19 april 2024, 17:32:56

Druivesuiker en vitaminedruppels

Gestart door Yvette, 28 juli 2008, 08:20:39

« vorige - volgende »

Yvette

28 juli 2008, 08:20:39 Last Edit: 28 juli 2008, 08:23:51 by Yvette
Joepie slaapt overdag heel erg veel kan je het beste druivensuiker aan hem geven of is het overbodig dat misschien door de warme weer komt

Joepie wil nooit groente en fruit eten ook niet als ik wel 10x aanbied kan je het beste maar extra vitaminedruppeltjes geven

En wie kan mij daarmee helpen?
Bij voorbaat veel dank hiervoor

Yvette

Ik ga straks die druivesuiker en misschien ook de vitaminedruppeltjes kopen

Monky

Hi Yvette,

Druivensuiker moet je alleen maar geven als er echt iets met je valkje is en niet zomaar omdat hij veel slaapt. Het is natuurlijk wel goed om het in huis te hebben voor als hij echt ziek is en aan moet sterken.

Je moet eerst kijken wat de oorzaak is van het vele slapen als dat is wat je verontrust. En anders toch even bij de dierenarts langs.

Vitamine druppels kan je altijd kopen. Vooral als je valkparkiet in de rui is kan het net dat beetje extra geven. Maar je kan het ook tussen door geven alleen niet te veel.

Het zou best van het warme weer kunnen zijn. Let op of hij genoeg eet en dringt. Dat is het belangrijkste en natuurlijk de ontlasting in de gaten houden.

Niet alle valkparkieten vinden groente lekker. Het scheelt ook of hij het vanaf jongs af aan gekregen heeft of niet. Dus dat is verder niet zo'n ramp. Je zou eventueel wat eivoer kunnen geven alleen niet te veel.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

Groetjes,
Monky

Yvette

Hoi Monky

Heel erg bedankt voor je zeer heldere uitleg en teveel slapen heeft me inderdaad zeer verontrust dan denk je al heel erg gauw aan oppeppers zoals druivensuiker om meer energie te geven

En ik vind nog steeds dat Joepie teveel eenzijdig eet hij eet nu alleen zaad en grit van Ma-Ki

Kirsten

Hoi Yvette,

Druivensuiker moet je inderdaad niet zomaar geven, maar op een hete dag mag je best eens wat extra verstrekken.

Je zegt grit van Ma-Ki, maar die hebben toch enkel Kiezel? of ook grit?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Yvette

Hoi Kirsten

Dat zou ook nog kunnen dat het kiezel kan zijn
En met allerlei soorten kiezels en grit vind ik toch uitzoekerij wat nou goed is voor het valkje

Kirsten

8 augustus 2008, 22:33:17 #6 Last Edit: 8 augustus 2008, 22:37:10 by Kirsten
Hoi Yvette,

Ik denk dan inderdaad dat het kiezel is. Het is inderdaad altijd lastig zoeken, want afgeraden wordt dat er houtskool en roodsteen in zit. Vogelmineralen van bogena en van orlux zit het in ieder geval niet in en daar zit de kiezel gelijk ook in,. ook thijssen heeft het volgens mij te koop.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kimm

hoi yvette en kirsten,

ik heb het inderdaad van thijssens. zit geen houtskool etc in. ik heb kiezel en grit van dit merk.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010