Mijn 3 papegaaien en honden en katten.. FOTO"S aanwinst

Gestart door Coco en Chantal, 13 oktober 2006, 21:10:49

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

Hallo Caroline

Ik wst niet dat je ook een berner had gehad en och zo jong gestorven, germmm.
Ook onze max zal niet oud worden  :-\, hij is gehandicapt aan zijn linkerpootje, hij heeft maar 1 teen daaraan.
Doordat hij dat heeft belast hij zijn gewrichten te veel en vaak met het opstaan piept hij.
Ik heb wel medicatie voor zijn gewrichten als het heel erg is, als hij mank loopt en veel piept als hij moet opstaan en dat helpt hem wel.
Ik vermoed dat hij ook Hd heeft, maar zolang het zo gaat ben ik al tevreden.
Ik had ook het advies gekregen om niet te vaak en lang te wandelen met hem en dat deed ik dan ook maar niet, maar nu ik dat al enkele weken wel doe zie ik wel verbetering , hij loopt veel harder en piept lang niet meer zo vaak, hij bouwt nu meer spieren op en dat schijnt goed uit te pakken.
Het is niet dat ik 10 kilometer loop hoor hihi, nee 10-15 minuten per keer en dan zo'n 4-5 keer per dag.
Als je hem ziet lopen in het bos lijkt het een jonge god in de bloei van zijn leven.haha ;D 8)

Max is van 5-5-2005, dus weer 3jaartjes geworden en hoop hem nog heel lang bij ons te kunnen hebben, maar we houden er zeker rekening mee dat het elke dag anders kan zijn.
Berners worden al niet zo oud over het algemeen, dus we genieten gewoon lekker met en van hem, meer kunnen we niet doen..
Groetjes Chantal en de valkjes

Caroline

Jeetje, dus jouw Bennertje ook al niet 100 %.  :-\

Onze Max was zo versleten dat beide heupen en beide knieën bij elke stap die hij zette iot de kom en weer in de kom schoten, dit zag je gewoon gebeuren als je achter hem liep, klik links zijn heup, klik links zijn knie, terwijl hij overstapte op zijn rechterpootje waarmee hetzelfde gebeurde, zag je het weer terugschieten doordat hij zijn spieren aanspande.

En inderdaad onze Max moest ook erg veel wandelen in combi met suplementen, dit maakte zijn spieren sterk genoeg om alles bij elkaar te houden. Eëns in de week mocht hij ene keer lekker uit zijn dak gaan, beter een kort fijn leven dan een iets langer leventje, het best was namelijk thuis zoveel mogelijk in de bench, op de bank springen, tegen ons aan springen e.d. het was allemaal slecht, ja doei hij moest wel een fijn leventje hebben hoor.

Toen hij ondanks veel pijnstilling lag te janken en te grommen van de pijn heb ik de knoop doorgehakt  :'( :'( :'(

Nog lopen de tranen over mijn gezicht, het is inmiddels bijna 10 jaar geleden, ik heb de afgelopen 22 jaar 11 honden gehad, de meeste met meerdere tegelijk, op Indy en Max na zijn ze gelukkig allemaal tussen de 10 en de 14 jaar geworden maar zo'n grote vriend als Max .... nee die zat er niet bij.  :-*

In mijn omgeving op de hondenclub waren toen erg veel "slechte" Berners .... er leek geen "goeie" meer geboren te worden in Nederland. Mede hierom durfde we toen ook geen nieuwe meer aan te schaffen.  ::) We hebben toen gekozen voor een nieuw vers ras in Holland, de Nova Scotia Duck Tolling Retriever .... helaas omdat er in Canada enkel nog mee gewerkt wordt, ze zijn dus niet als huishond daar merk je aan de Nederlandse "Tollertjes" ook dat het geen gezinshonden zijn.  :-\

Onze Indy overleed vorig jaar tijdens een wandeling aan een hardaanval op 6 jarige leeftijd .... ons Summertje is nu 8 1/2. Uiteraard mag ze hier gewoon genieten van haar oude dag maar samen met 2 Jacky's van 10 jaar maar mocht ze er straks niet meer zijn kiezen we toch weer voor een meer gezinshond.  ;)

Oeps .... ik zit wel een heel verhaal te schrijven in je dagboekje .... sorry.  :-[

Als ik het moet verplaatsen geef maar een gil.  :D

Ik hoop dat jouw Max nog lekker lang kan genieten van zijn boswandelingen, hij is prachtig.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Hoi Chantal,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Eros.
Hij is prachtig evenals Max :D

Een dikke kroel van je prachtige dames.
De ondeugd Twinkel ::)
Lieve lieve Shanti  :-*
En mirakel Belle. (Kan het zijn dat ze een crossover is en toch een mannetje. Belle fluit namelijk de sterren van de hemel of is ze gewoon een zeer getalenteerde dame :-\
Ze is overigens ook harstikke lief.
En Yodi bij ons Mam is ook super lief en nog steeds nergens bang van  ;D

Groetjessssssssssssssss