28 april 2024, 13:22:09

Pipa, mijn eerste valkje

Gestart door Debra, 27 juli 2008, 11:20:20

« vorige - volgende »

Debra

Donderdag 30 juli 2008

Pipa geniet er echt van om 's avonds bij ons in de zetel te zitten. Hij gaat dan echt van hoofd naar hoofd en dan weer naar de zetelleuning. Hij kan zijn vleugels strekken of lekker rustig zitten, ze vraagt er zelf naar 's avonds.
Daarom heeft ze ook deze avond weer bij ons in de zetel gezeten. Van zodra we ons neerzetten lijkt het alsof ze gek wordt, ze wil er echt bij komen zitten. We nemen natuurlijk onze voorzorgen aangezien we een lederen salon hebben, maar dit lijkt ze niet erg te vinden, ze geeft zelfs blijk dat het niet echt nodig is, ze is zelf heel voorzichtig en gaat vooral op onze schoot, schouders of hoofd zitten.

Ook het douche met de waterspuit begint ze te kennen, maar ze geeft nog geen blijk dat ze het erg leuk vindt, maar ze blijft desondanks wel zitten als ik haar hiermee nat maak, dus bang heeft ze er niet van.
groetjes
          Debra en Pipa

Debra

Het is een tijdje geleden, meer ik had problemen met het internet.


Woensdag 6 augustus 2008

Pipa is het hier al heel gewoon. Ze laat zich regelmatig horen, zeker als we in de zetel zitten en ze wil erbij, ook 's morgens als je opstaat zegt ze goeiemorgen en wil ze even uit haar kooi om bij je te kome zitten.
We hebben haar kopkekrab aangeleerd en blijkbaar heeft ze het nog graag ook, dan bukt ze zich zodat je aan haar kopke kan. Elke dag hou ik nog meer van haar, de deugenieterij, het plezier dat je eraan beleefd, echt geweldig. ;D
groetjes
          Debra en Pipa

Debra

Dinsdag 12 augustus 2008

Met Pipa gaat het zeer goed. Ze ziet er gezond uit en gedraagt zich ook gezond. Het enoge wat mij een beetje zorgen maakt is dat ze met een niesje zit, het is wel al verbetert, maar af en toe niest ze toch nog eens. Ik geef haar door deze nies al maar om de 2 dagen een douche, want misschien dat het daarvan is en het lijkt toch te helpen.
groetjes
          Debra en Pipa

Hermien

Zit hij ook veel te poetsen? Het kan zijn dat hij niest van de stofjes die dan vrijkomen. Tijdens de rui doen die van mij het ook wel. Als het echt heel veel niest, zou je eens moeten nagaan of de valkparkiet misschien op de tocht staat? Als ik zo lees is het niets ongebruikelijks. ;D

Debra

Ze poetstzich wel redelijk veel ja, ik hoop dat het dat maar is en het is toch al minder dan toen ik het voor het eerst merkte
groetjes
          Debra en Pipa

I_Xyzyx_I

Hoi Debra

Ga je er nog een vriendje voor haar bij nemen? Valkjes houden nou eenmaal van de hele tijd aandacht en dat kan een mens niet geven, en het is natuurlijk super leuk om de valkjes elkaar te zien kroelen  ;D

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Hermien

Leuk om ze te zien kroelen, maar dan moet je er dus wel voor zorgen dat het een man en popje is. Hier heb ik alleen drie (eigen)wijze mannekes en van kroelen is dus geen sprake. Ja, mij kroelen ze en dat was ook de opzet.

Je krijgt de groeten van mijn 'Vliegtuig'/

;D

Debra

Ik ga eerst zien hoe het me met 1 valkje lukt en wie weet neem ik er dan nog wel eentje bij. ;D
groetjes
          Debra en Pipa

Debra

Donderdag 4 september 2008

Het is weer een tijdje geleden, maar ik had het zeer druk.

Pipa maakt het zeer goed. We hebben echter wel ondervonden dat ze het niet zo heeft op het geluid van de telefoon, dan  is ze door het dolle heen, niet te houden.
Volgende week gaan we 5 dagen op vakantie. Ik kon het niet over mijn hart krijgen om haar bij vrienden achter te laten, daarom mag hij mee. Het is maar een uurtje auto, dus dat moet lukken normaal gezien. Het is in centerparcs in een bungalow, dus dat is een gelijkaardige omgeving.
Ik zal zeker laten weten hoet het geweest is.
groetjes
          Debra en Pipa

Debra

Donderdag 25 september 2008

Pipa is de vakantie goed doorgekomen. Het weekje ergens anders leek haar niet echt iets te doen. Zelfs in de auto zat ze redelijk rustig en wou ze gewoon een beetje naar buiten kunnen kijken.
Ook ginder lieten we haar regelmatig in de bungalow rondvliegen en het kon haar niets schelen dat ze niet thuis was.

Voor deze week is er een hond thuis. Wij letten namelijk af en toe op een hond als de eigenaars weggaan.
De eerst ontmoeting verliep niet zo vlot, maar nu laten ze elkaar met rust, alleen is er wel jaloezie te bespeuren. Pipa laat namelijk vaak en luid van haar horen, wat begrijpelijk is, zij is altijd de enige geweest en nu ineens komt er zo een groot zwart beest haar territorium binnen en dan moet ze laten zien dat zij de baas is hé. 's Nachts slaapt ze nu wel bij mij op de kamer, want 100% vertrouwen we het nog niet om ze alleen samen te laten, maar het is maar tot morgen
groetjes
          Debra en Pipa

Debra

5 oktober 2008, 18:53:49 #25 Last Edit: 6 oktober 2008, 13:17:53 by Debra
Zondag 5 oktober 2008

Met Pipa gaat het nog steeds super, maar natuurlijk zit ze, net als alle andere vogelvrienden, in de rui. Het lijkt wel allemaal goed te verlopen en als ik zo eens over haar hoofdje wrijf (kopkekrab) dan voel ik al veel minder nieuwe veertjes die klaar zitten dan in het begin, dus ik denk dat ze er bijna doorheen is.
Ik vind zelfs dat ze nu nog mooier en bleeker is geworden dan voor de rui, haar knuffelgehalte blijft met andere woorden gewoon stijgen.

Een paar dagen geleden, toen ik haar kooi aan het kuisen was, kwam ze steeds naar mij, en het water gevlogen. Ik heb haar op de kooi gezet en een douche gegeven. Ik heb haar er nog nooit zo van weten te genieten. Ze deed haar vleugels omhoog zodat ik haar zelfs daaronder kon nat maken. Achteraf, toen ze nat was, vond ze het leuk om op mijn hoofd, wat ze normaal  niet mag, en op mijn schouder te komen zitten en met haar natte lijfje tegen mij te wrijven zodat ik ook nat werd. ::) ;D

Het is en blijft een schatje, MIJN schatje. ;D




Ik sta natuurlijk nog steeds open voor jullie kritiek en hulp wanneer jullie merken dat ik iets verkeerd doe of als jullie tips hebben.
groetjes
          Debra en Pipa