5 mei 2025, 19:11:07

Paco+Poncho

Gestart door pona, 6 november 2003, 12:52:38

« vorige - volgende »

pona

En dan nu een foto van mijn drie schatten bij elkaar.
Is het geen plaatje die dochter van me.
grtjs Ilona

Paul

10 november 2003, 23:38:34 #31 Last Edit: 10 november 2003, 23:40:21 by Paul
Hoi Ilona,

Echt drie knapperds bij elkaar hoor :-)
Een hele leuke foto zo.
Wat betreft dat voeren vind ik dat heel erg lang hoor dat is echt niet zo goed want ze moeten zo snel mogelijk zelf gaan eten dan gaat alles van binnen aan het werk zoals het hoort.
Hedwig kreeg ik met 5 weken ongeveer en ik vond nog dat ze laat van de pap af was met 8 weken.
Als ze al zelf eten hoef je echt geen 5 weken meer door te gaan hoor.
Een valkje zal minder snel aan de zaadjes gaan als ie met de hand gevoerd word want mijn jongen die door de ouders gevoerd worden eten al volledig zelf met 6 weken.
Als je valkjes dus al 7,4 weken oud zijn zou ik zonder meer al beginnen op 2 voedingen over te gaan.
Dan moeten ze overdag eten als je ze in de ochtend wat pap geeft en in de avond.
Je kan ook door de pap heen wat parkietenzaadjes doen dus voornamelijk die kleine dan wennen ze daar ook sneller aan.
Ik gebruik pap van Cede dan 1 deel pap 1 deel eivoer en 1 deel zaadjes dat gaat perfect.

Groetjes, Paul

pona

Hoi Paul,
Ja, misschien een domme vraag maar als ik ga mindere met die pap verhongere ze dan niet?
En een misschien nog dommere vraag, maar zaadjes moeten ze toch pellen en als ik ze door de pap heen doe dan slikken ze het zo door.
Ik ben niet blond hoor voor het geval dat je dat dacht :D :D :D
Al hoewel ik er soms zelf aan ga twifelen :D :D :D
Krijg ik het  nu met alle blonde valken liefhebber aan de stok met zo'n opmerking :D :D :D

grtjs Ilona
grtjs Ilona

Paul

Hoi Ilona,

:D :D :D nee zijn geen domme vragen hoor wel slim opgemerkt van die zaadjes.
Vaak slikken ze die dan in het begin heel door en ze komen er dan ook heel uit in de ontlasting maar dat is niet erg ze wennen dan wel aan de zaadjes.
verhongeren doen ze niet zo gauw hoor.
Je moet ze soms een beetje dwingen zaadjes te gaan eten maar zeker als ze er al van eten kunnen ze in principe al helemaal zonder pap.
Je kan dus rustig meteen beginnen met een papje minder per dag.
Het is voor een valkje juist niet goed om te lang door te gaan met pap want de spijsvertering moet op gang komen en de maag aan het werk en die pap hoeven ze niks aan te doen dat is al voorgemalen.
Een valkje van 14 weken wat de kweker zegt hoort echt geen pap meer dan want tot dan moet je dus doorgaan met pap volgens die kweker.
Dus als je ze al zaadjes ziet pellen meteen een maaltijd minder ze verhongeren echt niet al geef je ze maar 1 maaltijd per dag nu maar je kan beter langzaam afbouwen.

Groetjes, Paul

pona

Thanx
Ik ga morgen kijken hoe het gaat.
Wordt vervolgt

grtjs Ilona
grtjs Ilona

pona

Ik heb ze vanmiddag wel een beetje pap gegeven maar minder dan de helft wat ze normaal krijgen. Toen ik dus vanavond de pap op tafel zetten, braken ze de tent af.
Het werd een groot gevecht wie het eerste hapje mocht er werd getrokken en geduwd. :D :D :D.(aan het lepeltje hoor, niet aan elkaar). Maar in de namiddag heb ik ze zien en horen eten. Dus morgen geen pap tussen de middag voor mijn kleintjes. Ik blijf het een beetje eng vinden omdat ik bang ben dat ze te weinig gaan eten, maar zal toch door moeten zetten. Verder zijn het echt schatjes en al lekker tam.
In ieder geval bedankt voor de tips, erg fijn dat ik ergens met mijn vragen naar toe kan.

grtjs Ilona
grtjs Ilona

pona

Gister was dus de eerste dag dat ze geen pap tussen de middag hebben gehad. Ze hebben van twee uur tot zeven een als een stel uitgehongerde kippen heen en weer lopen rennen in hun kooi. Maar zaad eten ho maar. Vandaag ben ik rond een uur of twaalf met ze op de bank gaan zitten. Zaadje op me nagel en net doen of ik mama ben, toen ik na een tijdje het voer bakje erbij zetten gingen ze er gelijk in spitten. Ik heb ze vervolgens weer in hun kooi gezet en toen ik rond een uur of vier ging kijken hadden ze echt al een hele boel op.  :) Gelukkig, ik ben een blij mens.  
grtjs Ilona

Paul

Hoi Ilona,

Ze kunnen vaak best eten maar pap is veel makkelijker en valkjes zijn vaak liever lui dan moe :-)
In elk geval weet je nu zeker dat ze eten dus je kan dan die middagpap vast over blijven slaan :-)
Veel succes met het opvoeden van de kleintjes.

