«« ¤Tailey's avonturen¤ »» nieuwe valkjes + nieuwe foto's

Gestart door kenay86, 13 augustus 2008, 00:23:11

« vorige - volgende »

kenay86

Hallo allemaal,

Na veel slijmen en gezeur bij mijn baasje heb ik het dan toch voor elkaar, mijn eigen dagboek!
Al mijn soortgenootjes hier op dit forum hebben een dagboek en ik wilde dit dus ook, maar het heeft wel veel moeite gekost hoor! mijn baasje zei steeds dat ze niet elke dag wat zou schrijven, maar dat krijg ik wel voor elkaar hoor..

Ik ben dus Tailey, een geparelde cinnamon popje. Mijn vrouwtje zat na veel lezen hier op dit mooie, grote en vooral drukke forum steeds meer te twijfelen of ik nu een pop of een man was, maar na wat hulp van hier (bedankt nog hiervoor) is ze ervan overtuigd dat ik een popje ben.

Ik woon in een mooie kooi die binnen kort vervangen gaat worden voor een voliere, maar mijn baasje moet hier nog even goed voor sparen, dus nog even wachten.. ik mag erg veel los en soms zelfs een paar dagen achter elkaar dat ik niet in de kooi gestopt wordt. Ik mag dan slapen op het voetend van het bed van mn baasjes en dat slaapt toch veel lekkerder dan op mijn stokjes hoor!

Ik ben nu ongeveer 9 maanden oud en ben nog single. Stiekum heb ik vanmiddag mijn baasjes afgeluisterd en begreep dat mijn vrouwtje opzoek is naar een lief vriendje voor mij die tammer is dan ik. Ik wil nog wel eens pikken (niet bijten) en fel doen tegen over mijn baasjes en ik heb echt een eigen wil. Ik hou er niet van om vast gepakt te worden of zomaar zonder te protesteren op een vinger te stappen, maar zo heel af toe vlieg ik wel eens uit mezelf naar mn baasje toe voor een heerlijke kroel in mijn nekje en in mijn kuifje..

nou genoeg gekletst! hier wat foto's van mij:

Hallo


Ben ik niet mooi?


Ik zei hallo!


Zie je dat ik heel mooi gepareld ben?


Ik lust heel erg graag zonnebloempitjes, maar ander eten gaat er ook heel goed in hoor!


Ik kan erg mooie 'shows' weg geven, ik hang dan helemaal op mijn kop en spreid mijn vleugels..


Vindt je mij niet mooi? nou zeg..


Naar buiten kijken is ook 1 van mijn hobby's


Boos kijken kan ik ook heel erg goed.


En pikken ook.. GRRR


En als ik mn veren uitschud krijg je dit effect ;D


Kroelen vindt ik wel errug lekker hoor.


ik land overlal waar het niet kan en mag, dus ook in de gordijnen.. mijn vrouwtje zegt wel dat ik dan een hele mooie staart heb..


nou, welterusten!



I_Xyzyx_I

Hoi Kenay

Leuk dat je ook een dagboekje begint! Ik had al een paar berichtjes van je gelezen. Daar stond ook in dat je afentoe jonge valkjes met de hand opvoedde wanneer deze door de ouders verstoten waren... komen deze ook in je dagboekje als Tailey (leuke en originele naam overigens!) er niet te jalours van word? ;D

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Nikita&Flupke

Leuk dagboekje  :)
en een mooi valkje heb jij daar
Ik heb ook zoiets maar mijn vogel zijn staart is vrij lang ( Heb dit eigelijk nog nooit zolang op een foto gezien)
Een vriendje voor je tailey .. Wanneer komt die erbij>


kenay86

hoi jasper,

natuurlijk komen de opvangertjes ook hier te staan.. en tailey is erg jalloers maar soms moet je ook wel eens iets tegen iemands wil in doen anders wordt ze helemaal zo verwend :D

hey nikita&flupke,

ik ga gewoon heel rustig kijken en goed orienteren voor een vriendje voor tailey.. wel wil ik hem bij een goede kweker vandaan en dus zo'n beetje automatisch hier via het forum. dit wil ik omdat ik het vriendje van tailey toch wel wat tammer wil hebben dan tailey zelf is (misschien trekt ze dan wat bij) maar ook omdat ik stiekum over een paar jaar wil gaan kweken (eerst goed inlezen hierover enzo hoor) en ben van mening dat je dan een goede achtergrond moet hebben van zo'n valkje.. van tailey weet ik dat (volgens mij komen de kwekers van tailey hier ook van het forum) en wil dus een goed koppel vormen waarvan bekend is dat er geen rare ziektes in de lijnen zit etc. ook wil ik dan kijken of mijn jongen van show kwaliteit worden.. niet dat dat belangrijk is, maar dan weet je wel waar je voor kweekt :) ik wil me in ieder geval niet concentreren op de shows maar gewoon op de huisvalkjes zeg maar, maar wel goede bouw etc.. kan het misschien nogal krom uitleggen maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel..

groetjes desire

Hermien

Ha welkom! Leuk Tailey, dat je nu ook meedoet en ons je verhalen en belevenissen met je baasje aan ons wilt prijsgeven. Mijn 'Vliegtuig' geniet gezellig mee en je krijgt de hartelijke groeten van ze.

