan komen.

En je zegt ook dat de moeder een fallow geelwang is, en daar vind ik haar inderdaad ook op lijken...

Maar wat is nou wat ??? beetje verwarrend ;) als de moeder een fallow geelwang is dan weten we iedergeval dat geelwang niet zorgt voor het lutino uiterlijk...

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

•=Bonnie=•

19 augustus 2008, 20:39:39 #9 Last Edit: 19 augustus 2008, 20:46:27 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: I_Xyzyx_I op 19 augustus 2008, 18:26:28
Hoi Anke

Je zegt dat het jong dat op de een lutino lijkt een bronzefallow geelwang is. Maar je zegt op je site dat er ook cinnamon bronzefallow geelwang uit kan komen.

En je zegt ook dat de moeder een fallow geelwang is, en daar vind ik haar inderdaad ook op lijken...

Maar wat is nou wat ??? beetje verwarrend ;) als de moeder een fallow geelwang is dan weten we iedergeval dat geelwang niet zorgt voor het lutino uiterlijk...

Groetjes Jasper


Hier is geen touw aan vast te knopen hoor Jasper, waar zegt Anke die dingen die jij schrijft en wat is dan het adres van haar site volgens jou??
Ik begrijp ook niet wat dit met dit topic te maken heeft en het hier genoemde koppel??

En wat bedoel je met "als de moeder een fallow is dan weten we in ieder geval dat het geelwang niet zorgt voor het lutino uiterlijk". Het gaat hier juist over de combinatie bronzefallow geelwang, dat dit een lutino-geelwang uiterlijk geeft. Misschien kan je je stukje even opnieuw formuleren?

Bert_85

Even tussendoor maar wel erg on topic:
Een kennis van me heeft een opalinegeelwang bronze fallow gekweekt, ZONDER lutino of cinnamon in.
Deze heeft volgens hem de kleur van een opaline bronze fallow,
met uitzondering van de wangvlek dan natuurlijk.

Ik citeer hem even:
"Heb er zelf nog wel wat zitten ook weer een mooie opaline-geelwang bronze-fallow ( met het bruine van de fallow )"

Ik zal hem eens om een foto vragen, maar dat kan nog even duren want hij heeft momenteel andere dingen aan zijn hoofd.

Dit zou aantonen dat het niet de geelwang mutatie is die - in combinatie met bronze fallow - voor lichte vogels zorgt maar toch het cinnamon (of lutino).

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Caroline

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 19 augustus 2008, 20:39:39
Citaat van: I_Xyzyx_I op 19 augustus 2008, 18:26:28
Hoi Anke

Je zegt dat het jong dat op de een lutino lijkt een bronzefallow geelwang is. Maar je zegt op je site dat er ook cinnamon bronzefallow geelwang uit kan komen.

En je zegt ook dat de moeder een fallow geelwang is, en daar vind ik haar inderdaad ook op lijken...

Maar wat is nou wat ??? beetje verwarrend ;) als de moeder een fallow geelwang is dan weten we iedergeval dat geelwang niet zorgt voor het lutino uiterlijk...

Groetjes Jasper


Hier is geen touw aan vast te knopen hoor Jasper, waar zegt Anke die dingen die jij schrijft en wat is dan het adres van haar site volgens jou??
Ik begrijp ook niet wat dit met dit topic te maken heeft en het hier genoemde koppel??

En wat bedoel je met "als de moeder een fallow is dan weten we in ieder geval dat het geelwang niet zorgt voor het lutino uiterlijk". Het gaat hier juist over de combinatie bronzefallow geelwang, dat dit een lutino-geelwang uiterlijk geeft. Misschien kan je je stukje even opnieuw formuleren?


Ik ben dus niet alleen .... ik kon namelijk ook geen touw er aan vastknopen .... heb nog gekeken op de site van Anke maar ook daar geen enkele info over geelwang, fallow of combi hiervan.  ???
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

mariejj

Dus toch,,!  Je hoeft nou je hoed niet op te eten Bonnie, want je had gelijk  ;D

Wauw mooie valkjes hoor Trienke ;)
je bent vergeten de bronzefallow man bij je gekweekte jongen neer te zetten :o ;)

groetjes Marie

•=Bonnie=•

19 augustus 2008, 21:26:21 #13 Last Edit: 19 augustus 2008, 21:37:42 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Bert_85 op 19 augustus 2008, 20:51:07
Even tussendoor maar wel erg on topic:
Een kennis van me heeft een opalinegeelwang bronze fallow gekweekt, ZONDER lutino of cinnamon in.
Deze heeft volgens hem de kleur van een opaline bronze fallow,
met uitzondering van de wangvlek dan natuurlijk.

Ik citeer hem even:
"Heb er zelf nog wel wat zitten ook weer een mooie opaline-geelwang bronze-fallow ( met het bruine van de fallow )"

Ik zal hem eens om een foto vragen, maar dat kan nog even duren want hij heeft momenteel andere dingen aan zijn hoofd.

Dit zou aantonen dat het niet de geelwang mutatie is die - in combinatie met bronze fallow - voor lichte vogels zorgt maar toch het cinnamon (of lutino).

Groeten,

Bert


Bert, de vogel op de foto hier laat zien dat het om het lutino-geelwang look alike gaat. Deze man KAN niet cinnamon en niet lutino zijn. Hij is uitsluitend bronzefallow geelwang en ziet eruit als een lutino-geelwang.

Ongeacht wat voor voorbeelden je aandraagt, dit feit ligt er. Het is dus een beetje kort door de bocht om te roepen dat het niet het geelwang is maar toch het cinnamon of lutino. Deze vogel is DNA getest, er is geen vergissing mogelijk. Uit een niet cinnamon en niet lutino pop komen nooit cinnamon of lutino mannen. De berekening van het ouderkoppel klopt als een zwerende vinger.

Tjerk

Hey,

Is de achtergrond van de Pale Fallow Geelwang split Bronze Fallow bekend? Is het niet mogelijk dat hier ook Cinnamon in zit?

Want zoals je wel weet zijn 90% van de Geelwangen Cinnamon, dus waarom zou deze pop geen Pale Fallow Cinnamon Geelwang kunnen zijn.

Hierdoor zou deze man dus best een Geelwang Cinnamon Bronze Fallow kunnen zijn.

Dit is puur theorie, daarom vraag ik dus om de achtergrond van de pop puur afgaande op de Geelwang en Cinnamon combinatie die enorm veel voor komt.

Bovendien heeft iemand een idee hoe de combinatie Cinnamon en Pale Fallow eruit ziet?

Daarbij heb ik ook foto's gezien van Bronze Fallow met Geelwang en deze hebben allemaal de "bruine" Bronze Fallow vleugelpunten etc.

Groeten Tjerk