1 mei 2025, 01:02:16

aanschaf

Gestart door Suzanne3007, 13 augustus 2008, 09:42:36

« vorige - volgende »

Suzanne3007

Beste valkparkietliefhebbers,

Ik wil ook dolgraag een voeltje. Zit te twijfelen tussen een bonte boer of een valkparkiet.

Ik heb een aantal punten waar ik erg over nadenk!

Ik heb nml een fulltime baan. Werk dus 5 dagen. Ben in de avoden nu niet zo heel veel thuis, maar dat zal veranderenals ik een vogeltje heb natuurlijk! Verder heb ik 2 katten... ze zijn wel beide al aardig op leeftijd, en zijn enorm lui en zie ze helemaal niet jagen, maar je weet het natuurlijk nooit het zijn tenslotte katten... Ze zullen niet in de woonkamer zijn als ik er niet bij ben of als de vogel los is.

Mijn vraag is dus kan ik een valkparkietje houden als ik 5 dagen werk? Ik zal de radio voor hem aanlaten of misschien zelfs de tv... en verder zal ik zodra ik thuis kom de aandacht verdelen tussen de katten en de vogel. en heeft iemand ervaring met katten en een valkparkiet?

Ik hoor graag jullie reactie! Want ik wil een goede beslissing nemen in deze die ook goed zal zijn voor de vogel en niet alleen voor mij.

Rianne

Als je 2 vogels neemt, kan dit gerust. Maar omdat je veel van huis bent, kan het zijn dat ze minder tam worden.
Een radio of tv is geen vervanging van persoonlijke aandacht. Een valkje alleen is niet aan te raden, het diertje kan vereenzamen.
Ik heb zelf ook 2 katten, maar dit zijn perzen. Ze zijn bang van de vogels ;)

*Yvon

Hoi hoi

Een valkparkiet of een bonte boertje.......ze hebben allebei aandacht nodig.  ;)
Als je een fulltime baan hebt zou ik toch eerder voor 2 valkjes gaan.
Een bonte boer heeft nog meer aandacht en opvoeding nodig dan een valkje.  ;)
Wijzelf hebben katten en vogels in huis,maar geen valkjes.
Met de katten is en blijft het altijd opletten zeker als de vogels fladderen/vliegen.
Dan komt het jacht instinct van de kat naar boven.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacoba

Hoi.

Als je veel werkt zou ik zeker twee valkjes nemen. Want een valkje in zijn eentje verpietert. Iemand heeft hier 2 valkjes gehaald en werkt ook 5 dagen en dit gaat prima. S ochtends bij het ontbijt zijn ze uit de kooi en als ze thuis is is er weer aandacht voor hen. Ze vindt het heel leuk om met de valkjes bezig te zijn en het gaat heel goed op deze manier. Ik zou ze wel halen als je ook even wat langer tijd voor ze hebt bv. in een vakantie zodat ze ook goed aan jou kunnen wennen, en ze ook gemakkelijk op je vinger stappen om ze weer terug te doen in de kooi.
Wij hebben zelf een kat en valkjes dit gaat prima samen onze valkjes bijten wel van zich af mocht de kat te dicht bij komen. Onze kat slaapt zelfs naast de kooi in de vensterbank en geniet op zijn tijd van livetelevisie.
Groetjes Jacoba.

Anke

Hoi,
Ik sluit mij aan bij de andere sprekers :)
Wat de katten betreft: ik heb 2 katten en dat gaat prima samen.
Ik heb wel op alle kooien een hangslotje zitten (je weet maar nooit...)
Oh ja als de vogeltjes los zijn, dan gaan de katten de kamer uit. Veiligheid voor alles!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes