29 maart 2024, 06:27:12

Catharina parkieten bij valkjes?

Gestart door Suzanne, 7 november 2003, 16:13:16

« vorige - volgende »

daan

hoi suzanne,

ik reageer een beetje laat, maar ja beter laat dan nooit toch hihi.
Ik heb ook een koppeltje catharina's zitten en ze zijn echt heel schattig. Ze zijn altijd samen en ze brabbelen heel lief. ik heb dus ook gebroed met mijn valkjes en de Catharina's zaten gewoon in de voliere bij ze. Ze doen helemaal niks.
ik kan ze je echt aanraden. Als je wild broeden met catharina's dan is dat wat lastiger, want die hebben veel rust nodig. ik heb het afgelopen seizoen geprobeerd maar het is helaas niet gelukt. misschien volgend jaar, maar ze hebben dus veel rust nodig en dat kan niet met al die drukke valkjes hahahahha.
veel succes met je beslissing, laat je het nog horen wat het gaat worden.

Groetjes Daan

Suzanne

Hoi Daan,

Bedankt voor je reactie. Ik ben er inmiddels uit. De kwartels neem ik niet, ik ga voor catharina's erbij. Ik was gisteren bij een kweker om mijn nieuwste valkje op te halen, en die had toevallig een koppeltje zitten, dus heb ik ze nu ook gelijk in het echt gezien. Ze lijken me heel leuk, en dat brabbelen van ze spreekt me ook erg aan. ;D
Ik zie wel of het wel of niet lukt met kweken.

Nu nog even kijken of ik een kweker van catharina's bij mij in de buurt kan vinden.  ::)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sander

Hello

Jammer dat je er toch geen kwarteltjes bij neemt. Maarja, catharina's zijn ook hele leuke vogeltjes. Een kweker vinden zal wel iets moeilijker zijn denk ik.

groetjes
sander

Suzanne

Hoi Sanderke,

Kwarteltjes lijken me ook heel leuk, maar catharina's net iets leuker. En ik kan niet mijn hele voliere vol gaan proppen, ook al is de verleiding groot  ;D. Dus moet ik keuzes gaan maken  ::)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sander

Hello

Kwarteltjes zullen je voliere echt niet volproppen hoor! Met kwarteltjes heb je ook nog wat leven op de grond lopen!

groetjes
sander

Suzanne

Hmm, voorlopig begin ik even met catharina's er bij, kan ik daarna altijd nog kijken voor kwarteltjes  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

daan

Hoi Suzanne,

Waar woon je want mijn vader kweekt ook met Catharina's en ik weet dat tie ze gaat verkopen.

Groetjes Daan

Sander

Hello

Je kunt inderdaad beter klein beginnen. DAn kun je later nog altijd uitbreiden als je wilt.

groetjes
sander

Suzanne

11 november 2003, 17:51:09 #23 Last Edit: 11 november 2003, 18:02:33 by blozend_appeltje
Hi Daan, ik woon in Son bij Eindhoven, maar een stukje rijden vind ik niet erg, dus ligt er aan waar je vader woont.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

daan

oeps das wel een beetje uit de richting.
Wij wonen in de kwakel, bij Schiphol hahahahaha
Dus dat zal een beetje lastig worden.
Ach er zullen ook vast wel in jouw buurt kwekers zitten met catharina's.

Groetjes Daan en succes

Suzanne

Hmm, dat is jammer. Al hoewel ik er gek genoeg voor ben een stuk er voor te rijden. Ligt er aan wat voor kleuren hij heeft zitten  ;D Zag vorige keer een bonte witmasker valkparkiet in BelgiĆ« te koop. Het is dat ik in BelgiĆ« absoluut de weg niet weet  :-/, anders was ik hem wel gaan halen, en dat was toch 1,5 uur rijden heen, en 1,5 uur rijden terug.
Dus als je pa bijzondere kleuren heeft zitten (zoals lutino, cinnamon, kobaltblauw e.d. ben ik misschien toch nog wel geinteresseerd  ;D)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

daan

Hoi Suzanne,

Ja ik ben er zelf ook gek genoeg voor ik heb een bont witmasker in Zeeland gehaald, ook ruim 1,5 uur heen en 1,5 uur terug, maar ja ik beschouw het gewoon als een dagje uit hahhahaha.
Ik zal vanavond als ik thuis ben, een foto van mijn catharina's hier neer zetten.
Mijn vader heeft op zich geen aparte kleuren volgens mij. hij heeft groene en zeeblauwe. Ja ik vind ze erg mooi. hihihi. ik heb zelf een koppeltje groene.

Groetjes Daan

daan

hoi Suzanne,

Roger heeft een advertentie gezet met Catharina's.
Hij is een goeie kweker. En dat is een stukje dichter bij voor jou volgens mij.

Groetjes Daan

Suzanne

Bedankt Daan, ik zal eens kijken  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

daan

Hoi Suzanne,

Dit zijn Suske en Wiske.
Schatig he, hihihiihi


Groetjes Daan