29 maart 2024, 02:06:29

cinnamon bronze fallow

Gestart door kenay86, 17 augustus 2008, 10:46:30

« vorige - volgende »

kenay86

hoi allemaal,

ik zag bij rianne in haar dagboek echt zo'n mooi valkje dat ik vanmorgen wakker werd en het eerste wat ik dacht: wow wat is ie mooi :D ik ben dus heel stiekum benieuwd naar deze mutatie..

haar valkje was een Cinnamon opaline geelwang bronze fallow

nu vroeg ik me af, cinnamon opaline geelwang kun je makkelijk invoeren in de mutatie calculator, maar de bronze fallow niet.. normaal fallow is wel te vidnen maar het bronze gedeelte mist :D hoe vererft de bronze fallow.. ik zou dus heel graag een cinnamon bronze fallow (opaline en geelwang hoeft voor mij niet perse maar is natuurlijk wel erg leuk) tegenover een cinnamon opaline zetten.. de splits zijn niet helemaal duidelijk, dus dat is dan zowiezo een verassing, maar wat zou hier dan uit komen? zowiezo cinnamon, cinnamon opaline en wildkleur.. als de man geelwang is zouden de popjes geelwang worden (bestaan er eigenlijk wel geelwang mannen?), maar als de bronze fallow (zie dit maar even als 1 mutatie) dominant vererft dan zou dit ook terug te zien moeten zijn, maar hoe :D

verbeter me als ik het fout heb, want doe dit eventjes uit mn hoofd..

ook vroeg ik me af of deze mutatie makkelijk te vinden is..

hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven (ben daar soms echt een ramp in) en dat jullie me kunnen helpen :)

groetjes desire

hier een foto van het mannetje van rianne  :-* :-* :-*

Ludo

17 augustus 2008, 10:58:56 #1 Last Edit: 17 augustus 2008, 11:58:22 by Ludo
Hallo, dit is inderdaad een interessante mutatiecombinatie.
We proberen op dit moment te achterhalen welke mutaties er allemaal een gele vogel met gele wangen voortbrengen.
Op 28 september hebben we onze internationale valkparkietendag te Peer (vlak bij de grens) we zoeken nog dergelijke vogels om deze te kunnen vergelijken met gelijkaardige mutaties.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Kirsten

Hoi Desire,

Ik heb verschillende opaline cinnamon geelwang bronze-fallow valken gekweekt vorig jaar. Heb zelf een man in die versie in de kweek zitten en een ook dochter binnen zitten. Je ziet er overigens een aantal voorbij komen in de fotowedstrijd van vorige maand geloof ik hier op de site.
Ze blijven prachtige met dat mooie geel!

Bronze fallow moet je als fallow invullen en vererft niet dominant, dus heb je tweemaal nodig om uiterlijk zichtbaar te worden in een jong. In de mutatiecalculator wordt nog de oude, overigens wel duidelijkere, benaming genoemd. Fallow voor bronze-fallow en zilver voor pale-fallow

Groetjes,
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

kenay86

hmz, waarom steeds dubbele namen voor dezelfde mutatie (zoals opalina voor gepareld etc :D)? beetje onduidelijk zo allemaal moet ik zeggen hoor :D helemaal voor ene leek zoals ik natuurlijk..

verwacht jij dit jaar nog zo'n jong?:D

Kirsten

haha ja zo houden ze inderdaad allemaal overzichtelijk met die namen,.... niet! haha

Ja er ligt momenteel weer zo'n kleintje en ik verwacht/hoop op nog een paar. Maar helaas heb ik ook nog wel een aantal reserveringen voor deze beauty's staan dus ben bang dat het niet gaat lukken.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Het zijn geen dubbele benamingen maar nieuwe. Ik gebruik het vaak nog door elkaar, dan zeg ik weer gepareld en later opaline.
Bronze fallow heeft een bruin tint, en pale fallow is een bleke tint. Pale fallows heb je ook in geelwang vorm, maar die zie je niet zo veel.

nick01

rianne ik denk dat je een schrijffoutje maakt.

bronzefallow is een bruinige kleur ook varierend van donkerbruin tot zachtcreme.
maar palefallows zijn er van zo donker als wildkleur en nog lichter dan lichte cinnamon witmaskers.

en ik denk dat je bedoeld combinatie bronzefallow met geelwang ipv palefallow met geelwang.
palefallow kom je sowieso veel minder tegen dan bronzefallow.


Rianne

Hoi Nick,

ik weet niet wat de standaard schrijft over pale fallows, maar het woord 'pale' betekend 'bleek'. Ik weet dat ze er in allerlei tinten zijn maar wilde daar niet al te veel op in gaan. Het is al ingewikkeld genoeg ;D

nick01

die vertaling klopt.

ik weet ook niet zo wat de standaard zegt maar ik spreek uit mijn eigen ervaring.
kijkend naar wat ik heb gehad en nog heb zitten kan ik zeggen dat t heel variabel is.
dat t ingewikkeld is klopt wel aardig hahaha.

Bert_85

Dit zegt de standaard, letterlijk geciteerd:

"T.o.v de palefallow is de bronzefallow veel donkerder van kleur"

Dus lichte pale fallows genieten de voorkeur op TT.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

nick01

oke de voorkeur.

maar dan wel even die kanttekening dat de bronzefallows lang niet zo gevarieerd qua tinten zijn dan de palefallows.

ik zal eens kijken wat er aan foto's in mijn mapje staan om dit te illustreren.

Bert_85

Ik geloof je wel hoor Nick, pale fallow komt inderdaad in zeer uiteenlopende tinten.
Maar het is dus de bedoeling dat ze lichter zijn dan bronze fallow,
daar zouden we eigenlijk naar toe moeten kweken.
(we zijn eigenlijk wel serieus off topic aan het gaan ... )

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

nick01

inderdaad off topic.
maar goed dat is dus t streven ? , iets om in mijn achterhoofd te houden.

maar goed nu weer ontopic.
er is nog een hele leuke discussie gaande over ditzelfde onderwerp in een ander topic.