Catharina parkieten bij valkjes?

Gestart door Suzanne, 7 november 2003, 16:13:16

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

oh, wat heb jij weer een geluk dan met z'on man. langs de ene kant is het wel niet fijn om zo lang alleen te zitten dan. maarja, dat moet je er dan maar bij nemen zeker? :-/

SDC:D

Suzanne

Het is idd niet fijn om zo lang alleen te zitten. En 8 weken is nu wel veel hoor, het langste wat ik tot nu toe mee gemaakt heb is 3,5 week. Maar ik zie hem nu eerst 4 weken niet, en dan wel 2 weken, en daarna komt hij na 2 weken al weer thuis. Ennu, de voliere moet natuurlijk ergens van betaald worden  ;), want dat valt tegen zeg zoals dat oploopt  :-/

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hello

ja, ik weet het dat die kosten nogal hoog oplopen. wij beginnen dadelijk aan de verbowing van  de voliere, en mijn vader schat dat het zon 1000€ gaat kosten, dus dat is al niet weinig.

succes er nog mee he!

Suzanne

Nou, dat bedrag zijn wij inmiddels dus ook al kwijt, en dan hebben we nog niet eens een aluminium voliere   :-/

Gaan jullie de voliere groter maken?

Ik heb vandaag een kadootje gekocht voor mijn man, omdat hij zo zijn best voor mij doet met het maken van de voliere. Ben benieuwd hoe hij reageert  :D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hello

wij hebben nu een houten voliere, die bestaat uit twee buitenhokken. maar omdat ik volgend jaar met vier koppels ga kweken, gaanw e hem veranderen naar vier buitenhokken. maar al het hout en gaas moet vervangen worden en zo.

wat heb je gekocht, of moet het nog een verrassing blijven?

Suzanne

Hij vindt de film Grease nog steeds zo goed, en kijkt hem ook altijd weer als die op tv komt, dus nu heb ik de DVD gekocht voor hem  ;D

Hoe groot is jouw voliere nu dan, dat je met 2 koppels kweekt, en hoe groot gaat hij worden?

Stijn dc

hello

de voliere is nu zon 6 meter lang, en 6 meter diep. dat gaaat hetzelfde blijven, alleen het worden nu vier hokken van elks 1.5 meter breed. daar gaan twee koppels in, in twee  van die hokken, een koppel roodruggen in een ander stuk;

Suzanne

Wauw, wat een enorme grote voliere. Ben er helemaal verbaasd van dat je daar maar 4 koppels in hebt. Daar kun je toch veel meer vogels in kwijt, of wil je dat niet?

Maar goed, nu je het gaat veranderen zal het idd wel anders worden.

Stijn dc

hello

ja, hij is inderdaad wel groot, maar je moet denken dat daar ook nog hopelijk jongen gaan bijkomen en dan kan dat snel volzitten hoor!
SDc:D

Suzanne

Oooooooow, en die jongen wil je houden? Ik wil nl. ook graag jongen, maar ga ze dan toch wel verkopen. Zal er misschien zelf 1 of 2 houden, maar daar houdt het dan wel meer op  :-/

daan

Hi Suzanne,

23 november is goed, mijn ouders zijn thuis en ik ben er dan ook, wel na 1 uur graag. want sochtends moeten ze nog weg.
O'js mijn vader heeft ook nog een ander mooi koppeltje Catharina's. Een creme ino (pop) en een lutino (man), maar ja die zijn wel erg duur hoor die zijn 100 euro per koppel. hihihi
Groetjes Daan
De foto's komen denk ik vrijdag.

Suzanne

Hoi Daan,

Valt er nog te onderhandelen over die prijs van 100 euro voor dat koppel?

En na 1 uur is goed, want ik moet eerst naar een verjaardag, dus zal later in de middag worden.

Stijn dc

hello

nee, die jonkies ga ik neit houden, maar als die allemaal uitvliegen, en ik heb veel koppels dan word het wel overbevolkt denk ik. en dat is ook neit goed, want jonge valkjes hebben veel plek nodig om zich te ontwikkelen.

Sander

Hello Suzanne

Het zou heel leuk zijn mocht je een creme ino en lutino in de bezit krijgen :o   Ik wil je niet ontmoedigen maar zou je die mutaties niet beter aan kwekers overlaten zodat ze voor nageslacht zorgen?

groetjes
sander

Suzanne

Nou, ik zou ook met ze willen kweken, maar eerlijk gezegd ben ik al ontmoedigd door de prijs van 100 euro, dus denk niet dat ik dat doe  :-/