tattoo eet enkel de gepelde haver uit zijn zaad??

Gestart door sofie, 7 augustus 2008, 15:58:13

« vorige - volgende »

sofie

hallo,

Ik ben terug van de winkel,ze hadden geen gepelde zonnebloempitten,daarom heb ik nog maar eens een zak met ander voer gekocht (de 5e).
Hier zitten zonnebloempitten in en heb hiervan 1 gepeld en hem gegeven en hij moet er weer niks van weten. Zitten ook andere nieuwe zaadjes in en deze wil hij ook niet.
De trosgierst neemt hij wel aan,peutert open en laat de inhoud vallen en deze wil hij dan niet meer opeten. Hij krijgt bijna alle zaadjes gepeld maar hij eet het zaadje zelf niet op. Het is een beetje deprimerend want het nestje na hem van dezelfde ouders zijn ondertussen allemaal uit het blok en eten zelfstandig. Hij zit ook constant bij zijn potjes te snuffelen maar het lukt hem niet,dus de wil is er wel.

Groetjes sofie

Kirsten

Hoi Sofie,

Ik snap hoe frustrerend het is om een valkje zelfstandig te krijgen. Heb meerdere malen met dit dillema gezetten en nu uit nood ook nog een albino handopfok valkje in huis. Eet hij de pap trouwens wel makkelijk? Ik meng dan de pap op een gegeven moment met een beetje eivoer en dan de verhouding eivoer steeds meer.
De soorgenootjes van de albino zijn ook al lang zelfstandig en verhuist (Queenie van Caroline bijv) maarja het is niet anders en het kost gewoon erg veel tijd.
Meid succes en niet opgeven he, het gaat je echt wel lukken!

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

I_Xyzyx_I

Als hij de zaadjes wel pelt maar niet opeet kun je hem prima een dag geen pap en haver geven. Hij weet wel dat het voer is en dat pellen is om te oefenen maar hij gaat niet het minder lekkere eten zolang jij het lekkere blijft geven ;). Eventueel kun je hem daarna weer pap gaan geven zodat hij op gewicht komt.

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

sofie

hallo,

ja,het papje dat gaat goed,geef hem nu dit nog 's morgens omdat ik er vitaminedruppels in vermeng van bij de dierenarts.
Het rare is als ik het papje maak met A21 alleen wil hij het niet,als ik er chapelure (broodkruim uit pakje) in meng eet hij het heel graag,maar als ik er eivoer indoe (zelfs vermalen) dan wil hij het terug niet. Denk dat ik er een heel verwend vogeltje van gemaakt heb. Het is wel als hij niet op zijn stokje zit,dan zit hij op de grond te zoeken (heb grond van kooi ook volgestrooid met voeder) of in zijn eetbakjes. Hij zo slim dat als ik de vriezer opendoe hij al weet dat ik meelwormpjes ga nemen en dan word hij helemaal wild :) Had al gedacht van er eens een andere vogel bij te zetten om hem te tonen maar dat durf ik niet omdat hij veel kleiner is (denk ook niet dat hij nog zal groeien).
Ben bang dat die andere vogel hem zou pikken en hij zou zich niet verweren,zou niet willen dat hij gekwetst is.