«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

kenay86

14 augustus 2008, 20:30:15 #15 Last Edit: 14 augustus 2008, 20:31:54 by kenay86
hey valerie,

afstand is opzich geen probleem.. ik rij net zo lief naar limburg toe :D ik ben gek op auto rijden dus dat is echt geen probleem :D en kwa geslachten niet weten.. ik vindt het niet erg om de kosten van zo'n dna test op me te nemen zodat we wat meer zekerheid hebben hierover ;) maar ik doe erg rustig aan hoor met het zoeken naar een vriendje voor tailey.. ook omdat ik nu even krapjes zit kwa financien (auto reparatie :() en omdat ik gewoon echt een goed gevoel wil hebben bij het nieuwe valkje en niet overhaast een beslissing wil nemen zeg maar :)

Vandaag heb ik het helemaal goed gemaakt met tailey en heeft ze voldoende los gevlogen.. omdat ik over een paar dagen (Zaterdag) jarig ben zijn we wel even weg geweest opzoek naar een leuk cadeautje.. en jullie raden het nooit :D een nikon D60 camera met 18-55 macro lens :D:D ben hier echt super blij mee.. de baterij is nu aan het opladen en daarna ga ik lekker puzzelen met de instellingen en ga ik foto's schieten.. jullie kunnen dus vanavond of morgen een grote foto update van tailey verwachten :D

nu dus gewoon even ene berichtje tussen door ;) ben veel te opgewonden om nu rustig achter de computer te zitten.. ik kijk steeds om naar de oplader of de batterij al vol is :D

even een foto'tje van mn nieuwe camera :D


Valerie

Wat een mooie camera!:)
Fijn dat je rustig aan doet met zoeken. Is ook veel beter. Niks overhaast. ;)
Als er uit de 2 nieuwe eitjes van Peppie en Luna een wildkleurtje komt, is dat zeker een ventje, met split voor lutino.
Maar dat duurt nog enkele weken voor ik dat weet. ;)
Je zal vast wel een mooi ventje vinden voor Tailey. ;)



Rianne

Hoi!

Zo te lezen is Tailey een dame met een eigen willetje! ;) En terecht, want ze is prachtig, dan mag je wel een beetje arrogant zijn toch? ;D
Vaak stopt het bijten vanzelf wel, als je blijft aangeven dat ze moet opstappen wanneer jij dat wilt zal ze wel stoppen. Als jij toegeeft dat ze niet op hoeft te stappen, weet ze dat bijten of dreigen helpt. En ze is tam, dus het bijten doet geen pijn.
Super dat je al zo aan het lezen bent over kweken! Er zijn altijd wel dingen waar je pas vragen over hebt als je eenmaal al eitjes of jongen hebt, maar je kunt je vragen altijd op het forum stellen. Zo hebben we het allemaal wel geleerd denk ik ;)

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

dank je wel, een fijne dag zal ook zeker wel lukken :) en verwennen.. ach dat doe ik zelf gewoon :D gewoon zelf een ontbijtje op bed gemaakt enzo :D ga nu lekker in de tuin zitten, genieten van de zon en lekker verder uit proberen met mn camera :D

Kimm

geniet ervan!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Mooie camera hoor :)
Kunnen wij straks genieten van mooie foto's ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

karlijn


Dieren oordelen niet.....mensen wel..!

Anja



Ik kom ook eens buurten in je dagboekje. Prachtige foto's heb ik al gezien.

Liefs Anja

Hermien

Mijn 'Vliegtuig' vliegt ook even langs om je van harte te feliciteren!  ;D   ;D   ;D

Mara

Hoi hoi

Va harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een fijne dag van.

