4 mei 2025, 00:31:53

Suiker?

Gestart door Nikita&Flupke, 11 augustus 2008, 14:30:36

« vorige - volgende »

Nikita&Flupke

Hey,
Ik heb zondag op heist markt een valkje gekocht.
Ik wou hem wat tammer maken en ken een papegaai die graag suiker at.
Ik heb hier niets over gelezen is dit wel goed? of kan ik beter iets anders pakken?

Angelique84

Hoi hoi

Suiker lijkt mij echt niet goed voor een valkje. Volgens mij heel slecht. Bij het tammer maken kan je bijv. trosgierst gebruiken als beloning, daar zijn ze dol op. Maar ook hiervan mag je niet teveel geven, hooguit 1 a 2 strengen per week.

Groetjes, Angelique.

Kimm

hoi,

nee geen suiker geven.

gewoon trosgierst inderdaad ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Absoluut geen suiker geven! Ze zullen het vast lusten maar het is zeker niet goed voor ze.

Nikita&Flupke

Bedankt voor jullie reactie maar waar vind ik die trostgierst? en hoe ziet dit eruit?
Heb er nog noooit van gehoord  :-X

Kimm

hoi

trosgierst haal je bij de dierenwinkel.
het zijn lange stengels met zaadjes eraan :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Nikita&Flupke

Dankje  :)
ik zal nog veel moeten leren..
Maar ik denk wel dat ik nu weet wat het is.. als dat is wat alle vogels eten zo van die bruine dinge  :)
Ga nu eens kijken in de dierenwinkel voor nog meer extratjes

Groetjes

Sjaak

Vind je eigenlijk niet dat je je in dit soort dingen had moeten verdiepen voordat je een vogeltje kocht.

Je gaat toch eerst lezen wat zon beestje nodig heeft alvorens tot aanschaf over te gaan.  ::)

Sorry, maar een vogeltje aanschaffen en dan nog niet weten wat trosgierst is lijkt mij heel erg op een impulsaankoop en die lopen maar zelden goed af.

Nikita&Flupke

Idd het was een impuls koop...
we waren naar heist markt gegaan voor een fretje die vonden we niet en zo een tamme vogel leek ons ook wel leuk..
Ik heb nog nooit een vogel gehad... is het dan niet normaal da ik niet veel weet?
Da beesje is goed en da loopt wel goed af...
Die is bijna altijd los...
Eigelijk ben ik met die vogel zelfs veel bezig...
Mijn vriend heeft mij al gek verklaard hoe ik er soms mee bezig ben... ( Jaloers?)

Fre

Hai,

Een impuls aankoop of niet, je zal er toch voor moeten blijven zorgen en als je het goed doet, krijg je er iets bijzonders voor terug!

Ik raad je aan om heel veel te gaan lezen. Kijk goed rond op deze site, hier staat echt heel veel. Ik begon begin vorig jaar met vogels, had toen hier al heel veel gelezen en dacht geheel voorbereid te zijn, maar als je dan echt begint zijn er altijd dingen die je over het hoofd gezien hebt of gewoon niet kon voorzien. En zo heeft iedereen ook een eigen uitgesproken mening en eigen ervaring. Ik heb in ruim een jaar echt heel veel geleerd en voornamelijk van mijn vogels zelf, weet inmiddels echt veel en kweek ook, maar toch blijven er altijd vragen of onwetendheden.

Ik heb op mijn site ook een hoop info staan, maar dat wordt toch ook weer regelmatig aangevuld, omdat het soms bij een vogel niet werkt. Kijk en lees, op een site als deze, maar ook op de sites van mensen op dit forum, iedereen ervaart het soms met dingen hetzelfde, maar soms ook heel anders. Net als mensen zijn ook valkjes heel verschillend.

Ik wens je heel veel succes en voel je nooit stom of dom om iets te vragen.

Groetjes, Fre

Nikita&Flupke

Mercitjes voor de info..
Ik heb dag 1meteen iets gezocht gewoon google valkparkieten.. en ik ben op deze site gekomen..
Heb ook veel meteen gelezen...
Ik ga strax naar de dierenwinkel en ga ook wat informatie vragen...
Zoals over die kiezel enzo ik heb wel gelezen dat ze het nodig hebben maar zou niet weten hoe het eruit ziet..
En idd ik doe niet graag beestjes weg...
Bij ons thuis was het vroeger altijd een dierentuin maar een vogel wou mijn mama nooit  :) ... en grote huisdieren zoals honden en katten mag ik niet houden op mijn appartement...
Dus was dit wel goed...
Die zou nu 4 maand moeten zijn en fluit niet is het dan een vrouwtje?
Ze fluit echt niets als het grasje en de kanarie elkaar zien fluiten die.. voor de spiegel begingen die 2 ook te fluiten maar uit het valkje komt nooit iets soms zo 1 fluitje

Groetjes

Sjaak

Ik wens je in ieder geval gigantisch veel succes en idd hier leer je al heel veel. Goed blijven lezen en vooral veel vragen. Ik ben ook nog maar een beginner.

Oh ja, no 2 dingetjes: valkjes zijn verslavend en we zijn dol op foto's!!  ;D