12 mei 2024, 04:21:10

douchen van een valkje

Gestart door parkietjelover, 2 augustus 2008, 16:47:08

« vorige - volgende »

parkietjelover

ik heb mijn valkje nog maar net ik lees veel op het internet dat je je valkje moet douchen of baden !!! maar mijn valkje wel niet baden dus ik wel hem douche maar hoe doe ik dat juist?
1 met wat
2 hoe lang
3 moet je hem drogen
4 elke dag douchen ??
aub een beetje advies ???

Kimm

hoi ,

je moet ze eerst heel erg laten wennen met water. je kan je valkje af en toe eens meenemen naar de douche. wat je ook kan doen is heel zachtjes met een nevelspray jouw valkje een beetje natspuiten. gewoon met lauw water in een plantenspray. zorg wel dat er geen andere middelen in hebben gezeten.
als ze het lekker vinden gaan ze de vleugels helemaal spreiden. het kan zijn dat hij het in het begin helemaal niet leuk vind hoor, dus dan moet je ook stoppen. niet dwingen.
mocht hij het wel lekker vinden dan kan je dat 1 keer in de week doen of iets vaker als het warm is. nooit sávonds doen, want dan gaat hij nat de nacht in. die van mij zijn nooit door nat, maar mocht het wel zo zijn bij jou kan je hem even in een handdoekje doen. daarna gaan ze lekker poetsen. het is ook fijn als je het doet als hij in de rui komt.

succes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

parkietjelover


Kimm

graag gedaan! :D
laat nog maar even weten hoe het gaat met douchen in de loop van de tijd.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

I_Xyzyx_I

Je kan ze ook föhnen na het douchen, wel opletten dat het niet te hard en te warm is. Al weet ik niet of alle valkjes dat leuk vinden, hier werd het wel gewaardeerd maar was het ook nodig omdat het jonge valkjes waren die elkaar helemaal onder de pap hadden gesmeerd voor ik het kon wegvegen :-X.

En zelf gebruik ik een plantenspuit alleen lopen ze wel weg zodra je ze nat gaat spuiten, alleen zodra je niet meer spuit gaan ze weer allemaal van die "standjes" doen om zoveel mogelijk regen op te vangen... dus ze waarderen het wel maar zijn nog niet echt gewend aan het water dat van opzij komt ;D.

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.