16 juni 2024, 07:45:08

Sjakie ,, NIEUW KUIKEN!! (TWISTERR)

Gestart door Dominic, 3 augustus 2008, 18:57:22

« vorige - volgende »

Dominic

Haha ja :) Nou Sjakie zit weer tevreden op mijn beeldscherm.

De zin van vandaag is:

Sjakie houdt alleen van water als..

Succes :D!

Nikita&Flupke

Sjakie houd allen van water als het in zijn favoriete bakje zit  :)
Groetjes

Nikita&Flupke

Mmm... De mensen hier hebben weinig fantasie? Waar blijven jullie maak eens leuke zinnen  ;D

Groetje

Kimm

ik heb niet zoveel fantasie hoor :-\

sjakie houdt alleen van water als hij last heeft van een kater........................................ ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Nikita&Flupke


Dominic

Haha :p Ik was dit topic helemaal vergete  :-[
De echte zin was:

Sjakie houd alleen van water als hij het van een afstandje kan zien. (hoog en droog).

:P Kim is dit keer de winnaar! :)

Dominic


Dominic

Hallo valkparkiet.com.
Mijn vorige vage reactie was om jullie in spanning te houden, maar het is er van gekomen hoor :D Een tweede valkje! We gaan hem volgende week halen, het wordt een jonkie die ik nog zelf moet voeren. Hij gaat Twister heten :D We hebben gisteren een nieuw hok - of moet ik zeggen tweede hok - gehaald.

Dat kleine beestje blijft een paar weekjes op mijn kamer omdat ik hem soms moet voeren in de nacht..  Dat nieuwe hok is echt heel mooi, heb ook een nieuw speeltje gekocht voor Sjaak hoewel hij nog een beetje bang is.
Sjakie heeft het nu nog luxe dat grote hok voor hem alleen, hoewel hij vannacht wenningsverschijnselen had (zitten in het hoekje) maar goed daar moet ie dan maar aan wennen hoor :p.

Ook leek het me nog niet verstandig om dat jonkie direct bij Sjakie in de kooi te stoppen (Dan pikt Sjakie hem waarschijnlijk dood van Jaloezie) maar goed als Twister volwassen is zet ik hun kooien naast elkaar.

Ik had nog wel een paar vraagjes:
- Wanneer kan je ong een jonkie kortwieken
- Wanneer kan je stoppen met pap geven?
- Wanneer kan je hem trosgierst/voer laten proberen?
- Wanneer kun je een jonkie op een speelgoedje (bijv schommel) laten spelen?

Groetjes
Dominic

Meer info volgt..

Dominic


Dominic


Hallo Valkparkiet, vanavond gaat mijn vader weer naart de fokker bellen of ik hem vanavond mag komen halen XD
Ben echt benieuwd..

Hoop dat het indd een geelwang is wat ze hadden beloofd..

Dominic

En ik heb hem :D Het is een tamme geelwang (albino) en is superlief.
Hij probeert nu op te staan.
Hij heeft wel veren maar nog niet zoveel.

Hij probeert nu steed op te staan maar het lukt niet.
Het is nu 1 keer gelukt Hij zit nu een beetje heen en weer te lopen.

Ik weet nog niet echt hoe ik zijn krop moet voeden maar ik hou hem vandaag/morgen en volgende week constant in de gaten :).

Hij is zooo lief en Sjakie reageert niet eens kwaad. Hij bleef heel normaal :P Hij floot zelfs een mooi liedje (misschien toch een vrouwtje).

Ik hoop dat Twisiter het leuk gaat krijgen.
Hij zit nu nog een beetje zijn evenwicht te zoeken maar dat lukt vast wel.

Vannacht blijft ie ook bij mij slapen..

Ik maak zometeen foto's :) Ik denk dat die rond dag 20 is .. kunnen jullie dit bevestigen (nadat i kde foto's heb geplaatst)


*Yvon

Hoi

Sorry ,maar ik kan het niet laten om te reageren.
Hoe kan je nou aan zo'n kleintje beginnen ??
Je weet niet eens hoe je het moet voeden ??  :o
Ga je dan maar even snel verdiepen in de topic : HANDOPFOK

En het is trouwens een lutino,geen geelwang.

Groetjes Yvon

Als je de links tussen de [img ]  [/img ] (zonder spatie) zet zien we je foto hier staan en hoeven we de links niet te openen.

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

31 augustus 2008, 00:23:29 #58 Last Edit: 31 augustus 2008, 00:32:08 by Gerda
Dominic,

Je stelt hier allemaal vragen die de kweker zou moeten beantwoorden. Want als iemand een valkje van een week of 3 meegeeft aan een onervaren iemand, dan verwacht je toch tenminste instructies van hoe lang pap geven, wanneer iets anders voeren etc.

