19 mei 2025, 10:12:58

Vraagje!!!!

Gestart door daan, 23 november 2003, 04:03:36

« vorige - volgende »

daan

Ik heb een vraag, Gabber en Kuiffie wipwappen wel maar er komen geen eitjes. Klopt dit?
Kijk bij mensen gaat het ook wel zo, zonder dat daar nakomelingen van hoeven komen.................. :D :D Maar ja mijn valkjes slikken niet de pil hahahhahaahha. Maar is dat bij valkjes eigenlijk ook zo, wel wipwappen maar geen babies. Want het hoeft nu namelijk nog niet dus het is niet zo dat ik erop wacht want ik wil pas volgend jaar gaan beginnen. Ik denk zelf dat het ook met de uren licht per dag hebt te maken. maar ik wil het toch maar eens vragen.

Groetes Daan

Stijn dc

hello

ik dnek dat ze het voor het plezeier doen :D
nee,effe serieus, dan zal het popje wss niet broeds zijn, wel willen wipwappen, maar geen eitjes willen leggen.
wat zeker goed is als je pas volgend jaar wil beginnen.

SDC:D

Paul

Hoi Daan,

Volgens mij gaat het bij valkjes toch anders dan bij mensen hoor  :D
Valkjes doen dat niet zo zeer om het plezier maar echt om nakomelingen te krijgen dat is hun instinct.
Als ze toch nog geen eitjes leggen betekend dat misschien dat ze daar nog niet aan toe zijn.
In mijn eerste nest duurde het ook ruim twee weken na het wipwappen voor de eerste eitjes kwamen.
Als je geen broedhok neerhangt zullen ze ook niet zo snel leggen dus als je tot volgend jaar wilt wachten gewoon geen broedhok neerhangen :-)

Groetjes, Paul