«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: kenay86 op  7 oktober 2008, 16:20:20
caroline,

sorry maar ben toch wel een klein beetje boos over wat er allemaal gedacht wordt scheinbaar, en daar kan ik gewoon echt niet tegen...

Jij vroeg of we je konden adviseren over het agressieve gedrag van Ricco.

Ik heb je mijn mening hierover gegeven en het onderbouwd.

Sorry, als je het verkeerd op vat.

DIt was in mijn ogen de reden van het gedrag van Ricco.

Als je liever hebt dat ik geen advies of mening geef, ook prima hoor. Laat me het maar weten.  ;)

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi  Ik vind ook dat Caroline alleen maar advies gaf , daarom bestaat toch ook het forum toch ? Niet verkeerd opvatten hoor toch , het is alleen maar terecht toch ! Grtjs Ann

kenay86

maar ik vindt het wel belangrijk dat je dan goed leest ;) er staat toch echt duidelijk in mn boekje dat enkel de geelwang is weg gegaan en er verders alleen maar valken bij zijn gekomen.. ben het wel met je eens hoor dat het allemaal snel gaat.. maar dit heeft eigenlijk 2 redenen en 1 gedachten gang... Mijn broertje heeft MCC-D en PDD-NOS en kan erg slecht tegen veranderingen helemaal als dit een lange poos duurt.. het is was zeker niet mijn bedoeling om zoveel valkjes te gelijk te nemen, maar het zijn zulke mooie en lieve valkjes dat ik het niet kon laten.. en samen met mijn broertje doe ikd aar wel goed aan.. de valkjes schijnen er weinig last van te hebben.. het eerste uur dat er een nieuw valkje bijz it moeten ze even verkennen, maar ze accepteren elkaar als de besten.. Ook ikzelf kan er niet zo goed tegen als iets heel lang duurt kwa veranderingen.. ook krijg ik het idee dat de valkjes dit toch wel prettiger vinden dan wanneer er elke maand een nieuw valkje bij komt.. ze lijken dan wel een groepje gevormt te hebben waar een nieuweling moeilijker bij past als jullie begrijpen wat ik bedoel..

caroline, ik ben zeker niet boos op je hoor, maar vondt het wel even wat minder en kreeg het idee (misschien door het verkeerde lezen en dat ik baalde dat het ineens zo slecht ging tussen ricco en tailey) dat er verkeerde dingen werden gedacht over/van mij :) ik ben hartstikke blij met jouw (en dat van de anderen natuurlijk) goede raad enw eet heus wel dat je het goed bedoelde.. mijne xcusses hiervoor :-[

Met Mojo gaat het erg goed.. ik had vandaag de pap iets dikker gemaakt bij de 2 middelste voedingen maar merkte dat om 8 uur het kropje nog niet leeg was en dus de voeding van half 9 om 9 uur gegeven (nog niet helemaal leeg) en weer wat dunner gelaten.. nu moet ie om 1 uur weer een voeding maar denk niet dat ie dat gaat redden dus dat wordt langer opblijven voor mij...

Kirsten, ik hou ze erg goed in de gaten, maar hoe merk je eigenlijk precies dat wanneer een eitje blijft hangen? en hoelang zou het eventueel langer mogen blijven zitten? een dagje? dus dat ze hem niet morgen legt maar overmorgen mocht er nog een eitje onderweg zijn?
je kiem automaat staat trouwens al gelijk gevuld ;) handig zeg zo'n ding! ;D

alle andere mensen, bedankt voor jullie reactie en ik volg de raad echt wel opd ie hier gegeven wordt al is het soms met wat tegen zin en wat gemopper ;)

tailey en ricco zitten zoals altijd weer naast elkaar op het touw, hebben weer een aantal keer zitten wippen en kroelen elkaar weer als een gek :) het had dus toch te maken met het beschermen van het eitje :)

Truste!

Dierenfreackske

Hoi hoi , alles goed daar ?  Grtjs Ann ;D ;D

kenay86

gister avond wilde de krop van Mojo niet goed legen.. hij heeft daarom gister avond maar 5 ml pap gekregen wat ik extra dun had gelaten en gelijk na het voeren heb gemasseerd.. vanmorgen om half 7 mn bed uit om optijd bij de AH te wezen voor yakult en dit vanmorgen door de pap gedaan (1,5 ml) hij heeft nu maar 3 ml pap naar binnen gewerkt dus moet hem even goed in de gaten houden.. dit isde eerste keer dat zijn krop niet goed legen wilde dus ik laat de pap lekker zoals die is en maak hem niet meer dikker :)

hij is verder wel actief dus dat zit wel goed :)

Tailey en ricco zitten elkaar weer als een gek te knuffelen.. Kenji zit de boel bij elkaar te schreeuwen (echt zo'n pap schreeuwtje), luna zit daarbij te piepen en nala maakt een ander geluidje erbij.. het is net zo'n kerk koor nu achter mij ;D
het nieuwe koppeltjeis erg stil, zit op hun stokje, en verplaatst zich enkel richting de voerbakken.. die laat ik dus extra veel met rust :)

