29 maart 2024, 15:28:52

snachts voeden?

Gestart door kenay86, 12 augustus 2008, 00:30:18

« vorige - volgende »

kenay86

zoals somigen van jullie misschien wel weten heb ik een grasparkietje die ik met de hand voer. Inmiddels is er door een grasparkieten forum bevestigd dat het jong inderdaad tussen de 2 en de 3 weken oud is.. zijn krop leegt heel langzaam en vanavond heb ik hem 2 keer kunnen voeden maar niet een volle krop zeg maar.. hij eet ongeveer dehelft van wat hij hoort te eten.. nu leegde zijn krop wel in 2 uurtjes tijd en vroeg me af of het nu goed is om vanacht ook te voeren om hem wat aan te laten sterken misschien? hij is namelijk aardig zwak geworden en de laatste 2 voedingen knapte hij wel wat op.. ook was hij van de 18 gram afgevallen naar de 14 gram wat me toch wel zorgen baart, morgen bel ik zowiezo veld op, maar wil graag weten of ik er goed aan zou doen om vanacht steeds de wekker te zetten om te kijken of de krop geleegd was en om dan een voeding te geven.. wel heb ik de laatste 2 voedingen extra dun gelaten omdat het misschien toch wat te dik was? de verhouding zou ongeveer liggen op de 1 deel pap op de 6 delen water.. volgens nutribird moet het 1 deel pap en 2 tot 2,5 delen water wezen maar dit is zowiezo te dik om te kunnen voeden.. het is dan zowat een brokje wa ik hem voer dus dat heb ik zowiezo nooit gedaan.. dit is mn eerste vogeltje die ik met de hand voer waar de krop zo langzaam van leegt dus dit is voor mij allemaal een beetje vreemd..

ik hoop dat jullie me kunnen helpen ondanks dit tijdstip

misschien handig om te weten: de laatste voeding heb ik om kwart over 12 gegeven

Gerda

Hoi,

Ik denk zelf dat zolang de krop in ieder geval 1 keer per dag goed leeg is (tegen kropverzuring) het niet uitmaakt dat je 's nachts voert.
Beter meerdere keren een kleine portie dan teveel in een keer.

Dus als ik jou was zou ik dat probeen en kijken of ik de kleine er doorheen kan trekken.

Ik ga je even verhuizen naar andere dieren. Niet dat grasjes niet belangrijk zijn, maar we zijn een valkjesforum  ;)
Anders komen er straks ook katten en honden vragen.

Maar succes met het kleintje. Ik hoop dat hij er door komt. Ik heb zelf ook twee van die kleine dondersteentjes een blauwe en een mosgroene!

Groetjes, Gerda

kenay86

helaas heeft het kleintje het niet gehaald..

sorry voor de vraag over grasjes op dit forum maar jullie waren de enigste die wel actief waren.. :-[

Gerda

Geeft niet! Ik zou ook hulp zoeken waar het kan!
Sneu voor het kleintje! Maar je hebt al het mogelijke gedaan!

Ik verplaatst je nu wel even!

Groetjes, Gerda