20 april 2024, 01:57:20

grasparkiet of valkparkiet

Gestart door janet, 8 augustus 2008, 14:39:26

« vorige - volgende »

janet

Goeiemiddag,

Ik heb altijd grasparkieten in huis gehad en denk er nu over om een valkparkiet in huis te nemen. Kunnen jullie mij uitleggen wat de verschillen qua karakter zijn? Ik heb gehoord dat valkparkieten aanhaliger zijn en graag even willen kroelen.
Groeten, Janet

Sanna

Hoi Janet,

Allereerst welkom hier!

Dat klopt inderdaad wat je gehoord hebt. Ik ben ook ooit met grasparkieten begonnen. Ik vergelijking met grasparkieten zijn valkjes rustiger en aanhaliger. Over het algemeen vinden ze het heerlijk om in hun nek gekroeld te worden (heb ik bij mijn grasparkieten nooit moeten proberen!) en ze reageren veel minder fel dan een grasparkiet. Ze zijn ook minder druk. Valkjes kun je heel goed met meer tegelijk houden, dat is zelfs zeker aan te raden. Vaak zeggen mensen een vogeltje minder tam wordt wanneer je er een ander bij zegt, maar dat is niet zo hoor. Als ze eenmaal tam zijn en je onderhoud dat goed (dus veel aandacht aan ze besteden) dan blijven ze gewoon net zo tam.

Ja, en de belangrijkste natuurlijk.... valkjes zijn wel wat groter dan grasparkietjes... ;D ;D ;D

Groetjes, Sanna