Steeds als ik het over het nieuwe koppeltje heb dan denk ik aan de namen beauty and the beast.. dus ik denk dat ik ze zo maar ga noemen :D

Rianne

Hoi Desire,

hoeveel weegt het jong? Want ik lees verschillende hoeveelheden pap dat ie per keer krijgt. Heb je het stuk bij handopfok gelezen?
Ik had zo'n jong ook niet laten zitten bij die kweker. Maar idd, ook al ziet het nog zo netjes en schoon, je hebt altijd kans op ziektes. Zo'n papvalkje is daar extra gevoelig voor. Je kunt niet aldoor valkjes bij elkaar zetten, ook al lijkt het nog zo goed te gaan, het uitvangen en de reis brengt al genoeg stress met zich mee.
Ik kreeg een ziekte in mijn voliere, omdat ik de valkjes van mijn moeder erbij had gezet. Hoe vertrouwd het adres dus ook is, het kan altijd.

Volgens mij krijg je geen hypotheek als je een uitkering hebt, de staat gaat namelijk geen eigen huis voor je betalen. Huren kan wel.
Mijn nichtje kreeg bijstand omdat ze niet het werk kon doen waarvoor ze geleerd heeft, ze kon er niet komen omdat ze geen rijbewijs had. Ook heeft ze MS. Maar ze mag geen rijbewijs van haar ouders halen omdat het dan van de uitkering af gaat, omdat het inkomsten zijn.
Kan het mishebben hoor ;)

kenay86

hey rianne,

Het kleintje weegt 36 gram.. hijj woog gisteren en eergister 35 gram.. er komt dus niet veel bij maar hij wordt wel steeds actiever.. ik hou de pap de volgende voeding zowiezo nog wat dunner zodat de krop weer goed leegt.. daarna maak ik hem weer wat dikker maar ik blijf er nu wel yakult doorheen doen voorlopig.. ik was namelijk gestopt met de yakult erdoor te doen omdat de krop zo goed leegde de eerste dagen..

ja ik heb het gedeelte onder handopfok gelezen, maar het is ook niet mn eerste kleintje wat op de hand voeding zit he ;)

En een bijstands is heel anders dan een wajong uitkering ;) ik ben 80 tot 100% afgekeurd en de kans dat ik ooit weer zal kunnen werken is niehiel.. ook is de wajong een uitkering die ik mijn hele leven zal behouden en dus een vast inkomen :) bij de hypotheker kreeg ik er inderdaad geen hypotheek mee, maar hypotheek visie kan het weer wel? in ieder geval wordt ik door hun vandaag terug gebeld over de mogenlijkheden die er voor me zijn :)

en jeetje :o ik wist dat zelfs een ziekte kon wezen bij zo'n vertrouwd adres als van je ouders :o moet er wel bij zeggen dat ik dom ben geweest ze zo snel bij elkaar te zetten.. gelukkig is er met de poepjes van het nieuwe koppel niks mis mee (die heb ik gelijk opgestuurd naar feld en kreeg vanochtend in alle vroegte al bericht dat er niks mis mee was.. niet dat ie alles kan zien in poepjes natuurlijk, maar het was voor mij toch wel een opluchting :-[

Nog even over Mojo.. ik weet dat je 10 tot 13% van het gewicht moet geven, maar dit kleintje heeft een duidelijke achterstand en ik vindt hem kwa gewicht toch ook wel te licht.. ik voer nu dus zoveel als dat ie op kan zonder dat zijn krop uit elkaar ploft ;) maar meestal stopt hij tussen de 5 en de 8 mililiter zelf al :)

Kimm

hoi desire,,

fijn dat het goed gaat daar! lekker hoor.

en ik hoop dat je het rond kan krijgen met een hypotheek!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Van een wajong uitkering heb ik geen verstand ;) Ik vraag me alleen af wat voor constructie er dan achter zou zitten als je wel een hypotheek zou krijgen.
Een valkje met groeiachterstand kun je beter wat vaker per dag een beetje geven dan wat minder vaak heel veel. Vooral als de krop slecht leegt kun je in dit geval beter 5 ml voeding geven, en dat over bijv 3 uur weer. 8ml vind ik erg veel, ja zo'n beestje blijft wel eten natuurlijk. Let je er op dat er dan kans is op kropverlamming?

kenay86

ja natuurlijk let ik daarop :) als ie stopt bij 8 ml is de krop nog erg flexibel en staat niet echt onder spanning.. dat is toch goed? maar ik zal proberen hoe het gaat als ik meerdere voedingen per dag ga doen.. het is overigens gisteren 2 keer gebeurt dat de krop niet oged leegde nadat ikd e pap dikker had gemaakt dan anders.. de 3 ml die hij vanmorgen op had is nu al bijna weer op zo te zien aan zijn kropje :)

