3 mei 2025, 11:20:29

Plaats broedhok

Gestart door Suzanne, 10 november 2003, 10:55:43

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal  ;)

Ik wil in het voorjaar broedhokken in mijn voliere gaan hangen (en dan maar hopen dat het succes heeft  :D), alleen zit ik me af te vragen of ze alleen in het nachthok mogen hangen. Of kan ik ze ook in de vlucht hangen (geen dak)?

Groetjes

Suzanne  :P

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hello

je kan het best de blokken in het nachthok ophangen als je geen dak hebt boven de buitenvlucht. anders kan het wel eens gebeuren dat je nestkast onder water loopt, en dan gaan eieren en kuikens verloren.

SDC:D

Sander

Hello Suzanne

Je kunt het natuurlijk altijd proberen buiten maar dan doe je best een afdakje  boven de nestkast. Maar in het nachthok heb je dat nadeel niet en bovendien is het er meestal warmer dan buiten.

groetjes
sander

Suzanne

Brrr, moet er niet aan denken dat mijn kuikentjes verdrinken  :-/

Dus in het nachthok plaatsen  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hello

jep, dat is de boodschap. bij mij hangen ze ook allemaaal binnen, en anders moet je er een soort dakje op je buitenhok maken, als je ze toch buiten zou willen.

SDc:D

Inger m

Hoi Suzanne,
Ik zou ook kiezen voor het binnenverblijf, aangezien je buitenvoliere niet overdekt is. Overigens is het wel handig (een deel) van de buitenvoliere juist wel te overdekken ivm de regenval. Het wordt anders wel snel nat in de voliere. Bovendien kunnen er uitwerpselen van wilde vogels invallen en deze kunnen evt ziektes overbrengen.
Ik heb mijn gehele buitenvoliere overdekt (ook ivm konijnen op de grond), maar de voliere blijft zo wel veel schoner.

De nestkasten die je ophangt, beste zo hoog mogelijk (dat is voor de vogels prettiger), maar wel zo dat je ze nog kunt controleren. Ik weet niet of je al nestkasten hebt gekocht/ gemaakt, maar er zijn kasten met controleluikje in zijkant verkrijgbaar, en dat is erg handig!

Alle nestkasten wel op dezelfde hoogte hangen en op een plaats waar deze niet te veel verstoord worden. Bijvoorbeeld niet te dicht bij de deur. (sommige vogels worden daar erg onrustig van.)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.