19 april 2024, 03:27:07

Welke mutatie is dit

Gestart door Dierenfreackske, 8 augustus 2008, 13:22:20

« vorige - volgende »

Dierenfreackske




♪ Marlies

8 augustus 2008, 15:54:24 #1 Last Edit: 8 augustus 2008, 16:15:24 by ♪ Marlies
Hoi Ann,

Hoe oud is dit valkje ?

Ik vraag dit om het volgende.

Mijn bleekmasker dom. pastel man is van 28-4-07.
Ik heb hem in september opgehaald en toen zag hij eruit als een wildkleur, maar dan met bleke wangen. In eerste instantie kocht ik hem als pop.

In november, hij was dus inmiddels 7 maanden zag hij er zo uit :



In januari zo :



Februari



En in juni




Bij deze vogel is te zien, dat z'n rug steeds lichter wordt.

Bij jouw valkje veranderd er naar mijn mening niet zoveel qua kleur.

Groetjes Marlies ;)





Dierenfreackske

Het valkje is nu 5 maand oud net , er veranderd niet veel inderdaad , en ze krijgt wel wittere vlekken op haar rug nu , maar niet veel , maar de wangen zijn dus niet geel he !
grtjs Ann



♪ Marlies

Citaat van: Dierenfreackske op  8 augustus 2008, 17:33:00
Het valkje is nu 5 maand oud net , er veranderd niet veel inderdaad , en ze krijgt wel wittere vlekken op haar rug nu , maar niet veel , maar de wangen zijn dus niet geel he !
grtjs Ann


Zou je van de rug eens een duidelijke foto kunnen maken, misschien is het wel een "gewone"  dom. pastel met oranje wangetjes. :D

Dierenfreackske

Ok , ik ga dat snel eens gaan doen zie , grtjs Ann



kenay86

ik zie hier een normale wildkleur (pop)?  :-[

Dierenfreackske

Hahaha  , ook goed ! Grtjs Ann



Dierenfreackske




♪ Marlies

Hoi Ann,

Ik denk toch dat het een wildkleur pop is. :-\


Bij je witmasker zag ik al wel een duidelijke afscheiding in de nek. :D
Deze krijgt al een lichter lichaam. :D

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Als ik jou was zou ik haar terug brengen naar de kweker bij wie je haar gekocht hebt om te ruilen voor dom pastel bij wie je wel kunt zien dat het er eentje is.

Als dat een eerlijke kweker was waar je deze gehaald hebt zal hij/zij begrijpen dat dit je zorgen baart en je de aankoopsom terug betalen of je van een andere vogel voorzien.

Daar hoef je ook niet sentimenteel over te doen, als je voor een dominant pastel gaat en de bijbehorende prijs daarvoor betaald moet je die ook mee naar huis krijgen en niet een vogel die eruit ziet als een doodnormale wildkleur pop. Volgens mij zijn dom. pastellen daar iets te duur voor :-X

Dierenfreackske

Hoi Marlies , ja hoor  , ik ook , grtjs Ann

Hoi Bonnie ....ja , ik weet het maar er komt binnenkort iemand naar ze kijken die ook dminant pastellen heeft , dus zal ik toch duidelijkheid hebben dan , grtjs Ann



•=Bonnie=•

Ik zou haar hoe dan ook terugbrengen Ann, ik zou dit niet accepteren.

Mara

Hoi Ann

Ze lijkt me een wildkleur popje hoor met wat lichtere wangejtes.

Ik weet niet wat je voor haar betaald hebt, maar als je haar gekocht hebt voor een pastel, dan zou ik in elk geval contact opnemen met de kweker.

Mara

Kimm

hoi allemaal,

ik denk niet dat het de bedoeling is dat ann dit popje wil gaan ruilen.

ze is eraan gehecht, ook al heeft zij er veel voor betaald.
tenminste ik zou dat dus niet kunnen ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Kimm

Maar ik zou wel contact opnemen met de kweker. Want voor een pastel betalen en een wildkleur krijgen, dat is natuurlijk geld klopperij. Vind het wel een prachtig wildkleurtje hoor.

Mara