5 mei 2025, 18:17:05

Drinken van warm water

Gestart door Henniee, 12 november 2003, 20:20:47

« vorige - volgende »

Henniee

Hallo met Hennie.
Mijn valk Vrij is 16maanden oud,en wil ineens warm water drinken,als we in de keuken zijn bedelt ze er gewoon om.
Zet ik de kraan op koud dan drinkt ze het vast niet ze wil gewoon warm water.Zoals jullie begrijpen uit mijn verhaal gaat het om een vrouwtjes valk.
Heb het al bij de dierenwinkel gevraagd, maar die weten het niet, weten jullie waarom ze dat doet?
Trouwens als ze warm water heeft gedronken dan loopt het ook meteen weer weg als dunne ontlasting maar dan in de vorm van water.

Loesie

Volgens mij vinden ze het gewoon lekker en drinken ze het niet omdat ze dorst hebben. Mijn (vrouwtjes)valk is helemaal weg van thee. Daar word gretig van gedronken, terwijl mijn valkjes voor de dorst altijd maar iets van 2 slokjes nemen. Ik moet altijd uitkijken dat ze niet te snel is, ivm het verbranden van het tongetje. Het mannetje vind die thee ook wel lekker hoor, maar is er niet zo bezeten van.
Vroeger hadden wij ook een valkparkiet en ook die was dol op warm water.
Voor zover ik weet kan het geen kwaad. Maar moet zeggen dat dat met die dunne ontlasting mij ook niet bekend voor komt (tenminste niet na het drinken van iets warms).