Groetjes, paul

Andrea

Hoi Ilona,

Alles gaat goed met je valkjes?
Je hebt ze al weer een week toch?

Sparkle kreeg ik met 6 weken en kon al helemaal zelfstandig eten.
Maar het duurde toch paken beet ruim een dag voor dat ze door had waar haar voer was. Misschien kwam het ook dat ze moest wennen of zo. Maar ik maakte me wel zorgen wanneer ze ging eten.
Bllek dus dat ze bij Mandy, waar ik haar vandaan had, dat ze daar haar voer kreeg aangeboden uit bakjes op de bodem van de kooi.
En bij mij dus gewoon uit de houdertjes waar de bakjes in geklemt zitten. Ze moest ook al wennen aan die hele volksverhuizing en dan word je eten ook nog op een andere plek neergezet.

Toen ze het gevonden had begon ze te eten als ik weet niet wat. En nu is mevrouw ook nog een veelvraat. Vanmorgen had ik een knabbelstang in haar kooi neergehangen en die is nu al op. Die krijgt ze dus ook maar 1 keer in de 2 weken, anders is ze straks vierkant
 :D

Veel succes verder met het bijvoeren en veel plezier met je kleintjes (dat zou vast wel lukken denk ik)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

pona

Hoi Andrea,

Het gaat geweldig met mijn schatjes. Poncho zit echt al heel goed in zijn veertjes en Paco is al een heel end op weg maar nog kaal op de borst en iet wat rond zijn nek. Verder eten ze wel gewoon zaadjes maar ze hebben liever pap. Ik denk Paul gelijk heeft en dat ze liever lui dan moe zijn. ;) Als ik ze nu  
's avonds hun pap geef komen ze al zelf de kooi uit en fladderen ze naar de tafel waar ze altijd hun pap krijgen. Gister zat ik nog even na te tutten met Paco op mijn vinger, en Poncho vliegt zo van tafel hop op mijn vinger naast Paco. Dat was echt een leuk gezicht. Mijn fototoestel is niet helemaal tof dus kan op het ogenblik geen nieuwe foto's maken. Dus die volgen nog, misschien dat het vanmiddag lukt. :-/ Maar als ik het zo hoor zijn ze wel erg lui, want ze vliegen bijna niet en ze klimmen nog bijna niet. Toen jij Sparkle kreeg kon die toen al vliegen? Ze beginnen wel met fladderen maar om nou te zeggen dat het lukt.(behalve gister dan toen ie gelijk op mijn vinger vloog) Zou ik ze er anders toch meer uit moeten hale? Ik laat ze nu nog zo veel mogelijk met rust, want ze slapen nog zo veel en dan wil ik ze niet wakker maken. Weet jij het? :-/

grtjs Ilona
grtjs Ilona

Paul

Hoi Ilona,

Valkjes klimmen en klauteren liever dan dat ze vliegen.
Maar dat vliegen komt vanzelf wel hoor dat kunnen ze best als ze echt willen.
Ik denk niet dat het me te kort uit de kooi halen te maken heeft want de meeste van mij vliegen vanzelf de kooi uit als je hem open zet.
Ze leren echt snel en zullen binnenkort vanzelf gaan vliegen hoor.
Je kan ook een valkje op je vinger zetten en dan je hand naar benden bewegen dan strekken ze de vleugels en gaan dan vaak vliegen omdat ze denken dat er geen ondergrond meer is waar ze op kunnen zitten.
In elk geval hoef je je daar niet ongeruste over te maken.

Groetjes, paul

pona

Nou het is een hele tijd geleden maar het is erg druk geweest hier in huis. Verjaardagen en sinterklaas we hebben het er maar druk mee.
Met Paco en Pocho gaat het heel goed ze eten volledig zelfstandig en zitten al mooi in de veertjes. Poncho is helemaal gek op me (mag je dat zeggen van je zelf) Zodra hij zijn kooi uit komt vliegt ie op me af en gaat bij me zitten. Als we s'avonds op de bank zitten dan kruipen ze lekker in mijn nek en gaan vervolgens lekker zitten slapen. Hellaas heeft mijn fototoestel de geest gegeven en heb ik dus uit armoede een paar kiekjes gemaakt met de webcam. Dus geen mooie zuivere plaatjes maar een idee hoe het met ze gaat

Groetjes Ilona
grtjs Ilona

pona

Kiekje wil niet lukken nog een keer proberen
grtjs Ilona

pona

en Poco'tje ook nog natuurlijk
grtjs Ilona

Theetje

Ha Ilona,

Leuk hoor, je ziet ze echt veranderen met de week.
Worden al echt hele vogeltjes hoor!

Tja, maar gauw een nieuw fototoestel kopen he!
Kunnen we nog meer genieten van de vogeltjes

Groetjes

Thea