Mara

kenay86

bedankt voor alle lieve berichtjes :D

Tailey voelt zich niet zo lekker heb ik het idee, ze eet wat minder als normaal, de gebakken banaantjes laat ze ook liggen, ze komt haar kooi niet uit, fluit/schreeuwt niet meer, maar voor de rest zie ik niks aan haar.. ze slaapt nog steeds op 1 pootje in haar schommeltje, zit niet bol of iets dergelijks... zou ze ziek zijn?:( mn arme meisje, ik hoop het niet hoor! een hoop stress om naar de dierenarts te gaan wil ik haar toch, als het even kan, besparen.. ze is verders wel actief gelukkig, dus ik hoop dat ze gewoon last heeft van de rui (ze heeft gisteren haar 2 langste vleugel pennen verloren, dus daar kan ze aardig last van hebben) ik geef haar extra vitamines, groente en fruit, eivoer, insecten pathe,  maar het gaat er niet zo makkelijk in helaas :(

of zou het komen door dat ze zich alleen voelt? hmz, dan toch maar niet zo kieskeurig wezen en sneller een vriendje voor haar erbij? stiekum zit ik er zelfs aan te denken om voor tailey een leuk valkje in huis te nemen waar ik gewoon verlieft op wordt, ongeacht het geslacht en mutatie, en voor de kweek een echt koppel aan te schaffen.. ik zou dan dus eindigen met 4 vogels.. toch maar eens stiekum overleggen ;D

ik hoop dat tailey zich snel weer wat lekkerder voelt en die rot pennen snel door komen voor haar

Kimm

hoi,

wat vervelend dat tailey niet lekker is. is dat sinds vandaag?
kijk je ook even naar haar ontlasting?

als ze niet eet dan zou ik toch even over denken om naar de va te gaan.
beterschap tailey!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

I_Xyzyx_I

Hoihoi

Ga je die 4 vogels binnen houden dan zou ik 3 jonge vogels nemen want die kunnen nog tam worden ;)

En ik hoop dat het snel weer goed komt met Tailey, als je denkt dat ze ziek is zou je een mestonderzoek kunnen doen, hier worden volgensmij de meeste kwaaltjes wel mee ontdekt. En je hebt niet de stress van het naar een VA brengen :) .

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

kenay86

hoi kim en jasper,

Ik denk dat tailey gewoon echt last heeft van het verliezen van haar vleugel pennen.. ze is wat feller dan anders (zodra ik n de buurt van de kooi komt zit ze al te blazen) en eten doet ze wel, maar minder als normaal.. drinken gaat wel gewoon goed dus ik maak me niet al te druk, natuurlijk hou ik het wel in de gaten allemaal en mocht ze morgen nog niet meer eten dan nu dan gaat er op z'n minst een telefoontje richting feld.. Tailey's ontlasting is normaal.. vandaar ook mijn vermoede :)

ik hou het goed in de gaten in ieder geval en zodra het ietsje erger wordt bel ik feld of ga ik naar de dierenarts...

De nieuwe vogeltjes komen binnen en wil ze ook echt tam hebben :) het blijft ook echt voorlopig bij die 4 tot ik een buiten voliere kan maken :) of een voliere in een slaapkamer ofzo, maar dat kan pas als ik mn eigen huisje heb :)

Ik heb veel informatie aangevraagt en opgezocht bij jasper en rianne voor mn nieuwe vogeltjes :) ikwil zowiezo een mooi fallow koppel, en kreeg (volgens mij van rianne) de tip om een fallow x split fallow koppel te koppelen dus daar ga ik mijn best dan ook voor doen :) voor tailey komt er dan een andere mutatie bij, rianne heeft lutino jongen :-* dus heel misschien.... ;)

het moet wel allemaal lukken kwa financien, maar als ik heel zuinig ga leven moet het wel lukken :D rianne heeft namelijk ook nog een aantal eitjes liggen waar super jongen uit kunnen komen dus ik hoop stiekum heel erg dat ik onder voorbehoud op de reserverings lijst mag, dat als ik het niet red ik niet raar aangekeken wordt zeg maar :-] ik wacht het maar rustig af, maar ondertussen kriebelt het gigantisch en kan al niet meer wachten tot ik ze op kan halen :D duimen jullie mee dat het lukt?:D