19 april 2024, 12:04:04

minimale afmetingen vogelkooi

Gestart door rossifumi, 26 juli 2008, 11:25:58

« vorige - volgende »

rossifumi

Over een paar weken dan kan ik een valkparkieten verwelkomen in mijn huis. Echter moet ik voor de vogel nog een kooi kopen. Nu is er zo'n grote diversiteit aan afmetingen van kooien dat ik eigenlijk niet echt weet hoeveel ruimte een valkparkiet nodig heeft.
Kan iemand me advies geven over dit onderwerp, d.m.v. wat afmetingen van leefruimte ?

gr.

Adri

Kimm

hoi

op deze link staan de afmetingen.
hou je het bij 1 valkje? of komt er ook nog een vriendje bij? dan zou ik toch een grotere kooi kopen.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19924.0.html

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Persoonlijk vind ik een papegaaienkooi/villa beter ivm met speelgoed en vliegruimte maar ook valkjesbestendig maken dat ze niet met hun pootjes door het bodemrooster kunnen

mariejj

Een kamervoliere vind ik wel het minimale  ;)
Mijn kleinste kooien zijn van ferplast  en zijn 70bij 60 en 1,60 hoog. Kleiner vind ik echt niet kunnen.
Houd er rekening mee dat de vogel de hele dag in een       kooi(tje) moet zitten terwijl jijzelf wel de ruimte hebt.

Op marktplaats zijn mooie kamervolieres te koop voor maar 70 a 80 euro  dus zoveel is dat toch ook weer niet.  ;)

p.s.  een soortgenootje is goed voor een valk, om geen problemen met het gedrag te krijgen.

groetjes Marie