:-*   :-*   :-*

Kimm

hoi,

Tailey is erg mooi! :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

hey allemaal,

vandaag heb ik een saaie dag gehad hoor! heb tot nu toe nog niet eens los mogen vliegen en het baasje zegt dat ze daar voorlopig even geen zin in heeft omdat ze barst van de hoofdpijn?

het baasje heeft vanmiddag een auto ongeluk gehad, gelukkig niks ernstigs hoor, maar ze is wel heel erg geschrokken, ook omdat het niet haar eigen auto was.. ik kan dus best wel begrijpen dat ze nu niet echt zin heeft in mijn gesloop en streken.. ik hoop dat ik vanavond nog wel even los mag vliegen, maar dat zal echt wel!

vandaag heef het vrouwtje dus ook niet verder gezocht naar een nieuw vriendje voor me, ik had me juist zo verheugt op een nieuw speelkamaraadje erbij.. dan konden we lekker samen gaan slopen en streken uithalen, maar misschien dat het vrouwtje vanavond weer verder gaat zoeken.. ze is soms zoooo moeilijk met zulk soort dingen! ze wilt dit en ze wilt dat en ondertussen zit ik hier maar alleen..

wel heb ik me uitstekend vermaakt hoor vandaag, lekker met mn belletje en mn touw gespeelt en al mn andere speeltjes.. alleen merk ik dat mn schommeltje te klein wordt dus vandaag of morgen stuur ik mn vrouwtje naar de dierenwinkel voor een grotere zodat ik weer lekker hard kan gaan schommelen, het liefst wil ik zo'n schommeltje met van die grote houten blokjes en kraaltjes eraan, die lijkt me zo leuk om mee te spelen! nog even goed slijmen bij het vrouwtje dus, maar dat komt vast wel goed :)

nu gaat het vrouwtje de hond in bad doen want die is door de modderpoel gegaan zonet, en ze zegt dat ik daarna los mag :D:D

groetjes tailey

Kimm

hoi tailey,

wat naar zeg dat je vrouwtje een ongeluk heeft gehad.  :-\gelukkig is het goed afgelopen hoor. :D

je bent vanavond vast nog wel los geweest.
en een leuk speeltje wil je hebben? nou dat zal vast wel goed komen denk ik. morgen weer een nieuwe dag he?
en wil jij een vriendje of vriendinnetje erbij hebben?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

hey kim,

natuurlijk is tailey vanavond los geweest, vanmiddag had ik alleen zo'n hoofdpijn (waarschijnlijk door de schrik van het ongeluk ofzo :D) na een paar asperientjes en een uur met mijn eigen auto stuk langs de weg te hebben gestaan was mn hoofdpijn gezakt en dan voel ik me zelf toch wat fijner als tailey los is.. ze vliegt als een kip zonder kop en sloopt van alles waardoor ik continue op moet staan om dr weg te pakken enzo dus met hoofdpijn zie ik da tnooit zo zitten ;)
en tailey moet inderdaad een grotere schommel, haar kuif komt al helemaal door de tralies heen en echt hard schommelen kan ze dus niet meer.. van de week even kijken voor een nieuw schommeltje en misschien wat leuke nieuwe speeltjes al hangt dr kooi al aardig vol hoor :D

en voor tailey zoek ik echt een ventje omdat ik van tailey wel erg graag een nestje wil.. ik wil heels uper langzaam gaan werken aan een aantal wat leuk is in een voliere, maar wel koppels gewijs zeg maar.. ik woon nu nog bij mijn ouders thuis waar helaas geen ruimte is voor een voliere, maar zodra ik een eigen huis heb wil ik zowiezo meer valkjes gaan houden.. nu heb ik daar gewoon geen ruimte voor en wil zolang ik nog thuis woon dus 2 valkjes houden.. ik ben nu aan het sparen voor huiskamer voliere en leg al elke maand 5 euro apart voor een buiten voliere ;) niet veel maar elke maand toch iets.. voorlopig zal ik toch nog geen eigen huis hebben waar ik een buiten voliere kan plaatsen dus met 5 euro elke maand kom ik al een heel eind.. zolang ik tailey en haar vriendje heb wil eens proberen om een nestje groot te brengen.. omdat ik al ervaring heb in hand op fok scheelt dit natuurlijk al met het risico dat als de ouders niet voeden.. ook lees ik nu erg veel hier op het forum over kweken zodat als tailey en haar nieuwe vriendje oud genoeg zijn ik er zelf ook genoeg vanaf weet.. zowiezo wi ik geen nestje het komende jaar, maar daarna wel ;) dus vandaar de keuze voor een man erbij :)

zo, weten jullie gelijk wat ik een beetje van plan ben :)

