25 april 2024, 04:05:13

Leren Praten.

Gestart door Sonnetje87, 14 augustus 2008, 23:52:27

« vorige - volgende »

Sonnetje87

hallo allemaal,
ik had even een  vraagje over het leren praten.
is er een manier om je valkje te leren praten of ligt het aan het geslacht of soort?
ik heb nu een valkje (Sjonnie :)) van ongeveer 3 maanden tam is hij helemaal wil graag lekker kroelen op z'n koppie en moet zowat met geweld van je schouders af gehaald worden haha :)
en bijdehand is hij/zij ook genoeg hij blaast tegen me katten en de buren op me werk hebben een hond en dan gaan z'n vleugels ookwijd en blazen dus daar kan het niet aan liggen.
heeft er iemand tips of trucjes voor mij?

Groetjes *Sonnetje*

Kirsten

Hoi hoi!

Ik zie pareltjes,. weet je wel zeker dat het een mannetje is?
Verder heb ik weinig trucs voor je. Het is voornamelijk een kwestie van herhalen herhalen en herhalen zover ik weet :-\

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sonnetje87

Hoi Kirsten,
nou ik weet niet zeker of het een mannetje of vrouwtje is heb het al eerder gevraagd op dit forum bij andere vragen maar doordat het een wildkleur is (later blijkt een bonte witmasker) dat je dat niet kan zien alleen aan gedrag maarja haha macho istie in ieder geval wel haha zoals hij om gaat met andere beesten maarja het blijft dus egt een vraag...
hoezo? heeft het te maken met geslacht leren mannetjes sneller praten of kunnen mannetjes alleen praten?
nou ik hoor het graag!
Groetjes *Sonnetje*

Kirsten

15 augustus 2008, 00:15:37 #3 Last Edit: 15 augustus 2008, 00:17:15 by Kirsten
Hi,

Ja mannetje leren eerder praten dan vrouwtjes. Meestal blijft het bij vrouwtjes enkel bij wat eenvoudige tonen.

Het gedrag dat je noemt naar je andere dieren toe is om zichzelf wat te verdedigen. Hij of zij voelt een angst wat logisch is en probeert door de vleugels te spreiden indruk te maken zodat ze hem /haar met rust laten.
Mannengedrag is vleugels breed(meer de schouders dus niet de vleugels spreiden), versiergeluidjes, tikken tegen vanalles en vooral een beetje de macho uithangen.
Een popje is rustiger over het algemeen en houdt zich zeker niet bezig met machogedrag.

je noemt een bonte witmasker? bedoel je daar het valkje op de foto mee? want dat is een opaline witmasker valkparkiet.

Weet je misschien ook de mutaties van de ouders van je valk? (sorry misschien is het al eerder gevraagd, maar dat topic heb ik niet gevolgd :-\ )

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sonnetje87

15 augustus 2008, 22:25:33 #4 Last Edit: 15 augustus 2008, 22:30:09 by Sonnetje87
heey,
nee het is nog niet eerder gevraagd :). maar het enigste wat ik weet van de ouders dat de ene gewoon een (zo noem ik het:)) een standaard valkparkiet grijs gele kop en oranje wangetjes en de ander was een witte dus ik vond het al raar dat dit eruit was gekomen ;)
maar bij de topic andere vragen zeiden ze dat het een bonte witmasker is.
kan jij misschien zien of ik een mannetje of vrouwtje heb? of dat je misschien aan het gedrag wat ik heb opgenoemd weet of het een mannetje of vrouwtje is?
en het is niet egt vleugels spreiden hoor tegen mijn andere beestjes het is idd meer de schouders! alleen dat tikken doet hij helemaal niet mssn istie daar ng te jong voor?
nou ik hoor graag van je ! :)
Groetjes *Sonnetje*

Kirsten

Hoi,

Dus de ene was een wildkleur man met een gele kop? en de moeder was een witmasker en dan zonder parels zoals de jouwe wel heeft?
Als dit klopt dat is jouw valk een popje, want als de moeder geen parels heeft kan het nooit vererven naar een zoon. Alleen de vader kan het dan doorgeven en die geeft het enkel aan zijn dochters. Aangezien jouw valkje parels heeft, moet het dan een popje zijn.
Maargoed als de moeder een albino was, dan zou ze ook parels kunnen hebben die je doordat ze helemaal wit was niet kon zien,. Dan kan het wel weer beide kanten op en zul je geduld moeten hebben tot aan de rui

Groetjes
Kirsten

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

ginoisdebaas

hoe ik mijne heb leren praten is herhalen
___________________________________________________

G daar hou ik van
I daar hou ik van
N daar hou ik van
O daar hou ik van

ik hou van GINO!!
G daar hou ik van
I daar hou ik van
n daar hou ik van
O daar hou ik van

ik hou van gino!!

Sonnetje87

Hey!
nou ik ben er dus nu echt achter gekomen dat het echt een vrouwtje is haha dus ik denk dat ik dat leren praten kan vergeten  :( maarja dat maakt haar niet minder leuk hoor haha.
alleen moet ik even een andere naam gaan verzinnen want tja sjonnie voor een vrouwtje is toch best raar  ;).
in ieder geval bedankt allemaal voor het reageren!
Groetjes *Sonnetje*