|
Pagina's: [1]
|
|
|
Auteur
|
Topic: HELP, ik heb een valkparkier met onbevrucht ei. (gelezen 454 keer)
|
Dave Koekebacker
Gast
|
Help, mijn valkparkiet (Joris) heeft vanochtend (zondag 9 november) een eitje gelegd. Ik heb nu enige onderwerpen gelezen en begreep dat een mannetje ook eitjes kon leggen. :-/ Dit begreep ik niet helemaal. Maar het eitje is onbevrucht aangezien het beestje nog maagd is.  Ik weet nu niet wanneer ik het eitje mag weghalen. Sommige zeggen dan wel: laat het gewoon de broedtijd uitbroeden, Maar hoelang duurd de broedtijd! Alstublieft, help deze 15-jarige valkparkietenliefhebber. 
(kheb nu trouwens ook een 9 maanden oude mannetjes valk gekocht, hij is heel lief maar nog wel schuw, leuk om er weer 1 tam te maken )
Alvast bedankt van Joris, Punky en ik (Dave)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dave Koekebacker
Gast
|
die nieuwe valkparkiet is 8 weken oud, foutje 
dave
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hello Dave
Mannetjes kunnen helemaal geen eieren leggen hoor! Joris is dus een popje! Je laat ze best broeden en na ongeveer 19 à 20 dagen kun je de eitjes dan weghalen.Als je ze meteen wegneemt zou het kunnen dat ze telkens opnieuw begint met een nestje!
groetjes sander
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paul
Gast
|
Hoi Dave,
Meestal leggen ze in een nest een eitje of 4 tot 6 dus er zullen er nog een paar volgen. Als ze alle eitjes gelegd heeft laat je haar nog een weekje broeden en dan laat je haar uit de kooi en haal je stiekem de eitjes weg en dan zal ze een tijdje niks meer leggen. Het gedrag kan wel tijdelijk heel erg veranderen hoor als ze zit te broeden, hier worden de meest tamme valkjes soms echte killers  Je kan de eitjes ook meteen weghalen maar dan heb je kans dat ze er maar bij blijft leggen en dan is ook niet goed voor je valkje. En zoals Sander al zei het is zeker een popje (vrouwtje) want mannetjes leggen echt geen eitjes :-)
Groetjes, Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dave Koekebacker
Gast
|
ok, thnx allemaal
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hermes_Lucy_nest
Gast
|
hoi Dave,
leuk dat je een nestje hebt maar wel jammer dat ze onbevrucht kunnen zijn. wel raar dat ze eitjes is gaan leggen zonder dat er een mannetje in de kooi :-/( heeft hij me op de chat gezegt) jehebt ook gezegt dat je geen nestkast had dus doe maar goed veel houdsnippers op de bodem. voor de rest moet alles goed gaan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: [1]
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.108 seconden met 20 queries.
| |
|