*Yvon

Hoi hoi

Nou als ik dat zo allemaal eens lees,ben je in ieder geval goed bezig.  ;) ;D
Je kan nooit te vroeg beginnen met allerlei info te lezen. :)
Tailey is zo te zien al aardig tam,hoe tammer wil je ze hebben ?
Ze houdt van kroelen en zit op je hand.  :D
Zo te zien is het een mooi schatje !!  :-* :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kimm

hoi,

wat leuk wat je allemaal van  plan bent!
ik kan mij erg goed voorstellen hoor dat je hoofdpijn had gisteren. dat is toch een reactie erop.

ben je al op zoek naar een mannetje? en wil je een speciale mutatie?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi,
Tailey is een mooi valkje hoor!!!
En zo te zien ook redelijk tam :)

Wat zal jij geschrokken zijn zeg, bij het auto ongeluk.
Gelukkig ben je ongedeerd.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kenay86

hey allemaal,

bedankt voor de lieve berichtjes.. het ongeluk was niet hard, maar  wel met de auto van mijn ouders waardoor je toch al snel zit te vloeken omdat enkel het knipperlicht glaasje kapot was.. het is gewoon een reactie denk ik ;) gelukkig is het gebleven verders bij wat krasjes en was er niemand gewond of had ergens last van :)

ik ben niet echt opzoek naar een speciale mutatie.. wel ben ik helemaal weg van cinnamon, bont en witmaskertjes.. het wordt dus waarschijnlijk wel een cinnamonnetje met witmasker of bont :) ik hou ook goed rekening mee met het kiezen van de man met het uitrekenen van de jongen :) elk valkje wat ik tot nu toe erg leuk vondt wat ik hier heb kunnen vinden op het forum heb ik al door de rekenmachine gehaald ;) ben ook bezig geweest met de genetica te leren van de valkparkiet, maar dat is toch best wel wat ingewikkelder dan bij de hamsters waar ik de genetica wel van kende :D ik doe het rustig aan, heb geen haast en tailey vermaakt zich ok goed in haar eentje..

over het tam zijn van tailey.. ik las de vraag namelijk hoe tammer ik het valkje wilde hebben.. tailey is opzich tam (en natuurlijksuper lief) maar ze heeft een in mijn ogen TE eigen wil.. als ik haar op mn hand wilde hebben zoals op de foto's bijt ze behoorlijk in mijn hand voor ze erop gaat zitten.. dit probeer ik er nog wel uit te halen door steeds door te gaan, maar fijn is het natuurlijk niet.. ook heb ik het idee dat dit er niet echt uit wil bij tailey en ze zo dus zal blijven kwa gedrag.. zo is ze immers al vanaf dat ik haar heb en het is niet echt minder geworden.. ookhet kroelen houdt ze niet echt lang vol en heb wel valkparkietjes gehad die niet bij me weg te slaan zijn ;) het liefst dus zo'n tam valkje ;) dat gewoon lekker bij je komt zitten enzo.. zodra ik tailey los doe gaat ze vliegen, neer storten, slopen, krijsen, en ik noem het maar even aanvallen (niet dat ze doorbijt ofzo, maar toch).. mijn voorkeur gaat dan ook echt uit naar een valkje wat niet gekortwiekt is geweest m het tam te krijgen (dat was tailey wel bij de kweker) en heb dan ook het idee dat het hiermee te maken heeft hoe ze reageert.. ze hoeven van mij echt niet continue bij me te zitten of iets dergelijks (wel leuk natuurlijk) maar als je een kroeltje geeft niet dat dan gelijk je vinger wordt aangevallen enzo) mwja beetje erg krom uitgelegd waarschijnlijk, maar hoop dat jullie het snappen :)

ik ga vanavond in ieder geval weer zoveel mogelijk dagboekjes snuffelen naar ukkies :D

Hermien

Zeg Tailey, het is juist goéd om los te vliegen als het vrouwtje hoofdpijn heeft. Wordt ze weer vrolijk van. Nou ja, behalve als ze migraine had, dan is het wel even beter om jou achter de tralies te houden. Maar dat snap je wel, toch? Zelf knap ik altijd erg op als mijn 'Vliegtuig' aan het dollen is en uit ervaring weet ik (ik ben zelf migrainepatiënt!) dat, wanneer ik echt een stevige aanval heb en dan uitgeblust op de bank lig, mijn drie vriendjes eigenlijk nooit vervelend zijn. Integendeel! Dan komen ze lekker bij me zitten soebatten enzo. Daar wordt ik dan weer helemaal gelukkig van!

Nou, ik ben benieuwd naar je verdere verhalen en groet het vrouwtje maar van mij en mijn trio: Gabber, Goofy en Silvo.

;D  ;D  ;D

Valerie

Hoi hoi,

Wat een mooi valkje zeg. :)
Wat schrikken een ongeluk met de auto. Bah! Ik heb het zelf meegemaakt (veel erger).

Ik lees dat je op zoek bent naar een ventje voor Tailey. Jammer dat je zo ver woont.
En de valkjes die ik nog heb (zijn zelfstandig), weet ik het geslacht niet van. 
Als de wildkleurtjes mannetjes zijn, zijn ze split voor gepareld en kanssplit bont en cinnamon.

Groetjes,

Valerie