13 mei 2025, 13:57:18

Dode valkparkiet

Gestart door Jackie, 23 augustus 2008, 10:04:13

« vorige - volgende »

Jackie

Goededag allemaal.

Ik heb een nare situatie meegemaakt met een van de valkparkieten en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb sinds januari 2 valkparkieten, een mannetje en een popje. Het mannetje is zeer dominant. Vorige week heb ik een nieuwe erbij kocht omdat het popje altijd de pineut was van het mannetje. Die we uitgezocht hadden was ook een popje. Deze zat erg rustig op de stok met de ogen dicht en deed niets. Thuis zat ze met de ogen dicht op de stok en deed helemaal niks. Beide andere valkparkieten begonnen te plukken aan de veren en aan de ring te trekken. Het mannetje heeft haar zelfs de stok afgeduwd. Ook op de grond zat zij in een hoekje met de ogen dicht. Je kon haar zo uit de kooi halen en was erg tam. Ze ging ook op je vinger zitten, maar zij reageerde amper. Na een paar dagen was ze dood. Kan iemand mij vertellen of de vogel ziek was os door stress is overleden.

Alvast bedankt voor het lezen.

Liefs Jackie

I_Xyzyx_I

Ik denk persoonlijk ziekte... door stress worden ze meer wild en je beschrijft dat ze heel rustig werd. Als je het echt zeker wilt weten zou je het valkje moeten opsturen naar een dierenarts om sectie te laten plegen.

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

remco1976

hoi,

ik ben het niet helemaal met jasper eens,want van stress worden ze helemaal niet wild.hier kunnen ze zelfs aan overlijden.het zou stress kunnen zijn.maar ik heb niet vaak meegemaakt of gehoord dat ze daar ook echt aan overleden zijn.het kan zoveel oorzaken hebben.denk maar aan een bacterie of wormen.dus.....als je zo ieds zeker wild weten zou je hem voor sektie moeten weg brengen.maar het zegt vaak al genoeg als ze veel slapen en in elkaar zitten.

mvg.remco