7 mei 2025, 22:32:23

mannetje en een nieuwe pop

Gestart door roy v W, 10 november 2003, 00:20:38

« vorige - volgende »

roy v W

Hallo ik heb een vraag,
Ik heb mijn valkje Kuifje (man) nu al een jaar en ik denk och
koop hem een pop erbij dus zo gezegd zo gedaan is er nu een pop erbij (Kyra).
Toen ik Kyra bij Kuifje in de kooi zette was Kuifje alle deuntjes die hij geleerd heeft tegen Kyra aan het fluiten en daarna was het stil.
kyra trekt wel naar kuifje toe en Kuifje ook wel naar Kyra.
Maar als ze rustig zitten is kuifje volgens mij dingen aan het uitproberen bij Kyra en hij doet dan heel rustig naar Kyra maar dan probeert hij haar in de poot of in het oog te pikken (wel rustig) en dan geeft kyra wel eens een zacht krijsje en schrikt Kuif en neemt snel afstand maar hij probbert het steeds weer.
Nu is het volgens mij geen ruzie want ze doen elkaar ook kriebelen en ze vliegen naar elkaar toe en roepen elkaar maar het feit dat het het oog is ben ik niet zo blij mee.
Nu is mijn vraag wat moet ik hier aan doen of moet ik hier niks aan doen En is dit gedrag normaal????

Groetjes Roy

Paul

Hallo Roy,

Ik denk dat je er weinig aan kan doen maar ze zullen elkaar geen oog uitpikken hoor.
Het is al heel goed dat ze elkaar een beetje verzorgen dat is toch een teken dat het goed met elkaar gaat :-)
Mijn valkjes proberen ook wel eens in mijn ogen te pikken als ze op mijn schouder zitten en dat is ook geen kwaadaardig gedrag maar ik denk dat het komt omdat ogen glinsteren en ze zijn dol op glimmende dingen.

Groetjes, paul

Roy v W

Ik hoop dat je gelijk hebt ik heb Kyra nu pas 1,5 dag en geloof het of niet hij isl al tam hij laat zich knuffelen en komt op de vinger maar zou hij het oog niet beschadigen alleen al omdat Kyra een lichte krijs geeft??

Groetjes Roy