De wajong is een uitkering die blijft.. net als de wao uitkering alleen kun je daarbij nog goed gekeurd worden.. de wajong is een uitkering ovor chronisch zieke mensen die de ziekte al hadden voor hun 17de end aardoor niet of niet fulltime kunnen werken.. ik heb de uitkering pas later aangevraagt omdat ik het niet kende.. ik heb daaromd us ook met terug werkende kracht gekregen gezien ik sinds dat ik werk elke 2 weken wel ziek was door mn astma, hierdoor erg weinig kon werken of niet lang achter elkaar en dus ook veel baantjes heb gehad (niet elke werkgever is daar blij mee) als ik weer kan werken dan blijft mijn uitkering gewoon door lopen dus en kan degene die de hypotheek verstrekt er zeker van zijn dat er genoeg geld binnen komt om dat te betalen snap je? al het werk wat ik ernaast doe (opd it moment helemaal niks) is dan als extra voor mij, pas als ik meer dan 10 uur per week kan werken wordt er iets in mindering gebracht op het bedrag wat ik maandelijks gestort krijg.. de hoeveelheid afkeuring blijft altijd 80 tot 100% al werk ik 50 uur in de week :) enkel het bedrag wordt dan in mindering gebracht ;)

♥Debby♥

Oei, wat is het kleintje nog licht van gewicht zeg.. Je had hem toch een week of 4 geschat??

Ik hoop dat hij/zij snel aan gaat komen. misschien ook wat gemalen pellets erdoorheen mengen?

sterkte voor de uk!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

kenay86

ik heb een topic gelezen net van lin uit 2005.. hierin wordt een valkje wat al ouder is gevoerd volgens 2 schema's.. het krijgt meer voedingen van minder ml.. is het handig om dit het zelfde te doen?

Leeftijd   Gewicht in grammen      Aantal voedingen   Tijden
1 week   0-30   7(elke 2 uur)          van 07:00 tot 19:00
2 weken   30-40   5 (elke 3 uur)      07:00 tot 19:00
            40-50   5   7:00, 11:00 tot 23:00
3 weken   50-60   4   7:00, 12:00, 17:00, 23:00
             60-70   3   7:00, 17:00, 23:00
4 weken   60-80   3   7:00, 17:00, 23:00
5 weken   70-80   3   7:00, 17:00, 23:00
             80-90   2   7:00, 19:00
6 weken   80-90   2   7:00, 19:00
             90-110   1   19:00
7 weken   80-90   1   19:00
             90-110   0   -
8 weken   90-110   0   -

Leeftijd van het jong      Voedertijden                  hoeveelheid voedsel

1-4  dagen              elke twee uur                1-2 cc

5-7   dagen           elke drie uur                  2-3 cc

8-14 dagen    7:00   11:00   15:00   19:00   23:00        4-6 cc

15-24 dagen  7:00   12:00   17:00   23:00                 7-10 cc

25-34 dagen  7:00   17:00   23:00                            11-15 cc

35-44 dagen  7:00   19:00                                      11-15 cc

45 dagen tot            19:00                                         11-15 cc

als ik dan het zelfde zou doen zou ikd it kleintje elke 3 uur 4 tot 6 ml pap moeten geven.. zou ik dan net als bij lin de achterstand inhalen? ik heb hem om 11 uur nog 7 ml gegeven met 1,5ml yakult door de pap heen..

debby, kirsten schatte het kleintje op 4 weken :) dat zag ze aan de bevedering en aan de rimpeltjes op het pootje ofzo :D hij zit al goed op je vinger dus ik schat hem ook zeker niet jonger dan dat  :-\

♥Debby♥

ja dat bedoel ik.. dan zouden ze dus tussen de 60 en 80 gram moeten wegen.. jouw kleintje is dus echt hartstikke licht van gewicht!

Ik zou dan ook naar het gewicht gaan voeden en dan dus vaker op de dag.. hopen dat het kleintje snel aankomt..

misschien stomme vraag maar je weegschaal klopt??

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kirsten

Hoi hoi,

Het kleintje zit al helemaal in de bevedering, dus daarom schatte ik het toch op een week of 4. Met de dunnere pootjes waar je dan van die strepen op ziet, doelde ik op de achterstand die het kleintje heeft. Overigens zie je dit ook goed aan het koppie van de lieverd.

Voeden zou ik geheel op gevoel doen. je hebt een basisrichtlijn, maar wijkt daarvan af als jij denkt dat dat beter is. leegt het kropje sneller, dan kan je wat meer geven bijv. Minder snel, dan voed je vaker en geef je per keer minder.
Overigens zou ik 1 keer per dag wat yakult erdoor doen en dan ongeveer een 1 ml.
Hoe ziet de ontlasting eruit?

Groetjes!
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Dierenfreackske

Hoi hoi , oeps, ja , het is inderdaaad extra licht , dus goed opletten he , volg jij maar rustig de raad op van de mensen hier , dan doe je er heel goed aan ! Ik eb ook nog geen ervaring dus , ja , ...veel succes met het voeren hoor !
Veel succes met je nieuwe koppels en valkjes , ja , ik heb ook een ziekte gehad hoor bij mijn valkjes , en ze worden nog steeds behandeld , misschien ook wel door ze te vroeg bij elkaar te zetten , maarja , dat risico loop je he dan . Je ziet het niet altijd he , dus oppassen geblazen .  ;) ;) grtjs Ann