18 mei 2024, 09:07:20

met deze voliere de winter in?

Gestart door amazingleeuwtje, 8 september 2009, 14:14:18

« vorige - volgende »

amazingleeuwtje

Hallootjes,

Ik zit voor de aankomende winter te twijfelen of mijn valkjes goed zitten...

Ze kunnen hoog en droog in het nokje zitten(zie foto)
En een piepklein nachthokje van trespa, waar ik paar zitstokjes heb gemaakt..

Ook mijn vraag ik heb de voliere gewoon op tegels staan, ligt dus niks op de bodem, goed of niet?

We zijn op pad geweest voor plexiglas, kreeg zowat een hartstilstand hoe duur dit is, wat moet dat moet maar zijn er nog andere opties om ze tegen koude wind en regen te beschermen??

Wij zijn wel al plannen aan het maken voor uitbreiding van onze voliere volgend jaar, wil daar ook graag met jullie over brainstormen, ideeen altijd leuk..

Zal ook foto plaatsen waar we volgend jaar de voliere willen gaan plaatsen, moet ik nog even schieten.. ;D

Deze foto's is hoe het nu is....





jeroenn

hallo sylvia,

je hebt een helemooie voliere.
en de tegel zij heel goed hoor hebben wij zelf ook.
je kan misschien ook van de bamboe matten gebruiken als bescherming.
en wat leuk dat je je voliere gaat uitbreiden.
hoeveel vogels zitten er in de voliere kan het namelijk niet zo goed zien ik zag er 5 of 6.

groetjes Jeroen

amazingleeuwtje

Hoi Jeroen,

Als eerste dank voor je snelle reactie ;D..
Dat is een goed idee van die bamboe dingen, als het dan wat beter weer is kan ik ze zo omhoog trekken ;)

Ik vind het persoonlijk wat makkelijker zo op de tegels, makkelijker schoonmaken, maar wist niet zeker of dit zo goed was, mooi laat ik het lekker zo als het nu is..

Ben ook erg heppie met mijn voliere staat sinds juni, maar zijn zelf niet tevreden hoe deze nu staat..

Er zitten 9 valkjes in, 5 waren al van mezelf en 4 van een goede vriendin van mij zijn naar deze voliere verhuisd ;)

Ik wil geen kweekvoliere, alle valkjes die hierin zitten zijn supertam..
Heb nu donsje liggen  vind dit wel heeeeel erg leuk, dus af en toe een nestje donsjes wil ik wel blijven proberen..

We willen volgend jaar een groter vlieg gedeelte maken, de ruimte hebben we dus gaan we ervoor dat onze valkjes lekker de ruimte hebben om te vliegen ;D

p.s je zat bijna goed hoor Jeroen, op deze foto zaten alleen mijn eigen valkjes er nog in ;)

Carola

Onze voliere is ook nog niet af. We hebben een vlucht van 16 vierkante meter, geheel overdekt met plastic golfplaat, maar nog geen binnenhok. Afgelopen winter hebben we landbouwplastic ertegenaan geniet, goedkoop en al voldoende beschut tegen wind en regen, maar niet vorstvrij. Vroeger had ik een vlucht van 1 bij 3 meter met een soort kast erin bij wijze van binnenhok; deze vlucht pakte ik ook 's winters in in de landbouwplastic. Buitenvogels kunnen prima wat vorst verdragen, en een rieten rolgordijn maakt het niet heel veel warmer, maar het kijkt wel beschut.

Ik denk dat jouw vogels zo de winter wel doorkunnen, jouw dak is ideaal, alleen opletten met water. Een paar huizen verderop staat een kamervoliere met zo'n dak tegen een muur op het noordwesten. De grasparkieten erin overleven dit al jaren, terwijl daar niets aan wordt ingepakt en alleen die muur beschutting geeft...

groetjes, Carola

amazingleeuwtje

Oke dankje Carola,

Ik ga dan alleen wat tegen de wind en regen doen, zit toch even aan soort noppenfolie te denken, volgende jaar gaat het sowieso allemaal anders worden.. Ze zitten graag in de nok van dat dak heb daar van javahout een soort van speelzit ding hangen ;).. Daar kunnen ze ook uit de wind zitten...

jeroenn

met die matten hou je ook geen vorst tegen.                                                                                   alleen de wind en dat is het belangrijkste.

Heidy

Hoi Sylvia,

Ik weet dat het duur is, maar als ik jou was, zou ik toch voorzetramen laten maken. De leverancier van je voliere kan dat waarschijnlijk. Wij hebben twee van dit soort volieres en voor beiden hebben wij voorzetramen. Het houdt de kou toch wel voor een heel stuk buiten. Ik vind het het geld meer dan waard.
Wat betreft de vloer: ik zou er toch iets opgooien. Al zijn het maar van die corn korrels. Valkjes scharrelen graag op de grond. Wat ze ook heel fijn vinden, zijn takken op de grond. (niet over het hele oppervlak natuurlijk).

Groetjes,

Heidy