19 mei 2025, 15:23:43

Is dit normaal ?

Gestart door Berlinda, 7 augustus 2008, 12:57:51

« vorige - volgende »

Berlinda

7 augustus 2008, 12:57:51 Last Edit: 7 augustus 2008, 21:26:08 by Sanna
Hallo!
Ik heb sinds 2weken een valkparkietje,
hij was niet tam maar ondertussen heb ik hem al geleerd op mijn hand en schouder te zitten en dat gaat allemaal prima!
maar hij maakt vaak een raar geluid als ik hem streel of als hij gewoon bij mij zit, het is een soort van schreeuwen, het lijkt een beetje op een storende radio ofzo. terwijl hij dat geluid maakt beweegt hij op en neer met zijn hoofdje. soms komt hij helemaal tot aan mijn mond of oren met dat geluid!
wat wilt hij daarmee bedoelen?
groetjes
Berlinda

Kimm

hoi berlinda,

ik denk dat hij aan het bedelen is.
eet hij wel zelfstandig?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Berlinda

hallo,
ja hij eet normaal. gewoon in zijn kooitje eet hij, want appels of groenten daar is hij nog bang van.
als ik zijn naam roep of fluit dan reageert hij ook met dit geluid,
ik zal proberen wat meer eten te geven dan.

Kimm

hoi berlinda,

zorg gewoon dat hij de hele dag voer tot zijn beschikking heeft,dan moet het gewoon goedkomen :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Misschien is het wel een soort spinnen. Vindt hij het strelen lekker en bedelt daar dan om. Doen Goofy en Silvo vaak als hun oudste broer Gabber op mijn hand zit te wipwappen. Raken ze kennelijk opgewonden van..... ;D
Ik zou me geen zorgen maken.

Kirsten

Wendy, het is een schatje hoor  :D
Ik bedoelde niet of hij veel poept, maar meer de kleur ervan. De kleur van goede ontlasting is groen met wit in het midden. Je kan vaak aan de ontlasting zien of hij/zij genoeg eet, vandaar dat ik het vroeg ;)

Berlinda, eigenlijk geldt die vraag ook voor jou, ziet zijn of haar ontlasting er kwa kleur goed uit? Het gedrag wat jij beschrijft is inderdaad bedelen, wat ze normaal ook bij de ouders doen. Kunnen ze doen omdat ze nog zo jong zijn en gaat vanzelf weer over.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------