19 juni 2025, 12:06:50

Is mijn lutino een lutino ?

Gestart door Guinevere, 11 augustus 2008, 22:14:10

« vorige - volgende »

Guinevere

Hoi iedereen,

Ik heb mijn valkenman in 2004 gekocht bij een dierenwinkel en weet dus niks over zijn afkomst.
Ik ben absoluut leek op het vlak van mutaties dus dacht altijd dat ik gewoon een lutino had. Vroeg me wel al een paar jaar af wat die roos-bruinachtige waas op zijn vleugels was.
Nu zie ik hier en daar nog foto's opduiken van valken die dit hebben dus vraag ik me weer af of het gewoon een lutino is ?
Het is bij die van mij wel niet zo duidelijk als op sommige foto's van andere valken.
Ik plaats de foto's (als het lukt) hier onder.
De eerste 2 zijn genomen met flits, de laatste zonder.
Nadeel van het laatste dat de oto's met mijn toestelletje altijd bewogen zijn ...

Hier komen ze

Op sommige foto's zie je ook aan de vleugelrand iets wat lijkt op een fluo lijn .. Duidelijk een andere kleur dan de rest van de vleugel...
Hopelijk zien jullie het ook.

Groetjes,
Guine

•=Bonnie=•

Dit lijkt op een cinnamon lutino, ook wel lacewing genoemd :)

Bert_85

Lutino's krijgen soms een bruine waas als ze wat ouder worden, maar dit is toch vrij extreem.
Het zou een lutino cinnamon kunnen zijn, maar ik zelf ben er niet helemaal zeker van.

In het gewone daglicht, lijken de ogen zwart of rood?
Als ze duidelijk rood zijn, kan er fallow in deze vogel zitten.

De fluo lijn kan ik niet zien?

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Guinevere

Bedankt voor jullie antwoorden,

Bert,

De ogen zien er mij in daglicht rood uit.
Dat van die fluo lijn is ook nogal een uitleg van mij  ::)
Je ziet het vooral op foto 1 en 2, aan de vleugelrand (dus naar de kant van de buik) zie ik een lijn lopen die geler is dan de rest van de vleugel (dus zonder de bruine waas)
Hij is van mei 2004, weet niet of dit valt onder 'wat ouder worden'  :)
De foto's die ik al van fallows gezien heb, waren altijd wel duidelijker dan de bruine waas bij mijn Ivo ...
Alhoewel... Het was eigenlijk pas toen ik de handtekening van I_Xyzyx_I zag dat ik besefte dat Ivo er ook zo uitzag en dat zijn wel fallows ...

Is er nog iets waar ik naar kan kijken ?