9 mei 2025, 12:41:09

Is er iets mis?

Gestart door Daniëlle de Boer, 19 augustus 2008, 13:27:57

« vorige - volgende »

Daniëlle de Boer

Hoi,

Ik ben gister terug gekomen van een weekendje weg, en ik heb het gevoel of er iets mis is met mij valkje. Ze is agressiever dan anders en ze reageert veel anders dan normaal. Wel is ze net in de rui geweest, en ik heb ook het gevoel dat ze de laatste 2 weken een stuk dikker is geworden. Betekend dit iets? Of kan het komen dat ze net in de rui is geweest of nog steeds is? Ik heb het gevoel of ze me niet meer kent, want ik kon dr altijd zo lekker kroelen  :-\

Wel zit er nu ong. 2 maanden een mannetje bij, maar ik heb nog niet echt het gevoel dat ze elkaar mogen. Of geeft ze daarom veel minder aandacht aan mij? Maar dit was voor het weekendje weg nog niet......

Kimm

is zij een popje?
kan het zijn dat ze een ei moet leggen?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Daniëlle de Boer

Het is een popje ja.....en ik heb geen idee of ze een ei moet leggen? Hoe kun je dat precies zien dan? Maar volgens mij vormen ze nog niet echt een koppel, want ik heb ze niet zien wipwappen.......

Kimm

je kan even aan de onderkant van de buik kijken. is dit dik?

en zit ze gewoon op stok?

groetjes kim

Daniëlle de Boer

19 augustus 2008, 14:08:06 #4 Last Edit: 19 augustus 2008, 14:10:06 by Daniëlle de Boer
Ze is wel dikker dan dat ze eerst was, maar ik zie niet echt een dikkere buik waar een ei in zou moeten zitten. Wel heb ik het gevoel of ze zich wat meer bol maakt dan anders..... Maar ze zit gewoon op stok en eet en drinkt goed.
Als ze een ei moet leggen hoort ze zeker op de grond te zitten? Dit zou wel erg leuk zijn, omdat ik graag een nestje zou willen...

Misschien komt het dikker worden dan gewoon door wat meer eten? En misschien dat ze wat agressiever is omdat ze meer naar het mannetje toe trekt, en minder naar mij?
Dat zou ik wel erg jammer vinden   :-\

Kimm

ja als ze een ei moeten leggen zie je ook een knik in de staart. een beetje een boggel.

het kan ook even tijdelijk zijn hoor dat ze agressief naar jou toe is of dat ze broeds is. hou het maar even in de gaten. en ik denk dat je haar ook even moet gaan wegen de komende dagen, dat je het toch even in de gaten houdt

groetjes kim

Daniëlle de Boer

Nee, dat zie ik eigenlijk niet, dus ik niet dat het een ei is. Ik ga het gewoon goed in de gaten houden! Voor het weekend was er nog niets aan de hand, dus wel raar  :-\ Ik hoop wel dat het over gaat, want het lijkt net een hele andere valkparkiet dan mijn kuifje  :-\ Ik ga haar vaak uit de kooi halen, en hoop dan dat het over gaat......Want ik herken haar amper nog : (

Daniëlle de Boer

Ik zag nu net dat het mannetje haar ook kroelt met zijn snaveltje. Zou ze dit soms lekkerder vinden, zodat ze niet meer bij mij komt?
Hoe hebben jullie dat dan? Want veel van jullie hebben toch ook meerdere tamme valkjes? Vragen ze dan nog wel jouw aandacht?

Ik was hier wel een beetje bang voor toen ik het mannetje kochte, maar ik wist niet dat het zo erg zou worden. Maar voor dit weekend was ze nog helemaal normaal en liet me gewoon kroelen. Maar als dit zo blijft doe ik dan toch mischien het mannetje weer weg.......

Kimm

hoi danielle,

ik heb 2 mannetjes, dus ik heb daar geen ervaring mee, maar vind je het dan niet leuk als zij een koppel vormen?

ik denk dat als je gewoon aandacht blijft geven het wel weer goed komt hoor.

groetjes kim

carco

Ik denk dat ze broeds is en wel een ei moet leggen.
Het is niet altijd te zien aan een knik in de staart hoor.Soms zie je het gewoon helemaal niet.
Ik denk dat ze dikker is omdat er toch een ei zit wat eruit moet.
En of ze dan bevrucht zijn moet je maar afwachten.

Als ze niet meer broeds is is ze weer net zo lief tegen je als ze was voor dien hoor.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Daniëlle de Boer

Oké, bedankt voor jullie reacties! Ik wil op zich wel dat het een koppel vormt, maar had niet verwacht dat ze zich zo ging gedragen. En een nestje vind ik best leuk, dus dan zal ik vanmiddag even een broedkooi gaan kopen.

Ik houd het gewoon in de gaten, en hoop dat ze weer net zo lief is wanneer ze niet meer broeds is. Jullie horen nog hoe het afloopt  ;)

Daniëlle de Boer

Kunnen jullie aan deze foto's zien of ze een ei bij zich draagt?
Want zoals je ziet is ze best dik, tenminste in vergelijking met een paar weekjes eerder.

* Sorry voor de slechte kwaliteit!

Daniëlle de Boer

Ik ben er helemaal mee aan :( Ze doet echt agressief naar me, en ik snap helemaal niet waarom. En er zit waarschijnlijk geen ei in hoor, want ze zit ook niet op de grond, zit gewoon op stok en vliegt normaal enzo. Ik ga haar deze week denk ik alleen in een kooitje zetten, zonder Gizmo, en dan kijk ik of ze weer de oude wordt. Wanneer dit het geval is, ga ik toch denken om Gizmo te herplaatsen :( Al vindt ik dit erg jammer :( Maar ik vind Kuifje zo echt niet leuk meer  :'(.......

Anke

Hoi,
Je valkje hoeft niet perse op de grond te zitten als er een ei moet komen hoor.
Het kan best nog een paar dagen duren, voordat ze een eitje legt.

Is ze ook agressief naar je als ze losvliegt?

Als ze het alleen in de kooi doet, heb je kans dat ze haar broedgebied verdedigt.
Je had het erover dat je een broedblok ging kopen, heb je dat al in het hok gezet?
Want een broedblok zorgt ervoor dat ze het blok gaan verdedigen en niet hun kooi.
Succes!!

Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Daniëlle de Boer

Ik heb idd een broedblok gekocht, maar ze kijken er niet naar om.
Ze zijn er eerder bang voor! En het agressieve is niet alleen in de kooi, het is ook buiten de kooi.
Ze was 3/4 weken geleden wel in de rui, maar voor zover ik weet nu niet meer, ik zie tenminste niet meer zoveel veertjes liggen.
Maar het rare is dat dat agressieve gedrag de laatste 2 weken pas bezig is  :-\
Terwijl ze daarvoor ook al flink in de rui was...... Echt heel raar. Misschien dan toch een ei  ??? Ik zal het wel afwachten, ik houd ze nog een maandje zo bij elkaar in de kooi, en dan hoop ik dat ze weer de oude wordt (dat de rui misschien over is) of dat ze een ei gaat leggen. Als ze dan nog steeds zo agressief doet ga ik haar apart weer zetten.