4 mei 2025, 00:11:47

Hoofdvoer met honing

Gestart door Angelique84, 10 augustus 2008, 21:16:54

« vorige - volgende »

Angelique84

Hallo...

Ik gebruik nu sinds kort Vitakraft hoofdvoer voor mijn valkje, waarin ook honing zit. Mag een valkparkiet wel zoveel honing hebben ??? En is het wel een goed merk of weten jullie een beter merk ??? Ik heb de laatste tijd teveel gewisseld met merken en heb sinds kort gelezen dat dat helemaal niet goed is. Ik wil het beste voor mijn valkje (hij is 6 maanden oud)  :)

Groetjes, Angelique

kenay86

ik heb geen idee hoe het zit met honing in het voer, maar eerlijk gezegt lijkt mij dat niet helemaal op en top voor een vogeltje om zoveel honing te eten..

Wel kan ik zeggen dat teurlings een heel goed merk is voor voer. hier zitten heel veel soorten zaadjes in zodat het voer niet te eentonig wordt en er zitten geen zonnepitten in wat toch erg vet is enzo.

Succes met het vinden van een goed voer! ook ik ben wel benieuwd naar de antwoorden over de honing vraag..

I_Xyzyx_I

Er zit maar een heel klein beetje honing in, en dat kan geen kwaad :). In de knabbelsticks van vitacraft zit ook honing ;).

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

kenay86

ik dacht dat zoveel honing misschien niet goed was :) de knabbelstaven zijn ook snoepjes eigenlijk he, en snoepjes zijn stiekum altijd niet goed :D

I_Xyzyx_I

Teveel is inderdaad niet goed, maar in het voer zit toch een stuk minder in het voer als in de knabbelsticks voor zover ik weet...

En voor de prijs van vitacraft mag je toch wel hopen dat dit goed samengesteld voer is? ??? al vraag ik mij af wat het nut is van de honing, gaan ze hier mooier van fluiten? :P

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

kenay86

honing schijnt wel te zorgen voor betere rui, althans de dierenarts hier zei dit, maar of ik hem kan vertrouwen met vogels durf ik niet te zeggen :D

Wallie

Ik koop het zelf ook en op de verpakking staat dat er maar 0.1% honing inzit! Dus eigenlijk kan je dit wel verwaarlozen  :-X

Ik heb sinds kort zaad stengels van Bas van de Heijden en die zijn nogal plakkerig, is dat misschien ook Honing? Hier zit wel een flinke klodder op moet ik zeggen :)

Angelique84

Ik blijf Vitakraft Premium Menu gewoon lekker gebruiken denk ik. Als het hoofdvoer is, dan zal het wel goed zijn. En 0,1 procent honing is inderdaad bijna niets. Dat kan geen kwaad dus :D

Groetjes, Angelique