16 mei 2025, 23:57:33

Onrustig valkje

Gestart door jeeninga, 18 augustus 2008, 14:40:17

« vorige - volgende »

jeeninga

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuw valkje genaamt Tequila. Ze i ongeveer 7 a8 weken oud

Ze is slaapt veel en eet ook geregeld. Maar ze is erg onrustig!

Ze vliegt veel door de kooi en probeert zich op de bodem uit te graven, ook fluit ze hierbij veel..

als ik met mijn handin de kooi kom probeert ze zoveel mogelijk er bij wegte gaan of ze doet niks. ze eet ook geen trosgierst.

Mijn vraag is of dit gedrag normaal is? En wat ik nu verder moet don om haar tam te maken? Eerst met rust laten of meer toenaderen?

groetjes lammertjan

jeeninga

Als ik nu dicht bij de kooi kom gaat ze meteen op de bodem zitten ???

Kimm

hoi,

een paar daagjes is nog maar kort. je valkje moet eerst erg wennen aan zijn omgeving en aan jou. dus gewoon lekker bij de kooi gaan zitten en dan tegen hem praten. veel aandacht schenken en dan kan je ook beginnen met tam maken. geef het de tijd. ik denk dat hij nog wat bang is maar dat gaat wel over als je heel lief en rustig tegen hem praat.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeeninga

Hoi,

Heel erg bedankt voor je advies! ;D

Ik heb haar rustig laten bekomen en ben toen wat bezig gegaan met trosgierst.

Ze kwam eerst erg dicht bij mijn hand en ging er heel soms met 2 pootjes opstaan;D

Toen ik haar zonet probeerde te verleiden hoefde ze het niet, maar toen ik met mijn hand bij haar buikje kwam stapte ze meteen op.;D En na herhalinh ook!! En dat voor een jong valkje dat ik hier vandaag 4 dagen heb 8)

Ze laat zich nu ook al een klein beetje kroelen maar is wat slaperig dus ik laat haar even over haar ervaringen dromen;)

Bedankt voor jullie hulp. (Ook aan jullie stappenplan heb ik erg veel gehad;) )

Kimm

hoi,

fijn om te horen dat het goed gaat! gewoon zo doorgaan :D
veel plezier en succes :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Het is toch zó leuk om valkjes te hebben! Ik hoop dat je heel veel plezier aan haar beleeft. Weet je trouwens al zeker dat het een 'zij' is?

Groetjes.

jeeninga

Jah het is een wildkleur en ze heeft van die geel zwarte strepen op haar buik. En haar kopje is grijs met een heel klein beetje geel dus ik denk het wel ;)

ginoisdebaas

als je valkparkiet op de bodem gaat zitten als je komt laat hem dan even kijken wat die doet als die weg gaat als die dan weg gaat dan zal die misschien bang zijn en misschien zal je hem meer tam moeten maken
anders kun je misschien naar een dierenarts gaan

G daar hou ik van
I daar hou ik van
n daar hou ik van
o daar ik hou ik van

ik hou van GINO!
G daar hou ik van
I daar hou ik van
n daar hou ik van
O daar hou ik van

ik hou van gino!!