19 april 2024, 12:37:35

Jacco en Speedy hebben eerste nestje!

Gestart door margo23, 3 augustus 2008, 15:58:10

« vorige - volgende »

margo23

Hoi allemaal,

In het topic "kweken" ook al wat neergezet met vragen, maar hier wil ik de vorderingen van dit nestje gaan bijhouden.

Jacco is een witmasker man en Speedy een wildkleur popje. Speedy was eerst een koppeltje met Punkie, maar Punkie is dit jaar in januari overleden. Jacco zat er al bij en blijkbaar klikte dat ook goed. Pearl, een witkop gepareld popje (was eigenlijk voor Jacco) hebben we even apart gezet (wat ze niet echt leuk vindt.. maar gaat redelijk). Staat naast de kamervoiliere met Jacco en Speedy.
1e nestje (eitjes) van Jacco en speedy waren niet bevrucht/en of te weinig bebroed, Jacco ging niet broeden en speedy moest het alleen doen.
Vriendlief wilde het nadien toch nog eens proberen en nu broedde ze wel om beurten. Maar het duurde lang (voor mijn gevoel) en wilde de eitjes al weghalen. Maar zaterdag 26 juli hoorde we ineens gepiep, even kijken, jahoor een donsje! 2 dagen later waren er 2 donsjes en nog 1 dag later 3! 3 eitjes liggen er nog, waarvan 1 bevrucht lijkt, met gaatje erin, maar of dit nog gaat uitkomen verwacht ik niet.
De 2 oudste zijn gele donsjes (wildkleur) en de jongste is een witmasker.

Ik hoop snel fotootjes te kunnen plaatsen (ik wacht weer een paar dagen voordat ik weer in de nestkast ga kijken...

Groetjes, Margo en de valkjes bende
Speedy, Jacco en Pearl

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met je eerste nestje :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

margo23

Dank je!

Inmiddels heb ik de nestkast schoongemaakt, de onbevruchtte eitjes weggehaald. Alledrie de valkjes hebben hun oogjes open. Ze hebben inmiddels namen: Puk (nr1 en de grootste), Yellow (nr 2 en de kleinste) en Coco (nr3 en de middelgrootste). Ze groeien in verhouding alledrie goed! Waarschijnlijk houden we 1 van de drie valkjes, voor de andere 2 gaan we op zoek naar een nieuw valkparadijsje.
Puk heeft al veel kokertjes (of hoe dat heet, waar de veertjes inzitten), Yellow en Coco hebben al een piepklein kuifje (kokertjes). Ze worden goed gevoerd door de ouders, waar ik blij om ben omdat dit pas hun 1e nestje is (met bevruchte eitjes). Ik ben trots op Jacco(heit) en Speedy(mem)!

Groetjes, Margo en de valkjesbende.

ik zal vanmiddag even foto's maken!!
Speedy, Jacco en Pearl

kuiserke

 :) Wat leuk....Proficiat met je eerste nestje. Geniet ervan met volle teugen zou ik zeggen ....iedere dag zie je ze veranderen. Je mag Fier zijn op Jacco en Speedy. Ik heb ook nog geen foto's genomen maar ik ben zeer benieuwd naar de jouwe
knufs Anita

Dierenfreackske

Leuk hoor , gefeliciteerd met het eerste nestje , ik hoop dat alles goed gaat , grtjs Ann ;D ;D



Hermien


margo23

dank jullie wel! Nog geen foto's gemaakt...sorry! Vanochtend ze er wel even uitgehaald, de oudste zou nu 2 weken moeten zijn en weegt al 80 gram! De middelste 42 gram en de jongste 54 gram. Maar in verhouding groeien ze dus goed. Ouders doen goed hun best!  ;D
Speedy, Jacco en Pearl

Anke

Hoi Margo,
Fijn dat het allemaal goed gaat :)
Ik ben toch wel benieuwd naar foto's ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes