19 april 2024, 15:06:04

Flipje , Pepper en ut kroost

Gestart door Annetjee, 31 juli 2008, 13:16:37

« vorige - volgende »

Annetjee

Hoi

Ik heb al eerder een boekje begonnen maar dat was niet zo succes. Door te weinig tijd kon ik het niet bijhouden.
Nu leek het mij wel leuk om een boekje te openen over mijn valkjes en hun kroost. Hopelijk heb ik nu wel genoeg tijd voor dit boekje.


Zoals jullie misschien weten heb ik Flipje & Pepper vorig jaar in juni gekregen. Nu een jaar later hebben ze een nestje met 2 jongen. Eentje werd geboren op 21 juli en de ander op 23 juli. Tot nu toe gaat het erg goed. Ik heb me wel even zorgen gemaakt. Het jongste jong had een paar dagen last van een opgezwollen krop gevuld met vocht. Sins gister is dit weer over.
Vanmorgen heb ik ze weer gewogen.

Jong 1 (oudste jong) - 34 gram
Jong 2 (jongste jong) - 26 gram

Niet slecht  :D. Helaas heb ik niet de ruimte om ze te houden dus moet ik ze verkopen.
Ik zal vanavond kijken of ik foto's kan plaatsen. Maar nu is het veel te warm om naar de zolder te gaan waar de foto's op mijn computer staan.

groetjes Annet

Annetjee

1 augustus 2008, 08:29:21 #1 Last Edit: 1 augustus 2008, 08:47:22 by Annetjee


Pfoe het is nog vrij vroeg. Maar voor een keer mag dat ook wel.Gister avond heb ik de kans niet meer gehad om de foto's op het forum te plaatsen. Dus dan doe ik het nu maar.  :)


Dit zijn Flipje & Pepper

 

Links = Pepper & Recht = Flipje


   

 

   

 



Dit zijn hun jongen


Jong 1   11 dagen




Jong 2   9 dagen


jong 1


jong 2


De foto's zijn niet zo heel goed gelukt want ik ben niet zo'n kei in foto's maken en bewegende objectielen is al helemaal niet mijn ding :P
Straks ga ik ze wegen en het blok controleren. Ik laat dan nog wel weten hoe het met ze gaat voordat ik na het Papegaaien park in oerle ga  ;D ;D
Nog een hele fijne dag!

Groetjes Annet

Annetjee

Hoi

Ik heb ze net gewogen.
Jong 1 weegt nu 38 gram en jong 2 weegt nu 31 gram.
Ze groeien als kolen ;D
Echt leuk om te zien hoe een vogeltje zich ontwikkeld. Dit is voor het eerst dat we jongen hebn in huis dus is het al helemaal spannend.
Ah... lekker het zonnetje schijnt. Op naar het N.O.P ;D.

Groetjes Annet

Gerda

Wat lief twee jonkies!
Ook goed voor de eerste keer maar twee jongen! Leuk ook meteen een lutino er bij!

Ik hoop dat je veel plezier hebt bij het NOP!

Groetjes, Gerda

Mara

Hoi Annetjee

Mooie valkjes hoor. Gefeliciteerd met je jonkies

Mara

Annetjee

Hoi

Ja ik ben heel blij met de jonkies. Ook vind ik het fijn dat het nest klein. Dan kunnen ze rustig leren hoe het moet.

Sorry dat ik het weekend niks van me heb laten horen maar ik was bij mijn vader in Tilburg en ik heb geen kans gekregen om op het forum te langs te komen.

In het NOP was het heel leuk. Ik ben eigenlijk heel de tijd in de parkietenvlucht geweest. Daar ben ik op een bankje gaan zitten, heb de meegebrachten zonnebloempitten , appel en parkietenzaad uit mijn tas gehaald. En binnen no-time kwamen er allerlei parkieten waaronder valkjes bij me zitten. Dat was zo leuk!  ;D ;D

Na ik laat morgen wel weten hoe het met de jonkies gaat want het begint nu aan de late kant te worden om ze te storen.
Nog een fijne avond.

Groetjes Annet