16 mei 2025, 02:43:15

Spelletjes voor een jong valkje ?

Gestart door Wallie, 10 augustus 2008, 23:36:37

« vorige - volgende »

Wallie

We hebben een jong valkje Hippo! en hij ongeveer 8/9 weken.
In zijn kooi speelt hij af en toe met zijn attributen, maar zit vooral stil op een stokje :( Of te vreten in zijn bakje  ::)
Als hij uit de kooi komt zit hij vaak rustig op je schouder zich te wassen of te kroelen en daar blijft het een beetje bij...
Vind het ook leuk om 5 minuten aan wattenstaafjes, tandenstokers en elastiekjes te knagen en daarna is het plezier weg! Behalve oorbellen en kettingen want die blijven mooi op zijn plek :-X

Nu vraag ik mij af of je ook spelletjes heb voor jonge valkjes waar ze zich goed mee ontwikkelen?

Hippo is trouwens ook niet echt een goede vlieger...

Groetjes Wilbert

Hermien

Er zijn heel veel speeltjes te koop, maar sommige speeltjes raken mijn valkjes niet aan en anderen zijn ze uren zoet mee. Maar het liefst sabbelen ze op koordjes en touwtjes. En verder aan alles knagen waarvan ik liever heb dat ze daar niet aan knagen. Kun je lezen in mijn verhalenboekje over "Mijn Vliegtuig".

Een plastic rietje is trouwens ook een groot vermaak en kost bijna niks!

Tess

hallo.

Mijn sproetje speelde ook niet veel met zn speeldjes hij of zij is nu 3 maanden.
Ik heb van dat sisaltouw een vlecht gemaakt en dat in zijn kooi gehangen.
Nou dat vind hij helemaal geweldig:)

groetjes van patricia en sproetje

Wallie

Haha bedankt voor jullie reacties en ik zal hem zeker rietjes "voeren"  :D

En bedankt voor het Sisaltouw! Wil zelf vrij grote schommels maken van sisaltouw en misschien wilgentakken zodat Hippo vaste plekken heeft waar hij op kan landen ;D Het valkje is namelijk geen ster in vliegen  8) En persoonlijk wist ik eigenlijk nog niet welk touwsoort ik daarvoor ging gebruiken  ::)

Vraagje kan je het sisaltouw ook wassen in de wasmachine? Of is stof niet zo schadelijk voor zo'n beestje?

Groetjes Wilbert