16 mei 2025, 23:45:26

vliegen

Gestart door Ben, 8 augustus 2008, 18:16:19

« vorige - volgende »

Ben

hey,

ik heb sinds vorige week een valkje (kiki) en ze heeft het erg naar der zin in der nieuwe kooi.
ze komt ook al op mijn hand als ik de dat wil.
heb der al een paar keer uit de kooi gehaald en dat vind ze volgens mij best eng. ik heb een kooi die aan de bovenkant open kan en zet haar daar dan op het stokje. ik ging er eigenlijk van uit dat ze ook zou gaan vliegen maar dit doet ze niet. kan iemand me uitleggen waarom?

groetjes Ben

Kimm

hoi ben,

ik denk dat ze nog niet durft omdat ze nog moet wennen aan haar nieuwe omgeving. dat komt vanzelf wel hoor. als zij de boel wil gaan ontdekken zal ze gaan vliegen :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Ben

oke kim bedankt voor je reactie.

er werd me al verteld dat ik haar een beetje een zetje moest geven om haar te laten vliegen maar dat leek me geen goed idee.

trouwens ze gaat niet uit zichzelf weer de kooi in omdat ze niet durft denk ik. zal ik haar gewoon dan erop laten staan zodat ze toch zelf terug moet of moet ik haar helpen.

nogmaals bedankt.

gr ben

Kimm

hoi ben,

nee inderdaad geen zetje geven. dat kan averechts werken.
komt wel.

en als kiki op je vinger stapt, dan zou ik haar zelf weer in de kooi zetten.
er komt een moment dat ze er zelf uitkomen en er ook weer zelf ingaan.
voorlopig moet zij eerst tam worden en zich veilig voelen bij haar kooi en bij jou.

groetjes kim

Ben

oke dankjewel,

dus ik zet haar gewoon zelf terug in de kooi wanneer ik dat wil zeg maar. maar als ik je goed begrijp kan ik dus gewoon als ik thuis ben de kooi open maken zodat ze er zelf uit kan komen als ze daar aan toe is.
en gewoon blijven tammaken dmv het op mijn hand lokken met trosgierst etc.

groetjes Ben

Kimm

ja inderdaad.

kooi open zetten en lekker oefenen met je vinger en trosgierst en lekker praten. dan went ze ook aan je stem. dan gaat het echt goed komen. valkparkieten zijn van nature erg nieuwschierig dus kiki zal dat ook worden.

laat je nog even weten hoe het verder gaat?
succes!

groetjes kim

Ben

hey kim,

ik zal je advies opvolgen en dan zal alles wel goed verlopen.
et enige is dat kiki nog even moet doorhebben dat dit haar naam is want soms reageert ze er niet op.

verder zal ik je op de hoogte houden van kiki in der nieuwe omgeving.

nogmaal bedankt voor je advies en reacties.

groetjes ben

Kimm

hoi ben,

de naam kiki zal ze snel doorhebben. de klank ligt goed. en als je haar vaak bij de naam noemt ( bv kiki is mooi) :D
zal ze erg snel reageren :D

en graag gedaan ;)

groetjes kim