28 maart 2024, 09:11:59

Foto's DF bleekmasker.

Gestart door •=Bonnie=•, 4 augustus 2008, 00:45:32

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

4 augustus 2008, 00:45:32 Last Edit: 4 augustus 2008, 11:15:42 by -•=Bonnie=•-
Ik zou graag foto's zien van de volgende mutatie

DF Bleekmasker of wel de homezygote bleekmasker dus zonder witmasker split.

DF staat voor Dubbel Factorig, hetgeen betekend dat de mutatie op beide chromosomen ligt. EF staat voor Enkel Factorig, de mutatie ligt hierbij op 1 chromosoom maar is toch zichtbaar omdat de mutatie dominant is ten opzichte van die op het andere chromosoom.

Bij de bleekmasker is dit verwarrend omdat bleekmasker dominant is ten opzichte van witmasker maar niet ten opzichte van de andere mutaties. (met andere woorden, zonder witmasker split gedraagt bleekmasker zich qua vererving net als bijvoorbeeld bont) Eigenlijk zou je een homezygote bleekmasker dus niet DF moeten noemen maar gewoon Bleekmasker. Maar in dit geval is het door het EF en DF wel meteen duidelijk of je met een echte Bleekmasker of een bleekmasker witmasker split vogel te maken hebt.

Ik ben benieuwd of het ontbreken van het witmasker bij de bleekmasker DF een andere kleur wang oplevert. Zo anders dat dit herkenbaar is.


Tjerk

Hey Bonnie,

Ik heb hier zitten een:

Wildkleur split Witmasker Bleekmasker [X1 Lutino] [X2 Opaline] kanssplit Bont

Wildkleur Bont Opaline, van hem ben ik niet zeker of hij EF of DF is.

Ik zal vanavond dit bericht weer even aanpassen en er foto's van beide bij zetten.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

4 augustus 2008, 10:23:53 #2 Last Edit: 4 augustus 2008, 11:05:20 by -•=Bonnie=•-
Ik zoek foto's van de DF Tjerk  ;)

EF heb ik zelf ook zitten in cinnamon bont en wildkleur, jong en volwassen.
Als je niet zeker weet of je een DF hebt dan heb ik niets aan de foto, dat wekt dan alleen verwarring op.

Tjerk

Van Tiäro ben ik niet 100% zeker of hij EF is of DF.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

4 augustus 2008, 11:06:19 #4 Last Edit: 4 augustus 2008, 11:17:19 by -•=Bonnie=•-
Dan heb ik niets aan de foto. Het moet echt een DF zijn en van Tiäro weet je ook nog niet 100% zeker of het wel een bleekmasker is. (hoewel de kans groot is maar daar gaat het nu even niet om)

I_Xyzyx_I

Ik ben ook erg benieuwd maar tot nu toe ben ik geen df fotos tegen gekomen. Het verschil tussen ef en df is volgensmij de witte streep langs het masker. df heeft die streep niet.
overigens zijn de juiste benamingen: bleekmasker, split bleekmasker en bleekmasker ef als de vogel ook split witmasker is. om je verhaal compleet te maken;)

groetjes jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

•=Bonnie=•

Dat is mij bekend Jasper, als je het eerste bericht goed gelezen had zou je hebben gelezen dat ik zelf al uitleg wat de juiste benaming voor DF bleekmasker gewoon "bleekmasker" is.

Maar daar gaat het hier niet om...

Dit topic vraagt om foto's van DF, homezygote Bleekmaskers dus, Ik heb er niets aan te lezen dat je de foto's niet hebt of nooit bent tegen gekomen.  ;)

Ludo

Hoi,

Ik heb een homozygote opaline bleekmasker pop gereserveerd.(dubbel factor)
Ik zal ze meebrengen naar de valkparkietendag, waar nog een reeks heterozygote bleekmaskers te zien zullen zijn (enkel factor).
Dan kunnen we vergelijken.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

•=Bonnie=•

Dit topic vraagt om foto's... het zou dus fijn zijn als je van de betreffende pop een paar foto's zou kunnen plaatsen, liefst in combinatie met een "EF" opaline bleekmasker.

Ludo

Hoi, ik plaats foto's zodra ik kan, de vraag is alleen zal er op foto verschil te zien zijn ?
Het verschil schijnt nogal subtiel te zijn.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

•=Bonnie=•

In dat geval zien we dat dan ook  ;)

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

•=Bonnie=•

Dat werkt niet, misschien kan je de foto's gewoon in dit topic plaatsen ipv te verwijzen? Dat scheelt ons weer een klik.