2 mei 2025, 09:45:56

geparelde pop zonder visgraat

Gestart door kenay86, 12 augustus 2008, 13:10:41

« vorige - volgende »

kenay86

ik heb een cinnamon gepareld valkje waarvan ik steeds meer begin te twijfelen over het geslacht na het meer lezen van de topics hier..

ik wist namelijk niet dat popjes de visgraat hielden en dat mannen dit verloren..

Naar gelang ze door de rui komt verliest ze wel haar visgraat, maar haar pareltjes komnheel mooi terug..

wie kan mij uitsluitsel geven over wat ik nu heb? ik zou namelijk graag de wederhelft voor Tailey willen zoeken ;)

hier wat foto's.. op de eerste foto zieje nog iets wat visgraat op haar staart zitten, op de 2de zie je helemaal niks (weet ook niet of de visgraat eigenlijk wel bovenop de staart te zien is..

Dierenfreackske

Ik zou je graag helpen , maar ik weet het niet , mijn valkje is nog te jong , dus weet ik het ook niet of dit blijft of weggaat , ik denk eer dat jouw valkje een man is , maar ik weet het ook niet zeker hoor . Misschien kunnen anderen die ook zo'n valkje hebben het weten he , veel succes , Ann

Bert_85

Als ze haar parels volledig behouden heeft na de rui, is het een pop.
Bij vogels die ook bont in zich hebben kan dat anders liggen,
maar voor zover ik het kan zien op de foto zit er geen bont in.
Bij opaline poppen is het normaal dat de staartveren geel kleuren en er van het visgraatmotief weinig meer te zien is.

Hoe oud is deze valkparkiet?

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

kenay86

we hebben tailey ongeveer eind januari gehaald.. reken daar 6 weken bij op... dus een maand of 9 ongeveer? ze heeft al veel veren verloren, maar op haar rug en veren zie ik niks veranderd.. vandaar dat ik nu wel begin te twijfelen over het geslacht.. ze heeft niet echt macho gedrag, maar soms ook weer wel.. ze houd er niet van als je haar wilt pakken, maar bij je zitten vindt ze wel weer okey.. echt ene eigen willetje dus, maar dit zegt volgens mij nog niks over het geslacht..

Bert_85

Citaat van: kenay86 op 12 augustus 2008, 14:38:56
dus een maand of 9 ongeveer? ze heeft al veel veren verloren, maar op haar rug en veren zie ik niks veranderd..

Dan denk ik dat het een pop is.

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

♪ Marlies

Ben het met Bert eens. :D
Een mooi gepareld popje.

kenay86

okey dan ga ik opzoek naar een mooie man :D