Waarom moet je 's nachts voeren? 1 keer per dag moet de krop leeg zijn en dat kan het makkelijkst tussen de laatste voeding 's avond en de eerste 's ochtends.

Wat ik heel jammer vind is dat je hier al op het forum zit en je niet hebt verdiept in alles wat je hier kan vinden.
Wanneer je dit wel had gedaan, had je waarschijnlijk niet de keuze gemaakt een NIET-ZELFSTANDIG valkje te nemen.

Kijk bij het topic handopfok als je wilt dat je valkje het gaat overleven.

Ik kan het niet geloven dat mensen nog steeds willens en wetens handopfokvalkjes nemen. En ik kan de kwekers helemaal niet volgen (behalve dat zij geen risico lopen en ze geen enkel greintje gevoel voor hun verkoop-valkjes hebben).

Bovendien zie ik jouw valkje Sjakie al vlak bij je nieuwe valkje zitten. Je bent er misschien niet van bewust (hoewel bij aanschaf-topic te lezen) dat er kans is dat je nieuwe valkje ziektes bij zich draagt die schadelijk en zelfs dodelijk voor je Sjakie kunnen zijn. Daarom moet er een quarantaine periode in acht worden genomen.

Sorry dat ik zo hard overkom. Mensen die plots voor handopfok komen te staan of mensen die onwetend er in gerold zijn wil ik met alle liefde vriendelijk behandelen.
Maar jij hebt willens en wetens een handopfokje gehaald. De reden waarom ik je tips geef en je zeg waar te lezen, is je valkjes en niet om jou.

Je kunt hier heus terecht voor vragen en we zullen die ook beantwoorden. Maar houd er rekening mee dat het mis kan gaan met het valkje. Handopfok is niet iets om licht aan te beginnen, want heeft veel risico en zeker een hoge mortaliteit!
Je valkje wordt er niet tammer van, soms zelfs het tegendeel. Hij/zij ziet je alleen als voedselbron.

Ik neem aan dat je niet meerdejarig bent, gezien je berichtjes en heb je samen met je vader en moeder deze beslissing genomen om dit valkje op deze leeftijd aan te schaffen. Bespreek goed met hen hoe je dingen wilt gaan doen.

Weeg je valkje regelmatig op vaste tijden op de dag.

Je zegt: Ik weet nog niet echt hoe ik zijn krop moet voeden maar ik hou hem vandaag/morgen en volgende week constant in de gaten

Nooit afwachten! En in de gaten houden helpt niets. Je zult actie moeten ondernemen. Nutribird A21 geven volgens het schema bij handopfok.

Het allerbeste wat je zou kunnnen doen is het valkje terug brengen bij de kweker en pas ophalen als het helemaal zelfstandig is.

Gerda

Dominic

@HIerboven,
Ik weet niet precies hoeveel dagen die is maar ik heb zijn krop gevoeld en die heeft ie tot nu toe iedere dag geleegd.
Hij is zelfs zo goed al dat hij zelfs al gierst eet (een beetje) water geef ik hem ook voldoende.

Ik denk dat ik een beetje teveel naar de fotos heb gekeken bij kweken maar hij vloog vandaag al op zijn hok (het onderstel) zonder hulp.
Ook ziet ie er gezond uit en speelt ie veel.
Hij fluit en hij probeert iedere keer te klimmen.

Ik denk dat dit allemaal goed komt, ik heb ook de topics gelezen bij handopfok maar het gaat helemaal goed met Twister.

Sjakie is ook nog steeds hetzelfde (lui en laat het liefst alles voor hem doen :P)

Ik ben ervan bewust dat het fout kan gaan maar dat is bij deze denk ik niet.

En sorry ik weet la die mutaties niet :p Hij groeit als kool trouwens. Hij heeft al een grotere staart en er zit nog meer veren op zijn koppie. Hij at zelfs al een beetje fijnvoer. Sjakie doet hem trouwens niet (we dachten dat ie jaloers zou zijn) maar Twister wordt eerdr boos naar Sjakie (denk omdat ie bang is:P) maar we houden ze ook nog even gescheiden een tijdje. Ze hebben aparte kooien enzo.

Twister is al grotendeels gewend en zit nu al op mijn buik geaaid. Hij loopt ook al op mijn vinger :) dus hij is al een beetje mak.

Als ik vragen heb horen jullie ze wel. Maar de fokker kwam me betrouwbaar over en had nog zo eentje (dat was de moeder van twister) ik vind hem heel lief en vannacht heb ik hem 0 keer horen krijsen om eten. Ik hoor hem alleen krijsen als hij zijn kooi er weer op moet (we doen die openbak overdag dat is makkelijker voeden.)

Groetjes
Dominic
En een kopje van sjakie en twist